22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-05-2023 -- Koen VANDERPUTTEN -- 634,9 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Luchtruim volgens OBGN
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 29/05/2023 Piloot: KOEN VANDERPUTTEN Zweefvliegtuig: OO-ZVE Toestel type: VENTUS 2CT 18M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: err Logger file: 2023-05-29-LXV-ERR-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:53:15 Duurvlucht : 03:49:22 Vrije vlucht : 171.6 km Fasttrack : 73.1 kmh Driehoek : 129.7 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.237'N 5°22.152'E tijd: 11:37:04 UTC alti: -60 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.815'N 5°25.269'E = 74° 3.8 km van vertrek tijd: 11:40:57 UTC alti: 567 m Landingspunt pos.: 50°58.257'N 5°22.729'E = 87° 0.7 km van vertrek tijd: 15:30:19 UTC alti: -55 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 03:53:15 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 50°57.112'N 5°34.721'E @ 12:10:55 UTC, 513 m punt 1: 51°02.919'N 5°20.238'E @ 13:20:00 UTC, 711 m punt 2: 51°22.792'N 4°56.857'E @ 13:57:45 UTC, 563 m punt 3: 51°10.304'N 5°12.435'E @ 14:24:13 UTC, 1014 m punt 4: 51°16.621'N 5°41.092'E @ 14:58:58 UTC, 773 m Finish: 50°58.228'N 5°21.716'E @ 15:29:30 UTC, 15 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.1 km 303° @ 17.4 km/h been 2: 45.8 km 324° @ 72.8 km/h been 3: 29.4 km 142° @ 66.7 km/h been 4: 35.4 km 70° @ 61.1 km/h been 5: 40.9 km 214° @ 80.4 km/h Afgelegde afstand: 171.6 km Duur: 03:18:35 Gemiddelde snelheid: 51.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km Starthoogte: 315.0 m Finishhoogte: 15.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 300 m Totale score afstand: 171.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°57.177'N 5°27.607'E = 107° 6.7 km van vertrek tijd: 13:10:02 UTC alti: 822 m Finishpunt pos.: 51°06.201'N 5°32.048'E = 38° 18.8 km van vertrek tijd: 15:10:02 UTC alti: 221 m Grootste afstand in 2 uur: 146.3 km Beste snelheid in 2 uur: 73.1 km/h Hoogteverlies: 601 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 181.4 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E punt 1: ULICOTEN 51°27.294'N 4°51.232'E 74.7 km 323° punt 2: DESSEL KNL 51°14.030'N 5°09.950'E 32.8 km 138° punt 3: WEERT BRUG 51°14.950'N 5°40.950'E 36.1 km 87° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 37.8 km 215° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: FORD GENK @ 13:05:20 UTC, 731 m punt 1: ULICOTEN niet gerond afbreekpunt: 51°22.780'N 4°56.832'E @ 13:57:46 UTC, 562 m : 64.1 km 73.3 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 64.1 km Duur van de proef: 00:52:26 Gemiddelde snelheid: 73.3 km/h Start hoogte: 315 m Hoogte passeren start: 731 m Hoogte aan break-punt: 562 m Hoogteverlies over proef: -247 m Totale score afstand: 64.1 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 45.9 km Been 1: 47.5 km Been 2: 36.3 km Totaal: 129.7 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:40:57 UTC einde: 15:30:19 UTC duur: 03:49:22 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 315 m @ 11:44:35 UTC hoog punt: 1037 m @ 14:25:14 UTC hoogtewinst: 722 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:53:27 bearing 88.7° Tweede punt: 13:57:48 bearing 31.1° Totale hoek: -57.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 7068 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||