CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2023 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1158,8 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 309 km Score: 1158,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

controle wedstrijd leiding

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-28-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2023
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2023-05-28-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:48:00
Duurvlucht     : 03:44:43
Vrije vlucht   :  258.5 km
Fasttrack      :   89.9 kmh
Opgegeven proef:  249.4 km
Driehoek       :  228.7 km
Hoogtewinst    : 1209.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.161'E
    tijd: 11:08:10 UTC
    alti: -23 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.772'N   5°24.968'E =  49° 4.3 km van vertrek
    tijd: 11:11:27 UTC
    alti: 578 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.242'N   5°22.737'E =  89° 0.7 km van vertrek
    tijd: 14:56:10 UTC
    alti: -13 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:48:00
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.150'N   5°36.077'E  @ 11:48:47 UTC,  1299 m
    punt 1:  51°02.554'N   5°21.182'E  @ 12:21:08 UTC,  1479 m
    punt 2:  51°29.199'N   4°44.154'E  @ 12:55:18 UTC,  1163 m
    punt 3:  51°11.680'N   5°13.872'E  @ 13:31:16 UTC,  1517 m
    punt 4:  51°21.283'N   6°02.449'E  @ 14:17:43 UTC,  1039 m
    punt 5:  51°13.816'N   5°38.962'E  @ 14:43:15 UTC,  1297 m
    Finish:  50°58.229'N   5°21.100'E  @ 14:55:00 UTC,   183 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 300° @  37.3 km/h
    been 2:   65.5 km 319° @ 115.1 km/h
    been 3:   47.4 km 133° @  79.1 km/h
    been 4:   59.2 km  72° @  76.5 km/h
    been 5:   30.6 km 243° @  71.9 km/h
    been 6:   35.6 km 216° @ 182.0 km/h
Afgelegde afstand:                   258.5 km
Duur:                                03:06:13
Gemiddelde snelheid:                 83.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte:                         485.0 m
Finishhoogte:                        183.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          302 m
Totale score afstand:                258.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°02.459'N   5°21.320'E = 353° 7.9 km van vertrek
    tijd:    12:21:02 UTC
    alti:    1519 m
Finishpunt
    pos.:    51°19.203'N   5°56.904'E =  46° 56.2 km van vertrek
    tijd:    14:21:03 UTC
    alti:    898 m
Grootste afstand in 2 uur: 179.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    89.9 km/h
Hoogteverlies:             621 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 253.4 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  MEER GRN          51°29.240'N   4°44.200'E    82.6 km 320°
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    52.3 km 129°
    punt 3:  MAASBREE          51°21.369'N   6°02.592'E    53.5 km  70°
    punt 4:  BOCHOLT BE        51°10.351'N   5°34.732'E    38.3 km 238°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK         @ 12:10:45 UTC,  1601 m
    punt 1:  MEER GRN          @ 12:55:19 UTC,  1164 m :   82.1 km  110.6 km/h
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   @ 13:34:38 UTC,  1355 m :   51.3 km   78.3 km/h
    punt 3:  MAASBREE          @ 14:17:43 UTC,  1039 m :   52.5 km   73.1 km/h
    punt 4:  BOCHOLT BE        @ 14:46:00 UTC,  1084 m :   37.3 km   79.2 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT    @ 14:55:54 UTC,     4 m :   26.2 km  158.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        249.4 km
Duur van de proef:        02:45:09
Gemiddelde snelheid:      90.6 km/h
Start hoogte:             485 m
Hoogte passeren start:    1601 m
Hoogte passeren finish:   4 m
Hoogteverlies over proef: 481 m
Totale score afstand:     249.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   73.2 km
Been 1:   91.5 km
Been 2:   64.0 km
Totaal:  228.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:11:27 UTC
    einde: 14:56:10 UTC
    duur:  03:44:43

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     485 m @ 11:14:41 UTC
    hoog punt:    1694 m @ 11:39:15 UTC
    hoogtewinst:  1209 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:10:20  bearing 88.3°
    Tweede punt: 12:55:16  bearing 15.0°
    Totale hoek: -73.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3135

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs