CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-05-2023 -- Thomas VAN ERCK & JAN-BART VAN ERCK -- 1097,6 punten

Database gegevens:

Datum: 20-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Thomas VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 300 km Score: 1097,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: JAN-BART VAN ERCK
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Via Kempencup. Geen bijzonder luchtruimgebruik

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-20-LXV-8CF-03.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 20-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/05/2023
Piloot:         DIRK HAMERLYNCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2023-05-20-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:49:26
Duurvlucht     : 03:45:10
Vrije vlucht   :  304.4 km
Fasttrack      :  115.7 kmh
Opgegeven proef:  295.0 km
Driehoek       :  230.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.560'N   4°57.055'E
    tijd: 09:58:36 UTC
    alti: -51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.216'N   5°00.055'E = 100° 3.5 km van vertrek
    tijd: 10:02:52 UTC
    alti: 424 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.910'N   4°58.480'E =  69° 1.8 km van vertrek
    tijd: 13:48:02 UTC
    alti: -29 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 03:49:26
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°27.893'N   4°53.664'E  @ 10:25:04 UTC,  1095 m
    punt 1:  51°11.853'N   5°14.529'E  @ 11:20:51 UTC,   644 m
    punt 2:  51°36.149'N   4°42.612'E  @ 11:52:16 UTC,  1007 m
    punt 3:  52°01.983'N   5°40.033'E  @ 12:36:54 UTC,   719 m
    punt 4:  51°39.965'N   4°42.541'E  @ 13:19:59 UTC,  1183 m
    punt 5:  51°25.616'N   4°40.041'E  @ 13:34:17 UTC,   987 m
    Finish:  51°24.078'N   4°58.623'E  @ 13:45:50 UTC,    98 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   38.4 km 141° @  41.3 km/h
    been 2:   58.3 km 321° @ 111.4 km/h
    been 3:   81.5 km  54° @ 109.6 km/h
    been 4:   77.6 km 239° @ 108.1 km/h
    been 5:   26.8 km 186° @ 112.3 km/h
    been 6:   21.7 km  97° @ 112.9 km/h
Afgelegde afstand:                   304.4 km
Duur:                                03:20:46
Gemiddelde snelheid:                 91.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Starthoogte:                         424.0 m
Finishhoogte:                        98.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          326 m
Totale score afstand:                304.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.887'N   5°09.574'E = 141° 23.1 km van vertrek
    tijd:    11:27:03 UTC
    alti:    1115 m
Finishpunt
    pos.:    51°29.056'N   4°41.164'E = 299° 21.0 km van vertrek
    tijd:    13:27:05 UTC
    alti:    683 m
Grootste afstand in 2 uur: 231.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.7 km/h
Hoogteverlies:             432 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 300.0 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  LOMMEL WIND   51°11.903'N   5°14.976'E    31.5 km 130°
    punt 2:  PRINSENBEEK   51°36.003'N   4°42.321'E    58.6 km 320°
    punt 3:  EDE           52°01.700'N   5°40.340'E    82.0 km  54°
    punt 4:  ZONZEEL       51°38.250'N   4°41.710'E    80.2 km 237°
    punt 5:  RIJKEVORSEL   51°21.030'N   4°45.650'E    32.3 km 172°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    15.5 km  69°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07     @ 10:26:00 UTC,  1154 m
    punt 1:  LOMMEL WIND   @ 11:20:46 UTC,   657 m :   31.0 km   34.0 km/h
    punt 2:  PRINSENBEEK   @ 11:52:12 UTC,  1010 m :   57.6 km  109.9 km/h
    punt 3:  EDE           @ 12:36:44 UTC,   754 m :   81.0 km  109.1 km/h
    punt 4:  ZONZEEL       @ 13:20:57 UTC,  1119 m :   79.2 km  107.4 km/h
    punt 5:  RIJKEVORSEL   @ 13:38:15 UTC,   707 m :   31.3 km  108.4 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 13:45:38 UTC,     3 m :   15.0 km  122.1 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        295.0 km
Duur van de proef:        03:19:38
Gemiddelde snelheid:      88.7 km/h
Start hoogte:             424 m
Hoogte passeren start:    1154 m
Hoogte passeren finish:   3 m
Hoogteverlies over proef: 421 m
Totale score afstand:     295.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   65.1 km
Been 1:   66.4 km
Been 2:   99.1 km
Totaal:  230.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:02:52 UTC
    einde: 13:48:02 UTC
    duur:  03:45:10

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     424 m @ 10:02:52 UTC
    hoog punt:    1378 m @ 13:15:35 UTC
    hoogtewinst:   954 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:20:52  bearing 57.8°
    Tweede punt: 13:21:57  bearing 9.7°
    Totale hoek: -48.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3154

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs