CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-05-2023 -- Koen VANDERPUTTEN -- 950,4 punten

Database gegevens:

Datum: 28-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 253.44 km Score: 950,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens OBGN

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-28-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 28-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/05/2023
Piloot:         KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CT 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2023-05-28-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:19:21
Duurvlucht     : 03:15:14
Vrije vlucht   :  262.7 km
Fasttrack      :   95.6 kmh
Opgegeven proef:  249.4 km
Driehoek       :  210.6 km
Hoogtewinst    : 1130.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.146'E
    tijd: 11:12:31 UTC
    alti: -26 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.644'N   5°25.422'E =  79° 3.9 km van vertrek
    tijd: 11:16:38 UTC
    alti: 606 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.710'E =  90° 0.7 km van vertrek
    tijd: 14:31:52 UTC
    alti: -19 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:19:21
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°52.949'N   5°33.743'E  @ 11:46:15 UTC,  1697 m
    punt 1:  51°29.537'N   4°44.379'E  @ 12:41:52 UTC,   733 m
    punt 2:  51°11.016'N   5°14.795'E  @ 13:19:37 UTC,  1349 m
    punt 3:  51°15.415'N   5°45.435'E  @ 13:46:47 UTC,  1044 m
    punt 4:  51°21.247'N   6°02.378'E  @ 14:01:15 UTC,   970 m
    punt 5:  51°14.307'N   5°41.328'E  @ 14:17:09 UTC,  1218 m
    Finish:  50°58.253'N   5°21.466'E  @ 14:30:55 UTC,    72 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   88.9 km 320° @  96.0 km/h
    been 2:   49.3 km 134° @  78.3 km/h
    been 3:   36.6 km  77° @  80.8 km/h
    been 4:   22.5 km  61° @  93.2 km/h
    been 5:   27.6 km 242° @ 104.3 km/h
    been 6:   37.7 km 218° @ 164.4 km/h
Afgelegde afstand:                   262.7 km
Duur:                                02:44:40
Gemiddelde snelheid:                 95.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte:                         584.0 m
Finishhoogte:                        72.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          512 m
Totale score afstand:                262.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.471'N   4°54.485'E = 322° 52.3 km van vertrek
    tijd:    12:29:23 UTC
    alti:    1005 m
Finishpunt
    pos.:    50°59.356'N   5°23.469'E =  37° 2.6 km van vertrek
    tijd:    14:29:23 UTC
    alti:    309 m
Grootste afstand in 2 uur: 191.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    95.6 km/h
Hoogteverlies:             696 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 253.4 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  MEER GRN          51°29.240'N   4°44.200'E    82.6 km 320°
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   51°11.570'N   5°19.330'E    52.3 km 129°
    punt 3:  MAASBREE          51°21.369'N   6°02.592'E    53.5 km  70°
    punt 4:  BOCHOLT BE        51°10.351'N   5°34.732'E    38.3 km 238°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK         @ 11:49:31 UTC,  1540 m
    punt 1:  MEER GRN          @ 12:41:34 UTC,   762 m :   82.1 km   94.7 km/h
    punt 2:  LOMMEL TESTBAAN   @ 13:22:19 UTC,  1303 m :   51.3 km   75.6 km/h
    punt 3:  MAASBREE          @ 14:01:14 UTC,   975 m :   52.5 km   80.9 km/h
    punt 4:  BOCHOLT BE        @ 14:21:25 UTC,  1081 m :   37.3 km  110.9 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT    @ 14:31:34 UTC,   -19 m :   26.2 km  154.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        249.4 km
Duur van de proef:        02:42:03
Gemiddelde snelheid:      92.4 km/h
Start hoogte:             584 m
Hoogte passeren start:    1540 m
Hoogte passeren finish:   -19 m
Hoogteverlies over proef: 603 m
Totale score afstand:     249.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   64.5 km
Been 1:   87.2 km
Been 2:   59.0 km
Totaal:  210.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:16:38 UTC
    einde: 14:31:52 UTC
    duur:  03:15:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     584 m @ 11:17:57 UTC
    hoog punt:    1714 m @ 11:45:56 UTC
    hoogtewinst:  1130 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:46:23  bearing 91.2°
    Tweede punt: 12:41:48  bearing 15.0°
    Totale hoek: -76.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7491

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs