CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-06-2023 -- Benjamin HEYLEN -- 693,8 punten

Database gegevens:

Datum: 02-06-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cT 15m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 175.77 km Score: 693,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: In behandeling IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na een dag rust kregen we Dag 6 van het OBGN voorgeschoteld. De voor mij laatste proef van dit OBGN. Een geheel ontspannen vlucht waarbij mijn mindset stond op genieten en 'lekker rondvliegen'. No Pressure... Bij de landing was ik heerlijk ontspannen doch gelaten over mijn prestatie. Het resultaat zou volgens mijn inschatting veel te traag zijn. Het was namelijk niet altijd even makkelijk hoppen tussen de straten en de thermiek was best raar. Ik vond wel goeie bellen, alleen moest ik er telkens even naar zoeken met het nodige tijdverlies. Maar bon. De vlucht verliep geheel probleemloos, met uitzondering van de final glide. Eerst vloog ik aan Diepenbeek bijna blind verboden airspace binnen. Vandaar die rare deviatie. Mijn aandacht was volledig gericht op de wolkjes dewelke zich mooi oplijnden richting Kiewit. Tussen Zwartberg en de terril van Winterslag, zakte ik helemaal onderuit waardoor ik een stuk onder de finishing zat. Ik heb op een steenworp van de finish moeten draaien en bijtrekken om die zonder strafpunten te kunnen halen. Wat zou minder erg zijn vroeg ik me af? Te laag finishen of de tijd die ik hiermee verloren heb? Mijn 5de dagplaats vond ik uiteindelijk nog zo slecht niet, gezien het kleine verschil met de rest. Dag 7 heb ik door een schoolfeest aan me moeten laten voorbij gaan. Mijn besluit van het OBGN : Leuk dat het opnieuw in Vlaanderen kon plaats vinden. Het laatste op Keiheuvel herinner ik me nog, maar dat is laaaang geleden. Onze club heeft dat zeker ferm gedaan. Onze leden hebben erg hun best gedaan! Bravo Voor mezelf: mijn bedoeling was lekker vliegen, vakantie, genieten en vooral bijleren! Het weer was verre van standard overland weer, maar bijzonder interessant wedstrijd weer! Zeer tactisch, vele valkuilen, snelle stukken en zeker ook vele geduldige stukken. Durven gaan maar ook durven wachten... Mijn hoogtepunt was op 1 punt van een dagoverwinning staan!! 1x teveel getrokken dus... Weelde + OBGN hebben me 42 vlieguren opgebracht, wat de trage start van het seizoen toch nog iets of wat goed maakt! Wegens

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

In B xpdr 4231 en uitluisteren op KB In NL xpdr 7000 en uitluisteren op Dutch Mil

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-02-LXV-6FZ-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 02-06-2023



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/06/2023
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2023-06-02-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:37:25
Duurvlucht     : 03:34:02
Vrije vlucht   :  178.5 km
Fasttrack      :   80.9 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.238'N   5°22.146'E
    tijd: 10:51:08 UTC
    alti: -38 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.781'N   5°25.758'E =  56° 5.1 km van vertrek
    tijd: 10:54:31 UTC
    alti: 570 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.220'N   5°22.755'E =  93° 0.7 km van vertrek
    tijd: 14:28:33 UTC
    alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:37:25
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  50°57.480'N   5°23.691'E  @ 11:02:38 UTC,   954 m
    punt 1:  51°00.871'N   5°42.283'E  @ 12:33:41 UTC,   847 m
    punt 2:  51°19.053'N   5°49.732'E  @ 13:02:06 UTC,   824 m
    punt 3:  51°28.189'N   6°15.822'E  @ 13:35:18 UTC,   719 m
    punt 4:  51°24.615'N   5°57.776'E  @ 13:48:40 UTC,   697 m
    Finish:  50°58.246'N   5°21.757'E  @ 14:27:48 UTC,    33 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.6 km  74° @  14.9 km/h
    been 2:   34.8 km  14° @  73.5 km/h
    been 3:   34.7 km  61° @  62.7 km/h
    been 4:   21.9 km 252° @  98.5 km/h
    been 5:   64.4 km 221° @  98.8 km/h
Afgelegde afstand:                   178.5 km
Duur:                                03:25:10
Gemiddelde snelheid:                 52.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         552.0 m
Finishhoogte:                        33.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          519 m
Totale score afstand:                178.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.013'N   5°38.014'E =  74° 19.3 km van vertrek
    tijd:    12:28:18 UTC
    alti:    831 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.216'N   5°22.528'E =  95° 0.4 km van vertrek
    tijd:    14:28:18 UTC
    alti:    -26 m
Grootste afstand in 2 uur: 161.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.9 km/h
Hoogteverlies:             857 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 197.4 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  SEVELEN          51°29.350'N   6°25.650'E    41.0 km  67°
    punt 4:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    41.0 km 247°
    punt 5:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    36.2 km 199°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    25.3 km 253°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:54:31 UTC
    einde: 14:28:33 UTC
    duur:  03:34:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     340 m @ 14:02:51 UTC
    hoog punt:    1048 m @ 14:13:22 UTC
    hoogtewinst:   708 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:03:35  bearing 86.0°
    Tweede punt: 13:42:41  bearing 60.4°
    Totale hoek: -25.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6790

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs