CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-05-2023 -- Niel DEIJGERS -- 1319,5 punten

Database gegevens:

Datum: 31-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Std. Libelle WL Immatriculatie: OO-ZNB
Handicapfactor: 99 Klasse: Standaard
Piloot: Niel DEIJGERS Club: DAC
Afstand: 261.27 km Score: 1319,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim en regels gebruikt volgend BK richtlijnen

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-31-LXV-2CQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/05/2023
Piloot:         NIEL DEIJGERS
Zweefvliegtuig: OO-ZNB
Toestel type:   STD LIBELLE    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 2cq
Logger file:    2023-05-31-LXV-2CQ-01.IGC
Motor detectie: ENL + MOP
MOP sensor:     
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:34:50
Duurvlucht     : 04:31:43
Vrije vlucht   :  273.8 km
Fasttrack      :   78.1 kmh
Opgegeven proef:  256.3 km
Hoogtewinst    : 1177.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.103'E
    tijd: 11:05:36 UTC
    alti: -52 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.116'N   5°24.114'E =  95° 2.4 km van vertrek
    tijd: 11:08:43 UTC
    alti: 535 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.744'E =  90° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:40:26 UTC
    alti: -35 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:34:50
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.459'N   5°22.412'E  @ 11:13:45 UTC,  1077 m
    punt 1:  51°02.296'N   5°42.835'E  @ 12:03:14 UTC,  1312 m
    punt 2:  51°19.345'N   5°51.027'E  @ 12:42:01 UTC,  1473 m
    punt 3:  51°37.629'N   6°53.386'E  @ 14:01:28 UTC,   203 m
    punt 4:  51°27.041'N   6°04.891'E  @ 14:55:16 UTC,  1016 m
    punt 5:  51°02.633'N   5°36.527'E  @ 15:29:25 UTC,   917 m
    Finish:  50°58.076'N   5°20.975'E  @ 15:38:04 UTC,   364 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.5 km  69° @  30.9 km/h
    been 2:   33.0 km  17° @  51.1 km/h
    been 3:   79.8 km  64° @  60.2 km/h
    been 4:   59.4 km 251° @  66.3 km/h
    been 5:   56.0 km 216° @  98.4 km/h
    been 6:   20.1 km 245° @ 139.1 km/h
Afgelegde afstand:                   273.8 km
Duur:                                04:24:19
Gemiddelde snelheid:                 62.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte:                         535.0 m
Finishhoogte:                        364.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          171 m
Totale score afstand:                273.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°34.708'N   6°38.306'E =  52° 111.5 km van vertrek
    tijd:    13:38:59 UTC
    alti:    694 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.276'N   5°23.030'E =  86° 1.1 km van vertrek
    tijd:    15:38:59 UTC
    alti:    -10 m
Grootste afstand in 2 uur: 156.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    78.1 km/h
Hoogteverlies:             704 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 261.3 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   51°37.000'N   6°51.790'E    74.3 km  65°
    punt 4:  HORST NL         51°26.900'N   6°04.200'E    58.1 km 251°
    punt 5:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    60.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG       @ 11:21:33 UTC,  1057 m
    punt 1:  DILSEN           @ 12:03:14 UTC,  1312 m :   17.3 km   24.9 km/h
    punt 2:  MEIJEL           @ 12:43:44 UTC,  1277 m :   35.2 km   52.1 km/h
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   @ 14:04:56 UTC,   313 m :   73.3 km   54.2 km/h
    punt 4:  HORST NL         @ 14:55:47 UTC,   985 m :   57.1 km   67.4 km/h
    punt 5:  AS               @ 15:31:16 UTC,   722 m :   59.1 km  100.0 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 15:37:38 UTC,   382 m :   14.2 km  133.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        256.3 km
Duur van de proef:        04:16:05
Gemiddelde snelheid:      60.0 km/h
Start hoogte:             535 m
Hoogte passeren start:    1057 m
Hoogte passeren finish:   382 m
Hoogteverlies over proef: 153 m
Totale score afstand:     256.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:08:43 UTC
    einde: 15:40:26 UTC
    duur:  04:31:43

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     199 m @ 14:01:07 UTC
    hoog punt:    1376 m @ 15:22:21 UTC
    hoogtewinst:  1177 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:42:50  bearing 85.6°
    Tweede punt: 14:55:16  bearing 60.6°
    Totale hoek: -24.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9553

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs