CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 825,0 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 220 km Score: 825,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

controle wedstrijd organisatie

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2023-05-29-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:33:41
Duurvlucht     : 03:28:24
Vrije vlucht   :  156.3 km
Fasttrack      :   70.7 kmh
Driehoek       :  139.2 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.231'N   5°22.153'E
    tijd: 11:37:56 UTC
    alti: -57 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.524'N   5°25.110'E =  81° 3.5 km van vertrek
    tijd: 11:41:37 UTC
    alti: 551 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.239'N   5°22.715'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:11:37 UTC
    alti: -53 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:33:41
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.2 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°54.104'N   5°30.542'E  @ 12:37:47 UTC,   840 m
    punt 1:  51°10.721'N   5°14.379'E  @ 13:27:11 UTC,   644 m
    punt 2:  51°21.590'N   4°58.369'E  @ 13:54:18 UTC,   679 m
    punt 3:  51°10.600'N   5°12.640'E  @ 14:22:22 UTC,  1079 m
    punt 4:  51°14.535'N   5°38.049'E  @ 14:45:16 UTC,   703 m
    Finish:  50°58.211'N   5°21.412'E  @ 15:10:43 UTC,    33 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   36.1 km 329° @  43.9 km/h
    been 2:   27.4 km 317° @  60.7 km/h
    been 3:   26.3 km 141° @  56.2 km/h
    been 4:   30.5 km  76° @  79.9 km/h
    been 5:   36.0 km 213° @  84.8 km/h
Afgelegde afstand:                   156.3 km
Duur:                                02:32:56
Gemiddelde snelheid:                 61.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 12.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.9 km
Starthoogte:                         359.0 m
Finishhoogte:                        33.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          326 m
Totale score afstand:                156.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.618'N   5°23.173'E =  11° 6.4 km van vertrek
    tijd:    13:13:46 UTC
    alti:    761 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.239'N   5°22.715'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd:    15:11:37 UTC
    alti:    -53 m
Grootste afstand in 2 uur: 141.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    70.7 km/h
Hoogteverlies:             814 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ULICOTEN         51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BRUG       51°14.950'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    37.8 km 215°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 13:01:45 UTC,   982 m
    punt 1:  ULICOTEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°21.590'N   4°58.369'E  @ 13:54:18 UTC, 679 m : 61.2 km 69.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        61.2 km
Duur van de proef:        00:52:33
Gemiddelde snelheid:      69.9 km/h
Start hoogte:             359 m
Hoogte passeren start:    982 m
Hoogte aan break-punt:    679 m
Hoogteverlies over proef: -320 m
Totale score afstand:     61.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   57.5 km
Been 1:   42.7 km
Been 2:   39.0 km
Totaal:  139.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:43:13 UTC
    einde: 15:11:37 UTC
    duur:  03:28:24

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     359 m @ 11:47:12 UTC
    hoog punt:    1093 m @ 14:22:32 UTC
    hoogtewinst:   734 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:38:17  bearing 89.6°
    Tweede punt: 13:54:18  bearing 33.6°
    Totale hoek: -56.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3004

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs