CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-05-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 795,3 punten

Database gegevens:

Datum: 30-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 213.85 km Score: 795,3 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Tekstje om de frustratier eraf te schrijven dan maar. Op zich had ik er nog wel zin in vandaag. Nieuwe dag, nieuwe kansen, maar het weer blijft de baas. Nog voor de lijn open ging was het toch niet zo sterk als voorspelt. Initieel ging de pulk wel tot 800-900m (in het blauw) maar als snel hingen we met heel het OGBN op een 400-600m. Ik dacht net zoals op de radio, dit gaat mogelijk geen geldige dag worden. Even was het bijna al prijs bij zwartberg maar toch nog weg geraakt. Water eruit en het blijft een BK dus de pulk vertrok. Vandaag wel mezelf kunnen inhouden en met de groep vertrekken. Al na de eerste goede steek kreeg ik de thermiek onderaan de bel niet goed rond en boven mij wel, weg groep 1. Maar daarna op mezelf en naar mijn gevoel toch beetje voorop en ik zag de groep 1 in de verte nog wel. Na ~50km was het gemiddelde 48kmu en we moesten 300km doen. Probleem was het was al na 15u. In de vertrekte stonden er Cu en eens voorbij venlo ging het beter. Ik pakte een veel zuidelijkere route dan de meeste en naar mijn oordeel ging dat nog wel. Bij het keerpunt, 150km uit 20km achter. Gezien de achterstand van in het begin en de klasse van de mannen voorop was ik daarmee eigenlijk nog wel tevreden. De terugweg was wind in de rug en cu, maar toch geraakt ik niet echt geconnecteerd. De arcus liep in op mij en bij kamp lindfort zaten we even hoog. Hij ging zuid ik wat meer noord. Hij vond wel iets en ik kwam te laag en motor uit. Paar honderd meter klimmen en los de bel in. De reste van de proef nagenog afgevlogen gewoon. Die ene foute keuze betaalde ik dus duur. Toch wel enige frustratie om opnieuw laatste te zijn. Of zoals iemand vroeg "misschien kunt ge terug wisseln met uw LS6" ;),

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wedstrijd luchtruim. squak 4231 en brogel uitluisteren. Neiderheim 6101 en uitluisteren

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-30-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 30-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/05/2023
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-05-30-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:28:38
Duurvlucht     : 04:25:06
Vrije vlucht   :  229.0 km
Fasttrack      :   80.4 kmh
Opgegeven proef:  211.8 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.229'N   5°22.162'E
    tijd: 11:16:01 UTC
    alti: -79 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.098'N   5°25.090'E =  65° 3.8 km van vertrek
    tijd: 11:20:30 UTC
    alti: 512 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.247'N   5°22.684'E =  87° 0.6 km van vertrek
    tijd: 16:44:39 UTC
    alti: -56 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:28:38
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 5.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.077'N   5°23.792'E  @ 11:30:20 UTC,   573 m
    punt 1:  51°01.873'N   5°41.553'E  @ 12:53:42 UTC,   437 m
    punt 2:  51°24.555'N   6°01.279'E  @ 13:46:33 UTC,   710 m
    punt 3:  51°26.176'N   6°20.704'E  @ 14:08:38 UTC,   905 m
    punt 4:  51°37.743'N   6°38.344'E  @ 14:28:53 UTC,   695 m
    punt 5:  51°43.814'N   7°10.034'E  @ 14:59:46 UTC,   746 m
    Finish:  51°31.889'N   6°13.778'E  @ 15:46:01 UTC,   206 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.9 km  71° @  15.8 km/h
    been 2:   47.9 km  28° @  54.4 km/h
    been 3:   22.7 km  82° @  61.7 km/h
    been 4:   29.6 km  43° @  87.7 km/h
    been 5:   38.2 km  73° @  74.3 km/h
    been 6:   68.6 km 252° @  89.0 km/h
Afgelegde afstand:                   229.0 km
Duur:                                04:15:41
Gemiddelde snelheid:                 53.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 86.6 km
Starthoogte:                         392.0 m
Finishhoogte:                        206.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          186 m
Totale score afstand:                229.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°24.341'N   6°01.013'E =  43° 66.3 km van vertrek
    tijd:    13:47:57 UTC
    alti:    837 m
Finishpunt
    pos.:    51°31.314'N   6°14.409'E =  44° 86.4 km van vertrek
    tijd:    15:46:38 UTC
    alti:    125 m
Grootste afstand in 2 uur: 160.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.4 km/h
Hoogteverlies:             712 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 304.1 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   AFRIT GENK OOST   50°58.641'N   5°32.851'E
    punt 1:  SEVENUM           51°24.439'N   6°01.315'E    58.2 km  34°
    punt 2:  HALTERN           51°43.780'N   7°10.300'E    87.4 km  65°
    punt 3:  HORST NL          51°26.900'N   6°04.200'E    82.5 km 248°
    punt 4:  AFRIT GENK OOST   50°58.641'N   5°32.851'E    63.9 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    12.1 km 266°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   AFRIT GENK OOST   @ 12:21:29 UTC,   472 m
    punt 1:  SEVENUM           @ 13:46:36 UTC,   713 m :   57.7 km   40.7 km/h
    punt 2:  HALTERN           @ 14:59:47 UTC,   744 m :   86.4 km   70.8 km/h
    punt 3:  HORST NL          niet gerond
    afbreekpunt: 51°31.546'N   6°14.048'E  @ 15:46:20 UTC, 218 m : 67.7 km 87.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        211.8 km
Duur van de proef:        03:24:51
Gemiddelde snelheid:      62.0 km/h
Start hoogte:             392 m
Hoogte passeren start:    472 m
Hoogte aan break-punt:    218 m
Hoogteverlies over proef: 174 m
Totale score afstand:     211.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:21:32 UTC
    einde: 15:46:38 UTC
    duur:  04:25:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     279 m @ 12:43:23 UTC
    hoog punt:    1113 m @ 14:51:49 UTC
    hoogtewinst:   834 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:00:24  bearing 84.9°
    Tweede punt: 15:42:44  bearing 59.1°
    Totale hoek: -25.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2514

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs