CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

05-04-2023 -- Jo SCHOETERS & CHRISTIAN BIELEN -- 1389,0 punten

Database gegevens:

Datum: 05-04-2023 Type proef: VV
Toestel: Arcus M Immatriculatie: D-KLWO
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Jo SCHOETERS Club: KACK
Afstand: 416.7 km Score: 1389,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: CHRISTIAN BIELEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
KB had calibratievluchtverkeer, dus maar via noorden naar de cumulussen zweven. Veel betere thermiek dan gisteren en eergisteren. eerste cumulus bij Malden. Daarna tot Dorsten toch weer maar neveltjes. Eventjes naar oosten dan van de cumels mogen genieten en bij de terugtocht waren het hoofdzakelijk weer neveltjes met goede stijgwaarden eronder.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB: 4000 ft approved, Weelde: contact air-cadets, Gilze: crossing approved, Niederrhein TMZ: SQ 6101 - Freq 119.110 contact from Langen: passing airliner, KB closed

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-04-05-LXV-7UO-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 05-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 05-04-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   05/04/2023
Piloot:         MONIKA OSWALD
Zweefvliegtuig: D-KLWO
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 7uo
Logger file:    2023-04-05-LXV-7UO-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:22:36
Duurvlucht     : 06:17:21
Vrije vlucht   :  416.7 km
Fasttrack      :   87.7 kmh
Opgegeven proef:  186.6 km
Driehoek       :  298.7 km
Hoogtewinst    : 1325.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.731'N   5°12.848'E
    tijd: 10:24:15 UTC
    alti: -54 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°11.633'N   5°12.077'E = 332° 1.9 km van vertrek
    tijd: 10:29:30 UTC
    alti: 581 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.820'N   5°13.103'E =  61° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:46:51 UTC
    alti: -27 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:22:36
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 5.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°09.722'N   5°13.647'E  @ 10:43:54 UTC,   767 m
    punt 1:  51°26.716'N   4°55.428'E  @ 11:12:49 UTC,   652 m
    punt 2:  51°48.919'N   5°41.917'E  @ 12:13:04 UTC,  1000 m
    punt 3:  51°39.932'N   7°10.160'E  @ 13:35:34 UTC,  1070 m
    punt 4:  51°50.511'N   7°26.827'E  @ 13:54:18 UTC,  1433 m
    punt 5:  51°14.985'N   5°38.732'E  @ 15:39:04 UTC,  1325 m
    Finish:  51°15.706'N   5°04.856'E  @ 16:07:31 UTC,   474 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   38.0 km 326° @  78.8 km/h
    been 2:   67.6 km  52° @  67.3 km/h
    been 3:  102.9 km  99° @  74.9 km/h
    been 4:   27.4 km  44° @  87.9 km/h
    been 5:  141.3 km 243° @  80.9 km/h
    been 6:   39.4 km 272° @  83.2 km/h
Afgelegde afstand:                   416.7 km
Duur:                                05:23:37
Gemiddelde snelheid:                 77.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.1 km
Starthoogte:                         263.0 m
Finishhoogte:                        474.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -211 m
Totale score afstand:                416.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°48.423'N   7°25.292'E =  65° 168.5 km van vertrek
    tijd:    13:50:45 UTC
    alti:    1275 m
Finishpunt
    pos.:    51°10.888'N   5°13.860'E =  76° 1.2 km van vertrek
    tijd:    15:50:45 UTC
    alti:    359 m
Grootste afstand in 2 uur: 175.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.7 km/h
Hoogteverlies:             916 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 462.3 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BALEN         51°10.850'N   5°13.250'E
    punt 1:  BORKENBERGE   51°46.719'N   7°17.120'E   158.1 km  64°
    punt 2:  TERLET        52°03.433'N   5°55.467'E    98.6 km 289°
    punt 3:  DINSLAKEN     51°36.983'N   6°51.933'E    81.3 km 127°
    finish:  BALEN         51°10.850'N   5°13.250'E   124.3 km 248°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN         @ 10:49:41 UTC,   936 m
    punt 1:  BORKENBERGE   @ 13:52:05 UTC,  1370 m :  158.1 km   52.0 km/h
    punt 2:  TERLET        niet gerond
    afbreekpunt: 51°32.259'N   6°29.948'E  @ 14:39:51 UTC, 511 m : 28.5 km 35.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        186.6 km
Duur van de proef:        03:50:10
Gemiddelde snelheid:      48.6 km/h
Start hoogte:             263 m
Hoogte passeren start:    936 m
Hoogte aan break-punt:    511 m
Hoogteverlies over proef: -248 m
Totale score afstand:     186.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   83.6 km
Been 1:  131.4 km
Been 2:   83.6 km
Totaal:  298.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:29:30 UTC
    einde: 16:46:51 UTC
    duur:  06:17:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     263 m @ 10:33:00 UTC
    hoog punt:    1588 m @ 13:58:03 UTC
    hoogtewinst:  1325 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:12:47  bearing 26.7°
    Tweede punt: 13:35:34  bearing 64.5°
    Totale hoek: 37.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4632

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs