CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-05-2023 -- Peter BERTELS & KRIS VAN DAM -- 1088,6 punten

Database gegevens:

Datum: 31-05-2023 Type proef: WW
Toestel: Janus CT RG Immatriculatie: OO-KDB
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Peter BERTELS Club: BZC
Afstand: 261.27 km Score: 1088,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot: KRIS VAN DAM
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN - dag 5

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens tasksheet

Blog/fotos: https://www.soaringspot.com/en_gb/obgn-open-belgian-gliding-nationals-2023-kiewit-hasselt-2023/results/club/task-5-on-2023-05-31/daily
Igc-file: 2023-05-31-NAV-D6P-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-05-2023
Weerkaart: Weerkaart van 31-05-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/05/2023
Piloot:         PETER BERTELS
Zweefvliegtuig: OO-KDB
Toestel type:   JANUS CT    Klasse: NKN
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: d6p
Logger file:    2023-05-31-NAV-D6P-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  415

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:26:00
Duurvlucht     : 04:21:09
Vrije vlucht   :  269.6 km
Fasttrack      :   75.1 kmh
Opgegeven proef:  256.3 km
Hoogtewinst    : 1086.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.231'N   5°22.098'E
    tijd: 11:11:06 UTC
    alti: -43 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.506'N   5°25.905'E =  62° 5.0 km van vertrek
    tijd: 11:14:47 UTC
    alti: 545 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.244'N   5°22.623'E =  88° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:37:06 UTC
    alti: -26 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:26:00
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.507'N   5°22.050'E  @ 11:24:43 UTC,   939 m
    punt 1:  51°02.063'N   5°42.730'E  @ 12:03:21 UTC,  1241 m
    punt 2:  51°19.903'N   5°51.688'E  @ 12:38:24 UTC,  1371 m
    punt 3:  51°36.985'N   6°51.518'E  @ 13:49:37 UTC,   636 m
    punt 4:  51°26.834'N   6°02.720'E  @ 14:32:29 UTC,   566 m
    punt 5:  51°03.426'N   5°38.303'E  @ 15:22:51 UTC,   678 m
    Finish:  50°58.314'N   5°21.566'E  @ 15:36:13 UTC,    68 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   25.6 km  71° @  39.8 km/h
    been 2:   34.7 km  17° @  59.4 km/h
    been 3:   76.2 km  65° @  64.2 km/h
    been 4:   59.5 km 252° @  83.3 km/h
    been 5:   51.9 km 213° @  61.8 km/h
    been 6:   21.7 km 244° @  97.6 km/h
Afgelegde afstand:                   269.6 km
Duur:                                04:11:30
Gemiddelde snelheid:                 64.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         318.0 m
Finishhoogte:                        68.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          250 m
Totale score afstand:                269.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°34.248'N   6°38.620'E =  53° 111.3 km van vertrek
    tijd:    13:37:23 UTC
    alti:    957 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.244'N   5°22.623'E =  88° 0.6 km van vertrek
    tijd:    15:37:06 UTC
    alti:    -26 m
Grootste afstand in 2 uur: 150.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    75.1 km/h
Hoogteverlies:             983 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 261.3 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E
    punt 1:  DILSEN           51°02.179'N   5°43.184'E    17.8 km  72°
    punt 2:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    36.2 km  19°
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   51°37.000'N   6°51.790'E    74.3 km  65°
    punt 4:  HORST NL         51°26.900'N   6°04.200'E    58.1 km 251°
    punt 5:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    60.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WINTERSLAG       @ 11:31:07 UTC,  1042 m
    punt 1:  DILSEN           @ 12:03:34 UTC,  1259 m :   17.3 km   32.0 km/h
    punt 2:  MEIJEL           @ 12:35:04 UTC,   999 m :   35.2 km   67.0 km/h
    punt 3:  DINSLAKEN AERO   @ 13:49:36 UTC,   640 m :   73.3 km   59.0 km/h
    punt 4:  HORST NL         @ 14:31:48 UTC,   590 m :   57.1 km   81.2 km/h
    punt 5:  AS               @ 15:29:29 UTC,   710 m :   59.1 km   61.5 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 15:36:02 UTC,    99 m :   14.2 km  129.8 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        256.3 km
Duur van de proef:        04:04:55
Gemiddelde snelheid:      62.8 km/h
Start hoogte:             318 m
Hoogte passeren start:    1042 m
Hoogte passeren finish:   99 m
Hoogteverlies over proef: 219 m
Totale score afstand:     256.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:15:57 UTC
    einde: 15:37:06 UTC
    duur:  04:21:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     318 m @ 11:17:21 UTC
    hoog punt:    1404 m @ 12:38:11 UTC
    hoogtewinst:  1086 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:44:13  bearing 85.8°
    Tweede punt: 14:32:28  bearing 60.2°
    Totale hoek: -25.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8470

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs