22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-06-2023 -- Jan-Bart VAN ERCK & FRANK VAN EENAEME -- 1772,6 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Gilze en volkel niet actief
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 04/06/2023 Piloot: JAN-BART VAN ERCK Zweefvliegtuig: D-KIDX Toestel type: NIMBUS 4DM Klasse: OPEN Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8cf Logger file: 2023-06-04-LXV-8CF-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:47:11 Duurvlucht : 06:42:05 Vrije vlucht : 526.0 km Fasttrack : 96.5 kmh Opgegeven proef: 484.5 km Driehoek : 187.3 km Hoogtewinst : 1279.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.559'N 4°57.074'E tijd: 10:20:28 UTC alti: -54 m Ontkoppelpunt pos.: 51°24.242'N 4°59.913'E = 69° 3.5 km van vertrek tijd: 10:25:34 UTC alti: 454 m Landingspunt pos.: 51°23.915'N 4°58.496'E = 68° 1.8 km van vertrek tijd: 17:07:39 UTC alti: -36 m Afstand take-off tot landing: 1.8 Totale vluchtduur: 06:47:11 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°23.924'N 4°56.865'E @ 10:35:17 UTC, 952 m punt 1: 51°40.762'N 5°05.412'E @ 11:07:37 UTC, 1150 m punt 2: 52°16.581'N 7°14.479'E @ 13:26:21 UTC, 1069 m punt 3: 52°22.735'N 7°55.002'E @ 14:00:14 UTC, 1282 m punt 4: 51°36.595'N 5°01.597'E @ 16:26:46 UTC, 1441 m punt 5: 51°13.222'N 5°06.779'E @ 16:53:43 UTC, 865 m Finish: 51°24.276'N 4°56.230'E @ 17:04:58 UTC, 191 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 32.7 km 17° @ 60.8 km/h been 2: 162.0 km 65° @ 70.1 km/h been 3: 47.4 km 76° @ 84.0 km/h been 4: 216.1 km 248° @ 88.5 km/h been 5: 43.8 km 172° @ 97.4 km/h been 6: 23.9 km 329° @ 127.4 km/h Afgelegde afstand: 526.0 km Duur: 06:29:41 Gemiddelde snelheid: 81.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km Starthoogte: 417.0 m Finishhoogte: 191.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 226 m Totale score afstand: 526.0 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 52°12.270'N 7°06.683'E = 58° 174.2 km van vertrek tijd: 14:41:03 UTC alti: 1014 m Finishpunt pos.: 51°17.846'N 5°05.423'E = 138° 14.4 km van vertrek tijd: 16:41:06 UTC alti: 696 m Grootste afstand in 2 uur: 193.2 km Beste snelheid in 2 uur: 96.5 km/h Hoogteverlies: 318 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 522.4 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E punt 1: ACHMER 52°22.633'N 7°54.800'E 230.0 km 61° punt 2: TILBURG 51°33.930'N 5°03.340'E 216.1 km 246° punt 3: HOOLST 51°09.280'N 5°08.950'E 46.2 km 172° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 30.1 km 335° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE AERO @ 10:35:37 UTC, 883 m punt 1: ACHMER @ 14:00:20 UTC, 1293 m : 230.0 km 67.4 km/h punt 2: TILBURG @ 16:27:31 UTC, 1433 m : 216.1 km 88.1 km/h punt 3: HOOLST niet gerond afbreekpunt: 51°13.222'N 5°06.779'E @ 16:53:43 UTC, 865 m : 38.4 km 88.0 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 484.5 km Duur van de proef: 06:18:06 Gemiddelde snelheid: 76.9 km/h Start hoogte: 417 m Hoogte passeren start: 883 m Hoogte aan break-punt: 865 m Hoogteverlies over proef: -448 m Totale score afstand: 484.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 52.4 km Been 1: 82.4 km Been 2: 52.5 km Totaal: 187.3 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:25:34 UTC einde: 17:07:39 UTC duur: 06:42:05 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 417 m @ 10:25:54 UTC hoog punt: 1696 m @ 14:46:39 UTC hoogtewinst: 1279 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 14:00:03 bearing 54.0° Tweede punt: 16:27:19 bearing 25.4° Totale hoek: -28.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 14391 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||