CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-05-2023 -- Koen VANDERPUTTEN -- 634,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cT 18m Immatriculatie: OO-ZVE
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 169.3 km Score: 634,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens OBGN

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-05-29-LXV-ERR-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 29-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/05/2023
Piloot:         KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVE
Toestel type:   VENTUS 2CT 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: err
Logger file:    2023-05-29-LXV-ERR-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:53:15
Duurvlucht     : 03:49:22
Vrije vlucht   :  171.6 km
Fasttrack      :   73.1 kmh
Driehoek       :  129.7 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.152'E
    tijd: 11:37:04 UTC
    alti: -60 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.815'N   5°25.269'E =  74° 3.8 km van vertrek
    tijd: 11:40:57 UTC
    alti: 567 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.257'N   5°22.729'E =  87° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:30:19 UTC
    alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:53:15
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°57.112'N   5°34.721'E  @ 12:10:55 UTC,   513 m
    punt 1:  51°02.919'N   5°20.238'E  @ 13:20:00 UTC,   711 m
    punt 2:  51°22.792'N   4°56.857'E  @ 13:57:45 UTC,   563 m
    punt 3:  51°10.304'N   5°12.435'E  @ 14:24:13 UTC,  1014 m
    punt 4:  51°16.621'N   5°41.092'E  @ 14:58:58 UTC,   773 m
    Finish:  50°58.228'N   5°21.716'E  @ 15:29:30 UTC,    15 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km 303° @  17.4 km/h
    been 2:   45.8 km 324° @  72.8 km/h
    been 3:   29.4 km 142° @  66.7 km/h
    been 4:   35.4 km  70° @  61.1 km/h
    been 5:   40.9 km 214° @  80.4 km/h
Afgelegde afstand:                   171.6 km
Duur:                                03:18:35
Gemiddelde snelheid:                 51.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         315.0 m
Finishhoogte:                        15.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          300 m
Totale score afstand:                171.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°57.177'N   5°27.607'E = 107° 6.7 km van vertrek
    tijd:    13:10:02 UTC
    alti:    822 m
Finishpunt
    pos.:    51°06.201'N   5°32.048'E =  38° 18.8 km van vertrek
    tijd:    15:10:02 UTC
    alti:    221 m
Grootste afstand in 2 uur: 146.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    73.1 km/h
Hoogteverlies:             601 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 181.4 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  ULICOTEN         51°27.294'N   4°51.232'E    74.7 km 323°
    punt 2:  DESSEL KNL       51°14.030'N   5°09.950'E    32.8 km 138°
    punt 3:  WEERT BRUG       51°14.950'N   5°40.950'E    36.1 km  87°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    37.8 km 215°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 13:05:20 UTC,   731 m
    punt 1:  ULICOTEN         niet gerond
    afbreekpunt: 51°22.780'N   4°56.832'E  @ 13:57:46 UTC, 562 m : 64.1 km 73.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        64.1 km
Duur van de proef:        00:52:26
Gemiddelde snelheid:      73.3 km/h
Start hoogte:             315 m
Hoogte passeren start:    731 m
Hoogte aan break-punt:    562 m
Hoogteverlies over proef: -247 m
Totale score afstand:     64.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   45.9 km
Been 1:   47.5 km
Been 2:   36.3 km
Totaal:  129.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:40:57 UTC
    einde: 15:30:19 UTC
    duur:  03:49:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     315 m @ 11:44:35 UTC
    hoog punt:    1037 m @ 14:25:14 UTC
    hoogtewinst:   722 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:53:27  bearing 88.7°
    Tweede punt: 13:57:48  bearing 31.1°
    Totale hoek: -57.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7068

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs