22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-05-2023 -- Geert DE PALMENAER -- 1092,2 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Wedstrijdluchtruim
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 30/05/2023 Piloot: GEERT DE PALMENAER Zweefvliegtuig: D-5231 Toestel type: VENTUSC/17M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pu3 Logger file: 2023-05-30-LXV-PU3-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 371 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:37:46 Duurvlucht : 05:33:15 Vrije vlucht : 265.1 km Fasttrack : 70.0 kmh Opgegeven proef: 251.2 km VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.238'N 5°22.106'E tijd: 11:41:31 UTC alti: -68 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.740'N 5°26.485'E = 80° 5.2 km van vertrek tijd: 11:46:02 UTC alti: 518 m Landingspunt pos.: 50°58.261'N 5°22.772'E = 87° 0.8 km van vertrek tijd: 17:19:17 UTC alti: -48 m Afstand take-off tot landing: 0.8 Totale vluchtduur: 05:37:46 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°57.228'N 5°24.696'E @ 12:02:20 UTC, 607 m punt 1: 51°01.492'N 5°40.458'E @ 12:54:17 UTC, 567 m punt 2: 51°25.229'N 6°02.128'E @ 14:04:35 UTC, 279 m punt 3: 51°25.518'N 6°19.436'E @ 14:43:42 UTC, 913 m punt 4: 51°36.922'N 6°51.763'E @ 15:24:09 UTC, 636 m punt 5: 51°26.698'N 6°02.150'E @ 16:20:59 UTC, 358 m Finish: 50°58.249'N 5°21.606'E @ 17:18:21 UTC, 40 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.1 km 67° @ 23.2 km/h been 2: 50.7 km 30° @ 43.3 km/h been 3: 20.1 km 88° @ 30.8 km/h been 4: 43.0 km 60° @ 63.7 km/h been 5: 60.4 km 252° @ 63.8 km/h been 6: 70.8 km 222° @ 74.0 km/h Afgelegde afstand: 265.1 km Duur: 05:16:01 Gemiddelde snelheid: 50.3 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km Starthoogte: 485.0 m Finishhoogte: 40.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 445 m Totale score afstand: 265.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°32.778'N 6°31.292'E = 51° 102.9 km van vertrek tijd: 15:05:00 UTC alti: 936 m Finishpunt pos.: 51°02.500'N 5°35.342'E = 63° 17.4 km van vertrek tijd: 17:05:03 UTC alti: 585 m Grootste afstand in 2 uur: 140.0 km Beste snelheid in 2 uur: 70.0 km/h Hoogteverlies: 351 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 255.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: AFRIT GENK OOST 50°58.641'N 5°32.851'E punt 1: SEVENUM 51°24.439'N 6°01.315'E 58.2 km 34° punt 2: DINSLAKEN AERO 51°37.000'N 6°51.790'E 62.9 km 68° punt 3: HORST NL 51°26.900'N 6°04.200'E 58.1 km 251° punt 4: AFRIT GENK OOST 50°58.641'N 5°32.851'E 63.9 km 215° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 12.1 km 266° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: AFRIT GENK OOST @ 12:35:54 UTC, 707 m punt 1: SEVENUM @ 14:03:37 UTC, 319 m : 57.7 km 39.5 km/h punt 2: DINSLAKEN AERO @ 15:24:09 UTC, 636 m : 61.9 km 46.1 km/h punt 3: HORST NL @ 16:19:40 UTC, 460 m : 57.1 km 61.8 km/h punt 4: AFRIT GENK OOST @ 17:12:21 UTC, 615 m : 62.9 km 71.6 km/h finish: HASSELT KIEWIT @ 17:17:57 UTC, 67 m : 11.6 km 124.8 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 251.2 km Duur van de proef: 04:42:03 Gemiddelde snelheid: 53.4 km/h Start hoogte: 329 m Hoogte passeren start: 707 m Hoogte passeren finish: 67 m Hoogteverlies over proef: 262 m Totale score afstand: 251.2 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:46:02 UTC einde: 17:19:17 UTC duur: 05:33:15 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 203 m @ 16:05:18 UTC hoog punt: 1008 m @ 16:44:00 UTC hoogtewinst: 805 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:33:15 bearing 85.8° Tweede punt: 16:20:52 bearing 60.2° Totale hoek: -25.6° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 7788 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||