22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-06-2023 -- Joris GERNAEY & JOERI GERRITS -- 758,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: KB App listening watch 134.480 with sq4231, Dutch TMZ sq 7000, Niederrhein TMZ sq6101 VHF 119.110
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 02/06/2023 Piloot: JORIS GERNAEY Zweefvliegtuig: PH-1615 Toestel type: NIMBUS 4DT Klasse: OPEN Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ae5 Logger file: 2023-06-02-LXV-AE5-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:02:40 Duurvlucht : 03:57:39 Vrije vlucht : 216.3 km Fasttrack : 84.2 kmh VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.234'N 5°22.116'E tijd: 11:05:03 UTC alti: -32 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.465'N 5°25.282'E = 58° 4.3 km van vertrek tijd: 11:07:38 UTC alti: 483 m Landingspunt pos.: 50°58.220'N 5°22.711'E = 92° 0.7 km van vertrek tijd: 15:07:43 UTC alti: -15 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 04:02:40 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 1.2 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°57.864'N 5°23.326'E @ 11:18:23 UTC, 947 m punt 1: 51°02.203'N 5°40.116'E @ 12:43:06 UTC, 851 m punt 2: 51°19.807'N 5°55.058'E @ 13:15:29 UTC, 436 m punt 3: 51°30.357'N 6°32.616'E @ 14:07:41 UTC, 846 m punt 4: 51°21.946'N 5°54.720'E @ 14:36:54 UTC, 871 m punt 5: 51°02.137'N 5°40.552'E @ 14:58:59 UTC, 771 m Finish: 50°58.289'N 5°21.399'E @ 15:06:39 UTC, 94 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 21.2 km 68° @ 15.0 km/h been 2: 37.0 km 28° @ 68.5 km/h been 3: 47.7 km 66° @ 54.9 km/h been 4: 46.6 km 251° @ 95.7 km/h been 5: 40.3 km 204° @ 109.4 km/h been 6: 23.5 km 252° @ 184.0 km/h Afgelegde afstand: 216.3 km Duur: 03:48:16 Gemiddelde snelheid: 56.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km Starthoogte: 451.0 m Finishhoogte: 94.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 357 m Totale score afstand: 216.3 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°14.535'N 5°52.936'E = 50° 47.0 km van vertrek tijd: 13:06:47 UTC alti: 684 m Finishpunt pos.: 50°58.221'N 5°21.533'E = 268° 0.7 km van vertrek tijd: 15:06:47 UTC alti: 76 m Grootste afstand in 2 uur: 168.4 km Beste snelheid in 2 uur: 84.2 km/h Hoogteverlies: 608 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 209.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 52.2 km 29° punt 2: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 46.4 km 63° punt 3: MEIJEL 51°20.650'N 5°53.180'E 49.7 km 246° punt 4: DILSEN 51°02.179'N 5°43.184'E 36.2 km 199° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 25.3 km 253° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ZUTENDAAL KERK @ 11:57:51 UTC, 1001 m punt 1: BERINGE NL @ 13:16:40 UTC, 347 m : 51.7 km 39.4 km/h punt 2: KAMP LINTFORT AERO niet gerond afbreekpunt: 51°30.634'N 6°31.748'E @ 14:06:56 UTC, 871 m : 43.7 km 52.2 km/h Proef NIET GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 95.4 km Duur van de proef: 02:09:05 Gemiddelde snelheid: 44.3 km/h Start hoogte: 451 m Hoogte passeren start: 1001 m Hoogte aan break-punt: 871 m Hoogteverlies over proef: -420 m Totale score afstand: 95.4 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 17.0 km Been 1: 17.7 km Been 2: 26.0 km Totaal: 60.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:10:04 UTC einde: 15:07:43 UTC duur: 03:57:39 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 313 m @ 13:19:13 UTC hoog punt: 1100 m @ 14:42:26 UTC hoogtewinst: 787 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:57:22 bearing 87.7° Tweede punt: 14:18:19 bearing 60.7° Totale hoek: -27.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3634 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||