CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-06-2023 -- Geert DE PALMENAER -- 1450,8 punten

Database gegevens:

Datum: 03-06-2023 Type proef: WW
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: D-5231
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Geert DE PALMENAER Club: VZP
Afstand: 370.76 km Score: 1450,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Obgn 2023

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wedstrijdluchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-03-LXV-PU3-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 03-06-2023



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/06/2023
Piloot:         GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-5231
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: pu3
Logger file:    2023-06-03-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  420

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:04:15
Duurvlucht     : 05:00:42
Vrije vlucht   :  373.8 km
Fasttrack      :   97.4 kmh
Driehoek       :  260.4 km
Hoogtewinst    : 1397.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.112'E
    tijd: 10:20:50 UTC
    alti: -21 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.151'N   5°23.487'E =  43° 2.3 km van vertrek
    tijd: 10:24:23 UTC
    alti: 625 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.244'N   5°22.634'E =  89° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:25:05 UTC
    alti: -10 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:04:15
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.934'N   5°21.853'E  @ 10:30:24 UTC,  1133 m
    punt 1:  51°23.673'N   6°09.154'E  @ 12:11:09 UTC,  1194 m
    punt 2:  50°45.495'N   6°16.916'E  @ 12:57:43 UTC,  1479 m
    punt 3:  50°24.899'N   6°00.741'E  @ 13:23:19 UTC,  1857 m
    punt 4:  50°41.338'N   6°15.133'E  @ 13:46:00 UTC,  1678 m
    punt 5:  51°23.732'N   6°09.230'E  @ 14:43:06 UTC,  1226 m
    Finish:  50°58.350'N   5°21.263'E  @ 15:22:50 UTC,   151 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   72.9 km  49° @  43.4 km/h
    been 2:   71.4 km 173° @  92.0 km/h
    been 3:   42.7 km 207° @ 100.1 km/h
    been 4:   34.9 km  29° @  92.3 km/h
    been 5:   78.9 km 355° @  82.9 km/h
    been 6:   73.1 km 230° @ 110.3 km/h
Afgelegde afstand:                   373.8 km
Duur:                                04:52:26
Gemiddelde snelheid:                 76.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.0 km
Starthoogte:                         609.0 m
Finishhoogte:                        151.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          458 m
Totale score afstand:                373.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°22.092'N   6°04.560'E =  48° 66.4 km van vertrek
    tijd:    12:08:34 UTC
    alti:    1394 m
Finishpunt
    pos.:    51°02.765'N   6°13.035'E =  82° 60.2 km van vertrek
    tijd:    14:08:34 UTC
    alti:    1076 m
Grootste afstand in 2 uur: 194.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    97.4 km/h
Hoogteverlies:             318 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 370.8 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK                50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    69.6 km  40°
    punt 2:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    70.3 km 173°
    punt 3:  MALMEDY                  50°25.250'N   6°00.580'E    43.4 km 206°
    punt 4:  AKEN TV-MAST             50°46.700'N   6°14.600'E    43.1 km  22°
    punt 5:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    69.1 km 355°
    punt 6:  AFRIT GENK OOST          50°58.641'N   5°32.851'E    63.2 km 222°
    finish:  HASSELT KIEWIT           50°58.200'N   5°22.500'E    12.1 km 266°
    landing:                           0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  109.5 km
Been 1:   72.9 km
Been 2:   78.0 km
Totaal:  260.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:24:23 UTC
    einde: 15:25:05 UTC
    duur:  05:00:42

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     609 m @ 10:25:41 UTC
    hoog punt:    2006 m @ 13:27:45 UTC
    hoogtewinst:  1397 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:23:19  bearing 116.1°
    Tweede punt: 14:43:15  bearing 64.0°
    Totale hoek: -52.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7490

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs