22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef27-05-2023 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 848,5 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim OBGN 2023
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 27/05/2023 Piloot: BERT SCHMELZER Zweefvliegtuig: D-KSBT Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj Logger file: 2023-05-27-LXV-AGJ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:14:30 Duurvlucht : 04:09:25 Vrije vlucht : 233.7 km Fasttrack : 84.0 kmh Driehoek : 135.6 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.237'N 5°22.157'E tijd: 11:32:02 UTC alti: -58 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.037'N 5°24.217'E = 58° 2.8 km van vertrek tijd: 11:35:55 UTC alti: 571 m Landingspunt pos.: 50°58.253'N 5°22.747'E = 88° 0.7 km van vertrek tijd: 15:46:32 UTC alti: -32 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 04:14:30 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 0.8 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°58.851'N 5°22.294'E @ 11:42:28 UTC, 798 m punt 1: 51°01.957'N 5°38.720'E @ 12:54:08 UTC, 735 m punt 2: 51°17.004'N 5°56.804'E @ 13:35:37 UTC, 668 m punt 3: 51°33.866'N 6°29.017'E @ 14:16:48 UTC, 601 m punt 4: 51°24.001'N 6°09.277'E @ 14:38:46 UTC, 790 m punt 5: 51°09.302'N 5°09.333'E @ 15:33:45 UTC, 884 m Finish: 50°58.253'N 5°22.747'E @ 15:46:32 UTC, -32 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.1 km 73° @ 16.8 km/h been 2: 35.0 km 37° @ 50.6 km/h been 3: 48.7 km 50° @ 71.0 km/h been 4: 29.3 km 231° @ 80.0 km/h been 5: 74.8 km 249° @ 81.7 km/h been 6: 25.8 km 143° @ 121.1 km/h Afgelegde afstand: 233.7 km Duur: 04:04:04 Gemiddelde snelheid: 57.4 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km Starthoogte: 521.0 m Finishhoogte: -32.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 553 m Totale score afstand: 233.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°18.908'N 6°01.157'E = 50° 59.5 km van vertrek tijd: 13:43:22 UTC alti: 934 m Finishpunt pos.: 51°00.020'N 5°20.093'E = 324° 4.1 km van vertrek tijd: 15:43:22 UTC alti: 300 m Grootste afstand in 2 uur: 168.0 km Beste snelheid in 2 uur: 84.0 km/h Hoogteverlies: 634 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 230.0 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E punt 1: ALPEN 51°33.900'N 6°29.400'E 99.1 km 43° punt 2: VENLO BRUG 51°23.830'N 6°09.340'E 29.8 km 231° punt 3: HOOLST 51°09.280'N 5°08.950'E 75.2 km 249° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 25.9 km 142° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: NIET GEROND Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 0.0 km Duur van de proef: 00:00:00 Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h Start hoogte: 0 m Hoogte passeren start: 530 m Hoogte aan break-punt: 0 m Hoogteverlies over proef: 0 m Totale score afstand: 0.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 38.0 km Been 1: 59.6 km Been 2: 38.0 km Totaal: 135.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:37:07 UTC einde: 15:46:32 UTC duur: 04:09:25 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 149 m @ 13:12:58 UTC hoog punt: 1127 m @ 15:13:43 UTC hoogtewinst: 978 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:03:44 bearing 86.5° Tweede punt: 15:31:32 bearing 56.8° Totale hoek: -29.7° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 7591 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||