22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-05-2023 -- Koen VANDERPUTTEN -- 950,4 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim volgens OBGN
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 28/05/2023 Piloot: KOEN VANDERPUTTEN Zweefvliegtuig: OO-ZVE Toestel type: VENTUS 2CT 18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: err Logger file: 2023-05-28-LXV-ERR-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:19:21 Duurvlucht : 03:15:14 Vrije vlucht : 262.7 km Fasttrack : 95.6 kmh Opgegeven proef: 249.4 km Driehoek : 210.6 km Hoogtewinst : 1130.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.236'N 5°22.146'E tijd: 11:12:31 UTC alti: -26 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.644'N 5°25.422'E = 79° 3.9 km van vertrek tijd: 11:16:38 UTC alti: 606 m Landingspunt pos.: 50°58.237'N 5°22.710'E = 90° 0.7 km van vertrek tijd: 14:31:52 UTC alti: -19 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 03:19:21 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°52.949'N 5°33.743'E @ 11:46:15 UTC, 1697 m punt 1: 51°29.537'N 4°44.379'E @ 12:41:52 UTC, 733 m punt 2: 51°11.016'N 5°14.795'E @ 13:19:37 UTC, 1349 m punt 3: 51°15.415'N 5°45.435'E @ 13:46:47 UTC, 1044 m punt 4: 51°21.247'N 6°02.378'E @ 14:01:15 UTC, 970 m punt 5: 51°14.307'N 5°41.328'E @ 14:17:09 UTC, 1218 m Finish: 50°58.253'N 5°21.466'E @ 14:30:55 UTC, 72 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 88.9 km 320° @ 96.0 km/h been 2: 49.3 km 134° @ 78.3 km/h been 3: 36.6 km 77° @ 80.8 km/h been 4: 22.5 km 61° @ 93.2 km/h been 5: 27.6 km 242° @ 104.3 km/h been 6: 37.7 km 218° @ 164.4 km/h Afgelegde afstand: 262.7 km Duur: 02:44:40 Gemiddelde snelheid: 95.7 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 16.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km Starthoogte: 584.0 m Finishhoogte: 72.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 512 m Totale score afstand: 262.7 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°20.471'N 4°54.485'E = 322° 52.3 km van vertrek tijd: 12:29:23 UTC alti: 1005 m Finishpunt pos.: 50°59.356'N 5°23.469'E = 37° 2.6 km van vertrek tijd: 14:29:23 UTC alti: 309 m Grootste afstand in 2 uur: 191.2 km Beste snelheid in 2 uur: 95.6 km/h Hoogteverlies: 696 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 253.4 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E punt 1: MEER GRN 51°29.240'N 4°44.200'E 82.6 km 320° punt 2: LOMMEL TESTBAAN 51°11.570'N 5°19.330'E 52.3 km 129° punt 3: MAASBREE 51°21.369'N 6°02.592'E 53.5 km 70° punt 4: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 38.3 km 238° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: FORD GENK @ 11:49:31 UTC, 1540 m punt 1: MEER GRN @ 12:41:34 UTC, 762 m : 82.1 km 94.7 km/h punt 2: LOMMEL TESTBAAN @ 13:22:19 UTC, 1303 m : 51.3 km 75.6 km/h punt 3: MAASBREE @ 14:01:14 UTC, 975 m : 52.5 km 80.9 km/h punt 4: BOCHOLT BE @ 14:21:25 UTC, 1081 m : 37.3 km 110.9 km/h finish: HASSELT KIEWIT @ 14:31:34 UTC, -19 m : 26.2 km 154.8 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 249.4 km Duur van de proef: 02:42:03 Gemiddelde snelheid: 92.4 km/h Start hoogte: 584 m Hoogte passeren start: 1540 m Hoogte passeren finish: -19 m Hoogteverlies over proef: 603 m Totale score afstand: 249.4 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 64.5 km Been 1: 87.2 km Been 2: 59.0 km Totaal: 210.6 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:16:38 UTC einde: 14:31:52 UTC duur: 03:15:14 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 584 m @ 11:17:57 UTC hoog punt: 1714 m @ 11:45:56 UTC hoogtewinst: 1130 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:46:23 bearing 91.2° Tweede punt: 12:41:48 bearing 15.0° Totale hoek: -76.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 7491 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||