CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-05-2023 -- Jelle VANDEBEECK -- 1097,7 punten

Database gegevens:

Datum: 31-05-2023 Type proef: WW
Toestel: ASW 24 WL Immatriculatie: PH-1298
Handicapfactor: 107 Klasse: Standaard
Piloot: Jelle VANDEBEECK Club: BZC
Afstand: 261 km Score: 1097,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
BK Kiewit / Dag 5

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim van de wedstrijd gebruikt / XPDR 7000 / XPDR 4231

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-31-LXV-AML-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/05/2023
Piloot:         JELLE VANDEBEECK
Zweefvliegtuig: PH-1298
Toestel type:   ASW 24 WL    Klasse: CLUB
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aml
Logger file:    2023-05-31-LXV-AML-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:23:34
Duurvlucht     : 04:20:38
Vrije vlucht   :  274.8 km
Fasttrack      :   83.0 kmh
Opgegeven proef:  256.3 km
Hoogtewinst    : 1181.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.233'N   5°22.105'E
    tijd: 11:04:33 UTC
    alti: -59 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.088'N   5°24.021'E =  97° 2.3 km van vertrek
    tijd: 11:07:29 UTC
    alti: 567 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.252'N   5°22.754'E =  87° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:28:07 UTC
    alti: -37 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:23:34
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.534'N   5°22.398'E  @ 11:13:15 UTC,  1220 m
    punt 1:  51°02.314'N   5°42.890'E  @ 12:04:59 UTC,  1150 m
    punt 2:  51°19.225'N   5°50.142'E  @ 12:44:13 UTC,  1353 m
    punt 3:  51°37.722'N   6°53.368'E  @ 14:00:31 UTC,   355 m
    punt 4:  51°27.591'N   6°03.834'E  @ 14:46:41 UTC,  1034 m
    punt 5:  51°02.811'N   5°37.038'E  @ 15:18:54 UTC,   867 m
    Finish:  50°58.292'N   5°21.433'E  @ 15:27:03 UTC,    95 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.6 km  70° @  29.6 km/h
    been 2:   32.5 km  15° @  49.7 km/h
    been 3:   80.8 km  64° @  63.6 km/h
    been 4:   60.3 km 252° @  78.3 km/h
    been 5:   55.5 km 214° @ 103.4 km/h
    been 6:   20.1 km 245° @ 147.9 km/h
Afgelegde afstand:                   274.8 km
Duur:                                04:13:48
Gemiddelde snelheid:                 65.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         567.0 m
Finishhoogte:                        95.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          472 m
Totale score afstand:                274.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°32.559'N   6°29.831'E =  51° 101.3 km van vertrek
    tijd:    13:27:46 UTC
    alti:    807 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.228'N   5°22.463'E =  91° 0.4 km van vertrek
    tijd:    15:27:46 UTC
    alti:    -39 m
Grootste afstand in 2 uur: 165.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    83.0 km/h
Hoogteverlies:             846 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 261.3 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   51°37.000'N   6°51.790'E    74.3 km  65°
    punt 4:  HORST NL         51°26.900'N   6°04.200'E    58.1 km 251°
    punt 5:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    60.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG       @ 11:21:09 UTC,  1114 m
    punt 1:  DILSEN           @ 12:04:59 UTC,  1150 m :   17.3 km   23.7 km/h
    punt 2:  MEIJEL           @ 12:46:46 UTC,  1213 m :   35.2 km   50.5 km/h
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   @ 14:02:33 UTC,   516 m :   73.3 km   58.1 km/h
    punt 4:  HORST NL         @ 14:47:28 UTC,  1062 m :   57.1 km   76.3 km/h
    punt 5:  AS               @ 15:20:55 UTC,   695 m :   59.1 km  106.1 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 15:26:50 UTC,   139 m :   14.2 km  143.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        256.3 km
Duur van de proef:        04:05:41
Gemiddelde snelheid:      62.6 km/h
Start hoogte:             567 m
Hoogte passeren start:    1114 m
Hoogte passeren finish:   139 m
Hoogteverlies over proef: 428 m
Totale score afstand:     256.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:07:29 UTC
    einde: 15:28:07 UTC
    duur:  04:20:38

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     252 m @ 12:30:28 UTC
    hoog punt:    1433 m @ 12:44:45 UTC
    hoogtewinst:  1181 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:47:03  bearing 85.9°
    Tweede punt: 14:46:41  bearing 60.0°
    Totale hoek: -26.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8244

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs