22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef02-06-2023 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 1020,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim OBGN 2023
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 02/06/2023 Piloot: BERT SCHMELZER Zweefvliegtuig: D-KSBT Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj Logger file: 2023-06-02-LXV-AGJ-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:18:25 Duurvlucht : 04:14:59 Vrije vlucht : 311.2 km Fasttrack : 106.9 kmh Opgegeven proef: 181.5 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.236'N 5°22.127'E tijd: 10:59:21 UTC alti: -33 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.248'N 5°26.008'E = 90° 4.5 km van vertrek tijd: 11:02:47 UTC alti: 592 m Landingspunt pos.: 50°58.239'N 5°22.809'E = 90° 0.8 km van vertrek tijd: 15:17:46 UTC alti: -21 m Afstand take-off tot landing: 0.8 Totale vluchtduur: 04:18:25 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°57.850'N 5°25.388'E @ 11:09:37 UTC, 904 m punt 1: 51°13.358'N 5°46.352'E @ 12:01:28 UTC, 854 m punt 2: 50°55.519'N 5°32.310'E @ 13:03:38 UTC, 1176 m punt 3: 51°31.506'N 6°44.951'E @ 14:14:41 UTC, 720 m punt 4: 51°20.800'N 5°46.784'E @ 14:49:45 UTC, 749 m punt 5: 51°02.041'N 5°40.561'E @ 15:07:39 UTC, 775 m Finish: 50°58.284'N 5°21.845'E @ 15:17:01 UTC, 43 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 37.8 km 40° @ 43.7 km/h been 2: 36.9 km 206° @ 35.6 km/h been 3: 107.7 km 51° @ 91.0 km/h been 4: 70.3 km 254° @ 120.2 km/h been 5: 35.5 km 192° @ 119.1 km/h been 6: 23.0 km 252° @ 147.2 km/h Afgelegde afstand: 311.2 km Duur: 04:07:24 Gemiddelde snelheid: 75.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km Starthoogte: 592.0 m Finishhoogte: 43.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 549 m Totale score afstand: 311.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°06.841'N 5°43.198'E = 57° 29.3 km van vertrek tijd: 13:15:39 UTC alti: 942 m Finishpunt pos.: 50°58.519'N 5°21.755'E = 320° 0.7 km van vertrek tijd: 15:15:39 UTC alti: 133 m Grootste afstand in 2 uur: 213.9 km Beste snelheid in 2 uur: 106.9 km/h Hoogteverlies: 809 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 209.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 52.2 km 29° punt 2: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 46.4 km 63° punt 3: MEIJEL 51°20.650'N 5°53.180'E 49.7 km 246° punt 4: DILSEN 51°02.179'N 5°43.184'E 36.2 km 199° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 25.3 km 253° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ZUTENDAAL KERK @ 13:03:46 UTC, 1172 m punt 1: BERINGE NL @ 13:34:20 UTC, 831 m : 52.2 km 102.5 km/h punt 2: KAMP LINTFORT AERO @ 14:13:37 UTC, 767 m : 46.4 km 70.8 km/h punt 3: MEIJEL @ 14:47:04 UTC, 524 m : 49.7 km 89.1 km/h punt 4: DILSEN niet gerond afbreekpunt: 51°02.262'N 5°40.685'E @ 15:07:30 UTC, 793 m : 33.2 km 97.6 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 181.5 km Duur van de proef: 02:03:44 Gemiddelde snelheid: 88.0 km/h Start hoogte: 592 m Hoogte passeren start: 1172 m Hoogte aan break-punt: 793 m Hoogteverlies over proef: -201 m Totale score afstand: 181.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 33.8 km Been 1: 21.5 km Been 2: 21.5 km Totaal: 76.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:02:47 UTC einde: 15:17:46 UTC duur: 04:14:59 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 431 m @ 14:44:28 UTC hoog punt: 1038 m @ 15:03:14 UTC hoogtewinst: 607 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:03:41 bearing 87.6° Tweede punt: 14:47:39 bearing 60.7° Totale hoek: -26.9° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 8964 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||