22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef11-06-2023 -- Paul HERMANS -- 949,0 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Uitluisteren KB, Dutch MIL XPDR 7000
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 11/06/2023 Piloot: PAUL HERMANS Zweefvliegtuig: D-7720 Toestel type: VENTUSB/16M Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6zp Logger file: 2023-06-11-LXV-6ZP-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 03:59:29 Duurvlucht : 03:56:31 Vrije vlucht : 268.1 km Fasttrack : 87.0 kmh Opgegeven proef: 224.0 km Hoogtewinst : 1470.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZR Zoersel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°15.920'N 4°45.325'E tijd: 10:55:35 UTC alti: 8 m Ontkoppelpunt pos.: 51°17.032'N 4°45.613'E = 9° 2.1 km van vertrek tijd: 10:58:33 UTC alti: 544 m Landingspunt pos.: 51°15.903'N 4°45.219'E = 256° 0.1 km van vertrek tijd: 14:55:04 UTC alti: 15 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 03:59:29 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°17.019'N 4°43.930'E @ 11:05:45 UTC, 1385 m punt 1: 51°11.835'N 5°08.382'E @ 11:23:50 UTC, 756 m punt 2: 50°56.848'N 5°35.619'E @ 12:31:37 UTC, 1630 m punt 3: 51°34.751'N 4°37.892'E @ 13:30:48 UTC, 1404 m punt 4: 51°22.958'N 4°46.691'E @ 13:53:44 UTC, 1362 m punt 5: 51°09.534'N 5°12.268'E @ 14:29:03 UTC, 1056 m Finish: 51°16.481'N 4°43.670'E @ 14:53:04 UTC, 260 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 30.0 km 109° @ 99.7 km/h been 2: 42.2 km 131° @ 37.4 km/h been 3: 97.2 km 317° @ 98.5 km/h been 4: 24.1 km 155° @ 63.1 km/h been 5: 38.8 km 130° @ 65.9 km/h been 6: 35.7 km 291° @ 89.2 km/h Afgelegde afstand: 268.1 km Duur: 03:47:19 Gemiddelde snelheid: 70.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.2 km Starthoogte: 542.0 m Finishhoogte: 260.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 282 m Totale score afstand: 268.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°03.648'N 5°20.812'E = 119° 47.2 km van vertrek tijd: 12:16:02 UTC alti: 1496 m Finishpunt pos.: 51°12.040'N 5°07.126'E = 106° 26.4 km van vertrek tijd: 14:16:02 UTC alti: 1141 m Grootste afstand in 2 uur: 174.1 km Beste snelheid in 2 uur: 87.0 km/h Hoogteverlies: 355 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 312.0 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ZOERSEL 51°15.850'N 4°45.250'E punt 1: ZUTENDAAL AERO 50°56.950'N 5°35.550'E 68.4 km 121° punt 2: ETTEN-LEUR 51°34.196'N 4°38.393'E 95.9 km 317° punt 3: ZWARTBERG-GENK 51°00.850'N 5°31.350'E 87.3 km 135° finish: ZOERSEL 51°15.850'N 4°45.250'E 60.5 km 298° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ZOERSEL @ 11:07:02 UTC, 1269 m punt 1: ZUTENDAAL AERO @ 12:31:41 UTC, 1623 m : 68.4 km 48.5 km/h punt 2: ETTEN-LEUR @ 13:30:38 UTC, 1441 m : 95.9 km 97.6 km/h punt 3: ZWARTBERG-GENK niet gerond afbreekpunt: 51°09.534'N 5°12.268'E @ 14:29:03 UTC, 1056 m : 59.8 km 61.4 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 224.0 km Duur van de proef: 03:22:01 Gemiddelde snelheid: 66.5 km/h Start hoogte: 542 m Hoogte passeren start: 1269 m Hoogte aan break-punt: 1056 m Hoogteverlies over proef: -514 m Totale score afstand: 224.0 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 23.7 km Been 1: 37.1 km Been 2: 23.6 km Totaal: 84.4 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:58:33 UTC einde: 14:55:04 UTC duur: 03:56:31 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 542 m @ 10:58:37 UTC hoog punt: 2012 m @ 12:35:31 UTC hoogtewinst: 1470 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 12:31:39 bearing 85.8° Tweede punt: 13:30:45 bearing 7.7° Totale hoek: -78.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 6374 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||