CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-06-2023 -- Jan-Bart VAN ERCK & FRANK VAN EENAEME -- 1772,6 punten

Database gegevens:

Datum: 04-06-2023 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Jan-Bart VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 484.5 km Score: 1772,6 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: FRANK VAN EENAEME
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Lange blauwe dag. Laatste stuk van de proef afgebroken

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Gilze en volkel niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-04-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 04-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/06/2023
Piloot:         JAN-BART VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2023-06-04-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:47:11
Duurvlucht     : 06:42:05
Vrije vlucht   :  526.0 km
Fasttrack      :   96.5 kmh
Opgegeven proef:  484.5 km
Driehoek       :  187.3 km
Hoogtewinst    : 1279.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.559'N   4°57.074'E
    tijd: 10:20:28 UTC
    alti: -54 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°24.242'N   4°59.913'E =  69° 3.5 km van vertrek
    tijd: 10:25:34 UTC
    alti: 454 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.915'N   4°58.496'E =  68° 1.8 km van vertrek
    tijd: 17:07:39 UTC
    alti: -36 m
Afstand take-off tot landing: 1.8
Totale vluchtduur: 06:47:11
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.924'N   4°56.865'E  @ 10:35:17 UTC,   952 m
    punt 1:  51°40.762'N   5°05.412'E  @ 11:07:37 UTC,  1150 m
    punt 2:  52°16.581'N   7°14.479'E  @ 13:26:21 UTC,  1069 m
    punt 3:  52°22.735'N   7°55.002'E  @ 14:00:14 UTC,  1282 m
    punt 4:  51°36.595'N   5°01.597'E  @ 16:26:46 UTC,  1441 m
    punt 5:  51°13.222'N   5°06.779'E  @ 16:53:43 UTC,   865 m
    Finish:  51°24.276'N   4°56.230'E  @ 17:04:58 UTC,   191 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   32.7 km  17° @  60.8 km/h
    been 2:  162.0 km  65° @  70.1 km/h
    been 3:   47.4 km  76° @  84.0 km/h
    been 4:  216.1 km 248° @  88.5 km/h
    been 5:   43.8 km 172° @  97.4 km/h
    been 6:   23.9 km 329° @ 127.4 km/h
Afgelegde afstand:                   526.0 km
Duur:                                06:29:41
Gemiddelde snelheid:                 81.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Starthoogte:                         417.0 m
Finishhoogte:                        191.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          226 m
Totale score afstand:                526.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°12.270'N   7°06.683'E =  58° 174.2 km van vertrek
    tijd:    14:41:03 UTC
    alti:    1014 m
Finishpunt
    pos.:    51°17.846'N   5°05.423'E = 138° 14.4 km van vertrek
    tijd:    16:41:06 UTC
    alti:    696 m
Grootste afstand in 2 uur: 193.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    96.5 km/h
Hoogteverlies:             318 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 522.4 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  ACHMER        52°22.633'N   7°54.800'E   230.0 km  61°
    punt 2:  TILBURG       51°33.930'N   5°03.340'E   216.1 km 246°
    punt 3:  HOOLST        51°09.280'N   5°08.950'E    46.2 km 172°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    30.1 km 335°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO   @ 10:35:37 UTC,   883 m
    punt 1:  ACHMER        @ 14:00:20 UTC,  1293 m :  230.0 km   67.4 km/h
    punt 2:  TILBURG       @ 16:27:31 UTC,  1433 m :  216.1 km   88.1 km/h
    punt 3:  HOOLST        niet gerond
    afbreekpunt: 51°13.222'N   5°06.779'E  @ 16:53:43 UTC, 865 m : 38.4 km 88.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        484.5 km
Duur van de proef:        06:18:06
Gemiddelde snelheid:      76.9 km/h
Start hoogte:             417 m
Hoogte passeren start:    883 m
Hoogte aan break-punt:    865 m
Hoogteverlies over proef: -448 m
Totale score afstand:     484.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   52.4 km
Been 1:   82.4 km
Been 2:   52.5 km
Totaal:  187.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:25:34 UTC
    einde: 17:07:39 UTC
    duur:  06:42:05

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     417 m @ 10:25:54 UTC
    hoog punt:    1696 m @ 14:46:39 UTC
    hoogtewinst:  1279 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:00:03  bearing 54.0°
    Tweede punt: 16:27:19  bearing 25.4°
    Totale hoek: -28.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 14391

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs