CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

11-06-2023 -- Dirk ROGGEMAN -- 1063,2 punten

Database gegevens:

Datum: 11-06-2023 Type proef: VV
Toestel: ASH 26 E Immatriculatie: D-KIIR
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Dirk ROGGEMAN Club: KFC
Afstand: 316.3 km Score: 1063,2 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

EBGG sector 1 bij aankomst. Contact met paracontrol EBMO.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-11-LXV-74W-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 11-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 11-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   11/06/2023
Piloot:         D ROGGEMAN
Zweefvliegtuig: D-KIIR
Toestel type:   ASH 26E    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 74w
Logger file:    2023-06-11-LXV-74W-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  348

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:48:50
Duurvlucht     : 03:41:12
Vrije vlucht   :  316.3 km
Fasttrack      :  105.8 kmh
Driehoek       :  269.0 km
Hoogtewinst    : 1666.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.051'N   3°51.607'E
    tijd: 11:30:33 UTC
    alti: 14 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.395'N   3°52.132'E =  14° 2.6 km van vertrek
    tijd: 11:38:11 UTC
    alti: 609 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.192'N   3°51.739'E =  31° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:19:23 UTC
    alti: 26 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:48:50
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°46.395'N   3°52.132'E  @ 11:38:11 UTC,   609 m
    punt 1:  50°36.109'N   3°36.044'E  @ 12:03:31 UTC,  1650 m
    punt 2:  50°03.616'N   3°59.289'E  @ 12:57:58 UTC,  1844 m
    punt 3:  50°11.101'N   3°31.142'E  @ 13:18:11 UTC,  1718 m
    punt 4:  50°19.144'N   3°42.698'E  @ 13:29:07 UTC,  1450 m
    punt 5:  50°55.868'N   2°51.822'E  @ 14:27:25 UTC,  2115 m
    Finish:  50°45.984'N   3°54.476'E  @ 15:08:14 UTC,   540 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   26.9 km 225° @  63.7 km/h
    been 2:   66.3 km 155° @  73.0 km/h
    been 3:   36.3 km 293° @ 107.7 km/h
    been 4:   20.3 km  42° @ 111.3 km/h
    been 5:   90.8 km 319° @  93.4 km/h
    been 6:   75.8 km 104° @ 111.4 km/h
Afgelegde afstand:                   316.3 km
Duur:                                03:30:03
Gemiddelde snelheid:                 90.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.8 km
Starthoogte:                         609.0 m
Finishhoogte:                        540.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          69 m
Totale score afstand:                316.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°03.848'N   3°58.854'E = 174° 76.9 km van vertrek
    tijd:    13:01:14 UTC
    alti:    2106 m
Finishpunt
    pos.:    50°42.864'N   3°43.315'E = 247° 10.6 km van vertrek
    tijd:    15:01:17 UTC
    alti:    870 m
Grootste afstand in 2 uur: 211.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   105.8 km/h
Hoogteverlies:             1236 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 388.4 km  GELDIG
    vertrek:          0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   1GERA   50°45.150'N   3°51.950'E
    punt 1:  10LEU   50°36.320'N   3°36.980'E    24.1 km 227°
    punt 2:  40FRM   50°01.110'N   4°01.810'E    71.6 km 156°
    punt 3:  1STHP   50°02.150'N   5°24.267'E    98.5 km  88°
    punt 4:  40FRM   50°01.110'N   4°01.810'E    98.5 km 269°
    punt 5:  10LEU   50°36.320'N   3°36.980'E    71.6 km 336°
    finish:  1GERA   50°45.150'N   3°51.950'E    24.1 km  47°
    landing:          0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1GERA   @ 11:42:47 UTC,   709 m
    punt 1:  10LEU   @ 12:03:18 UTC,  1654 m :   24.1 km   70.4 km/h
    punt 2:  40FRM   niet gerond
    afbreekpunt: 50°03.616'N   3°59.289'E  @ 12:57:58 UTC, 1844 m : 66.1 km 72.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        90.2 km
Duur van de proef:        01:15:11
Gemiddelde snelheid:      71.9 km/h
Start hoogte:             581 m
Hoogte passeren start:    709 m
Hoogte aan break-punt:    1844 m
Hoogteverlies over proef: -1263 m
Totale score afstand:     90.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  118.2 km
Been 1:   75.3 km
Been 2:   75.4 km
Totaal:  269.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:38:11 UTC
    einde: 15:19:23 UTC
    duur:  03:41:12

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     484 m @ 11:53:50 UTC
    hoog punt:    2150 m @ 14:33:05 UTC
    hoogtewinst:  1666 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:58:02  bearing 200.8°
    Tweede punt: 14:27:29  bearing 272.3°
    Totale hoek: 71.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6841

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs