22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-05-2023 -- Geert DE PALMENAER -- 680,9 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 21/05/2023 Piloot: GEERT DE PALMENAER Zweefvliegtuig: D-5231 Toestel type: VENTUS C Klasse: 15-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pu3 Logger file: 2023-05-21-LXV-PU3-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:30:36 Duurvlucht : 04:29:54 Vrije vlucht : 173.5 km Fasttrack : 56.3 kmh Opgegeven proef: 163.4 km Driehoek : 125.2 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBWE Weelde BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°23.570'N 4°56.994'E tijd: 11:47:54 UTC alti: 3 m Ontkoppelpunt pos.: 51°23.826'N 4°57.885'E = 65° 1.1 km van vertrek tijd: 11:48:36 UTC alti: 444 m Landingspunt pos.: 51°15.940'N 4°45.314'E = 224° 19.6 km van vertrek tijd: 16:18:30 UTC alti: -4 m Afstand take-off tot landing: 19.6 Totale vluchtduur: 04:30:36 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6 Start : 51°24.640'N 4°58.978'E @ 12:08:08 UTC, 625 m punt 1: 51°12.602'N 5°03.054'E @ 12:43:14 UTC, 712 m punt 2: 50°55.010'N 5°30.137'E @ 13:19:53 UTC, 586 m punt 3: 51°11.309'N 5°42.929'E @ 14:15:20 UTC, 430 m punt 4: 51°18.741'N 5°01.626'E @ 15:03:42 UTC, 670 m Finish: 51°15.526'N 4°43.849'E @ 16:17:08 UTC, 123 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 22.8 km 168° @ 39.0 km/h been 2: 45.4 km 136° @ 74.4 km/h been 3: 33.7 km 26° @ 36.5 km/h been 4: 50.0 km 286° @ 62.0 km/h been 5: 21.5 km 254° @ 17.6 km/h Afgelegde afstand: 173.5 km Duur: 04:09:00 Gemiddelde snelheid: 41.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 21.3 km Starthoogte: 444.0 m Finishhoogte: 123.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 321 m Totale score afstand: 173.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°22.579'N 4°53.395'E = 246° 4.6 km van vertrek tijd: 12:30:00 UTC alti: 886 m Finishpunt pos.: 51°11.994'N 5°32.831'E = 117° 46.9 km van vertrek tijd: 14:30:00 UTC alti: 599 m Grootste afstand in 2 uur: 112.7 km Beste snelheid in 2 uur: 56.3 km/h Hoogteverlies: 287 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 180.1 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E punt 1: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 66.1 km 140° punt 2: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 33.2 km 27° punt 3: BEERSE 51°19.150'N 4°47.917'E 65.9 km 283° finish: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 14.9 km 52° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: WEELDE 07 @ 12:25:13 UTC, 647 m punt 1: FORD GENK @ 13:20:48 UTC, 506 m : 65.6 km 70.8 km/h punt 2: STRAMPROY @ 14:15:20 UTC, 430 m : 32.2 km 35.5 km/h punt 3: BEERSE @ 15:21:19 UTC, 353 m : 64.9 km 59.0 km/h finish: WEELDE AERO niet gerond afbreekpunt: 51°19.987'N 4°48.285'E @ 15:22:30 UTC, 344 m : 0.8 km 38.0 km/h Proef NIET GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 163.4 km Duur van de proef: 02:57:17 Gemiddelde snelheid: 55.3 km/h Start hoogte: 444 m Hoogte passeren start: 647 m Hoogte aan break-punt: 344 m Hoogteverlies over proef: 100 m Totale score afstand: 163.4 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 40.6 km Been 1: 35.0 km Been 2: 49.5 km Totaal: 125.2 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:48:36 UTC einde: 16:18:30 UTC duur: 04:29:54 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 444 m @ 11:48:36 UTC hoog punt: 953 m @ 12:58:46 UTC hoogtewinst: 509 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:19:54 bearing 88.2° Tweede punt: 16:16:54 bearing 23.1° Totale hoek: -65.1° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 6843 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||