22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-05-2023 -- Dennis HUYBRECKX -- 1229,9 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 30/05/2023 Piloot: DENNIS HUYBRECKX Zweefvliegtuig: D-KDHX Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aou Logger file: 2023-05-30-LXV-AOU-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:49:16 Duurvlucht : 04:46:10 Vrije vlucht : 312.9 km Fasttrack : 105.1 kmh Opgegeven proef: 300.1 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.229'N 5°22.155'E tijd: 11:18:10 UTC alti: -81 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.020'N 5°25.690'E = 70° 4.4 km van vertrek tijd: 11:21:16 UTC alti: 530 m Landingspunt pos.: 50°58.232'N 5°22.785'E = 90° 0.7 km van vertrek tijd: 16:07:26 UTC alti: -61 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 04:49:16 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°57.033'N 5°25.217'E @ 11:47:25 UTC, 771 m punt 1: 51°01.916'N 5°40.526'E @ 12:47:06 UTC, 722 m punt 2: 51°26.182'N 6°02.785'E @ 13:33:43 UTC, 469 m punt 3: 51°43.880'N 7°10.022'E @ 14:44:31 UTC, 654 m punt 4: 51°26.564'N 6°03.681'E @ 15:29:27 UTC, 786 m punt 5: 51°03.377'N 5°36.385'E @ 15:58:32 UTC, 755 m Finish: 50°58.263'N 5°21.243'E @ 16:06:22 UTC, 47 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.1 km 63° @ 20.2 km/h been 2: 51.9 km 30° @ 66.8 km/h been 3: 84.3 km 67° @ 71.5 km/h been 4: 83.1 km 248° @ 110.9 km/h been 5: 53.5 km 217° @ 110.3 km/h been 6: 20.1 km 242° @ 153.9 km/h Afgelegde afstand: 312.9 km Duur: 04:18:57 Gemiddelde snelheid: 72.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km Starthoogte: 272.0 m Finishhoogte: 47.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 225 m Totale score afstand: 312.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°29.976'N 6°19.580'E = 48° 89.1 km van vertrek tijd: 14:01:26 UTC alti: 1028 m Finishpunt pos.: 50°58.701'N 5°32.294'E = 86° 11.9 km van vertrek tijd: 16:01:27 UTC alti: 445 m Grootste afstand in 2 uur: 210.2 km Beste snelheid in 2 uur: 105.1 km/h Hoogteverlies: 583 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 304.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: AFRIT GENK OOST 50°58.641'N 5°32.851'E punt 1: SEVENUM 51°24.439'N 6°01.315'E 58.2 km 34° punt 2: HALTERN 51°43.780'N 7°10.300'E 87.4 km 65° punt 3: HORST NL 51°26.900'N 6°04.200'E 82.5 km 248° punt 4: AFRIT GENK OOST 50°58.641'N 5°32.851'E 63.9 km 215° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 12.1 km 266° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: AFRIT GENK OOST @ 12:34:25 UTC, 837 m punt 1: SEVENUM @ 13:31:33 UTC, 564 m : 57.7 km 60.6 km/h punt 2: HALTERN @ 14:44:29 UTC, 646 m : 86.4 km 71.1 km/h punt 3: HORST NL @ 15:29:14 UTC, 843 m : 81.5 km 109.3 km/h punt 4: AFRIT GENK OOST @ 16:01:19 UTC, 441 m : 62.9 km 117.6 km/h finish: HASSELT KIEWIT @ 16:05:57 UTC, 90 m : 11.6 km 150.8 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 300.1 km Duur van de proef: 03:31:32 Gemiddelde snelheid: 85.1 km/h Start hoogte: 272 m Hoogte passeren start: 837 m Hoogte passeren finish: 90 m Hoogteverlies over proef: 182 m Totale score afstand: 300.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:21:16 UTC einde: 16:07:26 UTC duur: 04:46:10 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 272 m @ 11:38:49 UTC hoog punt: 1169 m @ 15:13:00 UTC hoogtewinst: 897 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:31:53 bearing 85.5° Tweede punt: 14:26:42 bearing 60.2° Totale hoek: -25.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 2687 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||