CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-06-2023 -- Martijn EERDEKENS -- 2363,0 punten

Database gegevens:

Datum: 14-06-2023 Type proef: VV
Toestel: LS 3 Immatriculatie: D-6651
Handicapfactor: 107 Klasse: Open/Ren
Piloot: Martijn EERDEKENS Club: KACK
Afstand: 632.1 km Score: 2363,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Tussen de examens door wat ontspannen :D Heel erg bedankt aan Ward om samen met mij te willen vliegen. Hij had een opdracht uitgezet die we samen konden doen, maar bij Eschweiler laag gesukkeld door 1 keer de bel niet goed te hebben en Ward wel. Even gekrabbeld op 300m en dan uiteindelijk toch bij de wolkjes geraakt met wat hulp van Tom in de duo van Kiewit, thanks! De bellen waren vandaag wel maar gek.. De wolkjes begonnen wel pas in het midden van de corridor, achter de rivier. Uiteindelijk gekozen voor de vrije vlucht omdat ik het toch niet zag zitten om alleen, zo laat, zo ver van huis te zijn en ook omdat de wolken er bij het keerpunt er maar donker uitzagen. Terug gedraait en lekker snel kunnen steken met de wind vanachterrr. Wat is dat Sauerland toch mooi! Eerste keer zo ver weg van de keiheuvel geweest..Op naar morgen... Thanks to David voor de LS3 en Eddy voor de sleep!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Voor de vlucht gebeld met KB. Heenweg crossing Kb 4500ft approved in formation with Ward. Ook Beek crossing in formatiom approved. Terugweg beek crossing approved en golf 1 actief maar KB uitluisteren

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-14-FLA-4XX-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 14-06-2023



IGC File gegevens:

127 Geen ENL signaal, scoring geforceerd

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/06/2023
Piloot:         DAVID JANSSEN
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type:   LS 3    Klasse: STANDAARD
Logger type:    Flarm  s/n: 4xx
Logger file:    2023-06-14-FLA-4XX-01.IGC
Motor detectie: Geen
SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:36:22
Duurvlucht     : 07:32:58
Vrije vlucht   :  632.1 km
Fasttrack      :  120.3 kmh
Opgegeven proef:  258.3 km
Hoogtewinst    : 1648.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.710'N   5°12.877'E
    tijd: 09:59:24 UTC
    alti: 14 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.710'N   5°12.877'E = -nan° 0.0 km van vertrek
    tijd: 09:59:24 UTC
    alti: 14 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.772'N   5°12.976'E =  45° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:35:46 UTC
    alti: 14 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:36:22

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.859'N   5°11.623'E  @ 10:12:17 UTC,  1073 m
    punt 1:  50°50.143'N   6°17.005'E  @ 11:17:53 UTC,  1185 m
    punt 2:  51°14.426'N   8°49.899'E  @ 14:05:05 UTC,  1692 m
    punt 3:  50°50.791'N   6°06.431'E  @ 15:40:46 UTC,  1833 m
    punt 4:  50°56.152'N   6°30.051'E  @ 15:59:38 UTC,  1708 m
    punt 5:  51°18.383'N   4°59.460'E  @ 17:16:10 UTC,  1118 m
    Finish:  51°10.321'N   5°14.856'E  @ 17:32:34 UTC,   372 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   85.6 km 116° @  78.3 km/h
    been 2:  184.3 km  75° @  66.1 km/h
    been 3:  196.0 km 258° @ 122.9 km/h
    been 4:   29.4 km  70° @  93.6 km/h
    been 5:  113.5 km 292° @  88.9 km/h
    been 6:   23.3 km 130° @  85.4 km/h
Afgelegde afstand:                   632.1 km
Duur:                                07:20:17
Gemiddelde snelheid:                 86.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Starthoogte:                         529.0 m
Finishhoogte:                        372.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          157 m
Totale score afstand:                632.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.532'N   8°30.203'E =  84° 230.3 km van vertrek
    tijd:    13:51:49 UTC
    alti:    1928 m
Finishpunt
    pos.:    50°55.312'N   6°21.240'E = 109° 84.8 km van vertrek
    tijd:    15:51:50 UTC
    alti:    1792 m
Grootste afstand in 2 uur: 240.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   120.3 km/h
Hoogteverlies:             136 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 651.7 km  GELDIG
    vertrek:               0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL    51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  ESCHWEILER   50°50.440'N   6°19.910'E    86.7 km 116°
    punt 2:  WARBURBERG   51°29.833'N   9°05.250'E   206.1 km  68°
    punt 3:  KOBLENNGEN   50°19.518'N   7°31.716'E   170.3 km 221°
    punt 4:  AACHENRüCK   50°49.450'N   6°11.050'E   110.2 km 301°
    finish:  KEIHEUVEL    51°10.852'N   5°13.245'E    78.4 km 301°
    landing:               0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL    @ 10:13:17 UTC,  1000 m
    punt 1:  ESCHWEILER   @ 11:20:17 UTC,  1072 m :   86.2 km   77.2 km/h
    punt 2:  WARBURBERG   niet gerond
    afbreekpunt: 51°14.852'N   8°49.233'E  @ 14:04:29 UTC, 1624 m : 172.2 km 62.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        258.3 km
Duur van de proef:        03:51:12
Gemiddelde snelheid:      67.0 km/h
Start hoogte:             529 m
Hoogte passeren start:    1000 m
Hoogte aan break-punt:    1624 m
Hoogteverlies over proef: -1095 m
Totale score afstand:     258.3 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   20.1 km
Been 1:   31.5 km
Been 2:   20.1 km
Totaal:   71.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:02:48 UTC
    einde: 17:35:46 UTC
    duur:  07:32:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     418 m @ 11:38:41 UTC
    hoog punt:    2066 m @ 16:13:26 UTC
    hoogtewinst:  1648 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:19:13  bearing 92.6°
    Tweede punt: 17:16:10  bearing 37.9°
    Totale hoek: -54.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Geen ENL signaal, scoring geforceerd
Rekentijd 15973

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs