22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef14-06-2023 -- Tom CONINGS & MICHIEL HAEMELS -- 2210,6 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: KB climb and crossing approved up to 4500ft. EHBK crossing approved 2x. TMZ EDLW sq6102 & 125,225. MIL closed and LFA G1 active when entering Belgium
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 14/06/2023 Piloot: TOM CONINGS Zweefvliegtuig: D-KDXL Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l Logger file: 2023-06-14-LXV-75L-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:16:10 Duurvlucht : 07:11:24 Vrije vlucht : 624.5 km Fasttrack : 112.1 kmh Opgegeven proef: 260.1 km Hoogtewinst : 1631.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.237'N 5°22.206'E tijd: 10:25:15 UTC alti: 18 m Ontkoppelpunt pos.: 50°58.702'N 5°25.788'E = 78° 4.3 km van vertrek tijd: 10:30:01 UTC alti: 631 m Landingspunt pos.: 50°58.214'N 5°22.785'E = 94° 0.7 km van vertrek tijd: 17:41:25 UTC alti: 20 m Afstand take-off tot landing: 0.7 Totale vluchtduur: 07:16:10 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°58.358'N 5°22.065'E @ 10:37:14 UTC, 1111 m punt 1: 50°49.954'N 6°18.627'E @ 11:32:43 UTC, 1021 m punt 2: 51°01.551'N 6°35.024'E @ 11:59:29 UTC, 937 m punt 3: 51°26.384'N 8°52.982'E @ 14:00:41 UTC, 1576 m punt 4: 50°47.120'N 6°06.086'E @ 15:53:07 UTC, 1850 m punt 5: 51°00.192'N 6°43.707'E @ 16:34:42 UTC, 1584 m Finish: 50°58.709'N 5°16.414'E @ 17:33:43 UTC, 812 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 68.1 km 103° @ 73.7 km/h been 2: 28.8 km 42° @ 64.6 km/h been 3: 167.1 km 73° @ 82.7 km/h been 4: 207.9 km 251° @ 111.0 km/h been 5: 50.3 km 61° @ 72.6 km/h been 6: 102.2 km 269° @ 103.9 km/h Afgelegde afstand: 624.5 km Duur: 06:56:29 Gemiddelde snelheid: 90.0 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.3 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.8 km Starthoogte: 626.0 m Finishhoogte: 812.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -186 m Totale score afstand: 624.5 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°26.358'N 8°52.685'E = 77° 250.6 km van vertrek tijd: 14:01:43 UTC alti: 1697 m Finishpunt pos.: 50°51.772'N 6°18.103'E = 100° 66.6 km van vertrek tijd: 16:01:43 UTC alti: 1371 m Grootste afstand in 2 uur: 224.1 km Beste snelheid in 2 uur: 112.1 km/h Hoogteverlies: 326 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 614.4 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E punt 1: AAC ABF AACHEN 50°49.417'N 6°11.484'E 59.7 km 106° punt 2: WARBURG HEINBERG 51°29.834'N 9°05.250'E 216.0 km 69° punt 3: KOBLENZ WINNINGEN 50°19.516'N 7°31.682'E 170.4 km 221° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 168.3 km 296° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: HASSELT KIEWIT @ 10:38:05 UTC, 1041 m punt 1: AAC ABF AACHEN @ 11:27:00 UTC, 1164 m : 59.7 km 73.2 km/h punt 2: WARBURG HEINBERG niet gerond afbreekpunt: 51°26.384'N 8°52.982'E @ 14:00:41 UTC, 1576 m : 200.4 km 78.2 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 260.1 km Duur van de proef: 03:22:36 Gemiddelde snelheid: 77.0 km/h Start hoogte: 626 m Hoogte passeren start: 1041 m Hoogte aan break-punt: 1576 m Hoogteverlies over proef: -950 m Totale score afstand: 260.1 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 22.7 km Been 1: 35.6 km Been 2: 22.7 km Totaal: 80.9 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:30:01 UTC einde: 17:41:25 UTC duur: 07:11:24 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 483 m @ 11:45:29 UTC hoog punt: 2114 m @ 14:19:54 UTC hoogtewinst: 1631 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:44:42 bearing 76.6° Tweede punt: 15:53:02 bearing 95.9° Totale hoek: 19.3° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 17894 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||