22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-06-2023 -- Wim AKKERMANS -- 2293,1 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Telefonisch contact KB voor vertrek. R42 closed. Toestemming om in TMA kb richting Maastricht te vliegen. Beek appr voor crossing tma/Ctrl. Belga radar voor stukje België. Elsenborn dicht in België en Duitsland. TMA Frankfurt Hahn xpdr en uitluisteren. 4x Terugkeer even gewacht in Maastricht TMA ivm binnenkomende awacs. Kb nog actief op terugkeer. Met hun toestemming in TMA en CTR naar Keiheuvel.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 09/06/2023 Piloot: WIM AKKERMANS Zweefvliegtuig: D-KVLC Toestel type: VENTUS 3FES Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ais Logger file: 2023-06-09-LXV-AIS-01.IGC Motor detectie: RPM SAMENVATTING Vluchttijd : 07:42:52 Duurvlucht : 07:39:00 Vrije vlucht : 699.4 km Fasttrack : 139.3 kmh Opgegeven proef: 220.6 km Driehoek : 147.1 km Hoogtewinst : 2058.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.726'N 5°12.835'E tijd: 09:40:48 UTC alti: 24 m Ontkoppelpunt pos.: 51°12.369'N 5°16.019'E = 51° 4.8 km van vertrek tijd: 09:44:40 UTC alti: 526 m Landingspunt pos.: 51°10.804'N 5°13.034'E = 58° 0.3 km van vertrek tijd: 17:23:40 UTC alti: 47 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 07:42:52 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°11.819'N 5°13.133'E @ 09:52:53 UTC, 696 m punt 1: 50°40.557'N 5°59.725'E @ 12:12:09 UTC, 1552 m punt 2: 50°11.657'N 8°00.361'E @ 13:27:35 UTC, 1911 m punt 3: 50°44.049'N 6°16.601'E @ 14:21:06 UTC, 1441 m punt 4: 50°29.010'N 6°25.814'E @ 14:44:54 UTC, 2177 m punt 5: 50°08.460'N 7°34.046'E @ 15:25:55 UTC, 1497 m Finish: 51°12.323'N 5°05.676'E @ 17:18:30 UTC, 495 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 79.6 km 136° @ 34.3 km/h been 2: 152.6 km 110° @ 121.3 km/h been 3: 136.7 km 297° @ 153.2 km/h been 4: 29.9 km 159° @ 75.4 km/h been 5: 89.5 km 115° @ 130.9 km/h been 6: 211.1 km 305° @ 112.5 km/h Afgelegde afstand: 699.4 km Duur: 07:25:37 Gemiddelde snelheid: 94.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.9 km Starthoogte: 471.0 m Finishhoogte: 495.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -24 m Totale score afstand: 699.4 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°34.343'N 6°19.096'E = 131° 102.9 km van vertrek tijd: 12:27:27 UTC alti: 1658 m Finishpunt pos.: 50°36.345'N 6°19.317'E = 129° 100.7 km van vertrek tijd: 14:27:27 UTC alti: 1083 m Grootste afstand in 2 uur: 278.5 km Beste snelheid in 2 uur: 139.3 km/h Hoogteverlies: 575 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 730.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: BALEN KEIHEUVEL 51°10.833'N 5°13.250'E punt 1: LAUFENSELDEN 50°13.304'N 7°59.924'E 223.3 km 118° punt 2: TURNPOINT 1 49°11.188'N 6°46.168'E 145.3 km 218° punt 3: DUEREN HUERTGENWALD 50°41.631'N 6°25.085'E 169.5 km 352° punt 4: MEER VIADUCT A1 51°27.202'N 4°43.303'E 145.9 km 306° finish: BALEN KEIHEUVEL 51°10.833'N 5°13.250'E 46.2 km 131° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: BALEN KEIHEUVEL @ 10:00:58 UTC, 658 m punt 1: LAUFENSELDEN niet gerond afbreekpunt: 50°11.818'N 8°00.093'E @ 13:27:47 UTC, 1930 m : 220.6 km 64.0 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 220.6 km Duur van de proef: 03:26:49 Gemiddelde snelheid: 64.0 km/h Start hoogte: 471 m Hoogte passeren start: 658 m Hoogte aan break-punt: 1930 m Hoogteverlies over proef: -1459 m Totale score afstand: 220.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 64.7 km Been 1: 41.2 km Been 2: 41.2 km Totaal: 147.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 09:44:40 UTC einde: 17:23:40 UTC duur: 07:39:00 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 268 m @ 10:17:48 UTC hoog punt: 2326 m @ 14:52:26 UTC hoogtewinst: 2058 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 15:29:01 bearing 110.1° Tweede punt: 17:18:31 bearing 51.4° Totale hoek: -58.7° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 14244 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||