CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-05-2023 -- Jan-Bart VAN ERCK -- 659,0 punten

Database gegevens:

Datum: 21-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Jan-Bart VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 180.13 km Score: 659,0 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wedstrijdluchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-21-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Opgeladen door sportcommissaris wegens ontbreken pilootgegevens.

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 21-05-2023



IGC File gegevens:

133 Declaratie onvolledig (gecheckt)

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/05/2023
Piloot:         
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2023-05-21-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:24:47
Duurvlucht     : 04:17:55
Vrije vlucht   :  183.8 km
Fasttrack      :   58.2 kmh
Opgegeven proef:  177.1 km
Driehoek       :  134.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.563'N   4°57.076'E
    tijd: 11:07:21 UTC
    alti: -4 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°22.648'N   4°57.778'E = 154° 1.9 km van vertrek
    tijd: 11:14:13 UTC
    alti: 485 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.892'N   4°58.404'E =  68° 1.7 km van vertrek
    tijd: 15:32:08 UTC
    alti: 9 m
Afstand take-off tot landing: 1.7
Totale vluchtduur: 04:24:47
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°25.695'N   4°50.292'E  @ 11:40:50 UTC,   803 m
    punt 1:  51°14.091'N   5°09.527'E  @ 12:36:47 UTC,   650 m
    punt 2:  50°54.809'N   5°30.490'E  @ 13:06:07 UTC,   660 m
    punt 3:  51°06.270'N   5°25.783'E  @ 14:16:37 UTC,   954 m
    punt 4:  51°11.582'N   5°42.903'E  @ 14:32:19 UTC,   509 m
    Finish:  51°19.384'N   4°48.216'E  @ 15:23:39 UTC,   716 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   31.0 km 134° @  33.3 km/h
    been 2:   43.3 km 146° @  88.6 km/h
    been 3:   22.0 km 346° @  18.7 km/h
    been 4:   22.3 km  64° @  85.1 km/h
    been 5:   65.2 km 283° @  76.3 km/h
Afgelegde afstand:                   183.8 km
Duur:                                03:42:49
Gemiddelde snelheid:                 49.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.9 km
Starthoogte:                         448.0 m
Finishhoogte:                        716.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -268 m
Totale score afstand:                183.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.570'N   5°35.561'E = 132° 60.6 km van vertrek
    tijd:    13:39:09 UTC
    alti:    732 m
Finishpunt
    pos.:    51°23.892'N   4°58.404'E =  68° 1.7 km van vertrek
    tijd:    15:32:08 UTC
    alti:    9 m
Grootste afstand in 2 uur: 116.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    58.2 km/h
Hoogteverlies:             723 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 180.1 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE 07     51°22.870'N   4°54.250'E
    punt 1:  FORD GENK     50°55.410'N   5°30.380'E    66.1 km 140°
    punt 2:  STRAMPROY     51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 3:  BEERSE        51°19.150'N   4°47.917'E    65.9 km 283°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    14.9 km  52°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE 07     @ 11:43:20 UTC,   729 m
    punt 1:  FORD GENK     @ 13:07:24 UTC,   653 m :   65.6 km   46.8 km/h
    punt 2:  STRAMPROY     @ 14:32:16 UTC,   511 m :   32.2 km   22.8 km/h
    punt 3:  BEERSE        @ 15:23:31 UTC,   729 m :   64.9 km   76.0 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 15:29:09 UTC,    80 m :   14.4 km  153.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        177.1 km
Duur van de proef:        03:45:49
Gemiddelde snelheid:      47.1 km/h
Start hoogte:             448 m
Hoogte passeren start:    729 m
Hoogte passeren finish:   80 m
Hoogteverlies over proef: 368 m
Totale score afstand:     177.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   55.4 km
Been 1:   37.6 km
Been 2:   41.4 km
Totaal:  134.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:14:13 UTC
    einde: 15:32:08 UTC
    duur:  04:17:55

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     252 m @ 14:37:18 UTC
    hoog punt:    1151 m @ 15:08:07 UTC
    hoogtewinst:   899 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:42:14  bearing 21.9°
    Tweede punt: 13:06:06  bearing 88.5°
    Totale hoek: 66.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Declaratie onvolledig (gecheckt)
Rekentijd 4147

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs