22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-06-2023 -- Christiaan BIELEN & PIETER DEAMS -- 1649,3 puntenDatabase gegevens:
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: All x and Heights Cleared By AtC
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 10/06/2023 Piloot: RUBEN SNYERS Zweefvliegtuig: D-4108 Toestel type: DISCUS Klasse: TWEEZITTER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 4rb Logger file: 2023-06-10-NAV-4RB-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 500 SAMENVATTING Vluchttijd : 07:08:54 Duurvlucht : 05:13:32 Vrije vlucht : 494.8 km Fasttrack : 127.5 kmh Driehoek : 372.2 km Hoogtewinst : 2306.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.713'N 5°12.831'E tijd: 10:08:32 UTC alti: 25 m Ontkoppelpunt pos.: 51°11.867'N 5°13.876'E = 30° 2.5 km van vertrek tijd: 10:12:36 UTC alti: 538 m Landingspunt pos.: 51°10.797'N 5°13.028'E = 56° 0.3 km van vertrek tijd: 17:17:26 UTC alti: 44 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 07:08:54 Motorgebruik aantal keren: 2 totale motortijd: 21.5 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°53.790'N 5°37.692'E @ 11:49:41 UTC, 1138 m punt 1: 50°20.351'N 7°07.192'E @ 13:25:34 UTC, 1538 m punt 2: 50°16.114'N 5°50.667'E @ 14:01:58 UTC, 1809 m punt 3: 49°57.744'N 5°11.355'E @ 14:30:04 UTC, 1843 m punt 4: 50°18.059'N 6°38.604'E @ 15:49:24 UTC, 1444 m punt 5: 50°48.537'N 6°13.521'E @ 16:26:33 UTC, 1144 m Finish: 50°57.768'N 5°34.481'E @ 16:54:55 UTC, 412 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 122.4 km 120° @ 76.6 km/h been 2: 91.2 km 266° @ 150.3 km/h been 3: 57.9 km 234° @ 123.7 km/h been 4: 110.6 km 69° @ 83.6 km/h been 5: 63.8 km 333° @ 103.0 km/h been 6: 48.9 km 291° @ 103.4 km/h Afgelegde afstand: 494.8 km Duur: 05:05:14 Gemiddelde snelheid: 97.3 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 42.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 34.9 km Starthoogte: 678.0 m Finishhoogte: 412.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 266 m Totale score afstand: 494.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°45.058'N 6°10.493'E = 125° 82.6 km van vertrek tijd: 12:45:45 UTC alti: 2207 m Finishpunt pos.: 50°06.014'N 5°27.547'E = 172° 121.2 km van vertrek tijd: 14:45:45 UTC alti: 1612 m Grootste afstand in 2 uur: 255.0 km Beste snelheid in 2 uur: 127.5 km/h Hoogteverlies: 595 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 628.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E punt 1: ADENAU 50°23.050'N 6°55.500'E 149.3 km 126° punt 2: LA ROCHE 50°10.861'N 5°34.556'E 98.8 km 257° punt 3: ADENAU 50°23.050'N 6°55.500'E 98.8 km 76° punt 4: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 180.3 km 309° punt 5: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 66.1 km 140° finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 34.9 km 325° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: KEIHEUVEL @ 10:18:00 UTC, 504 m punt 1: ADENAU niet gerond afbreekpunt: 50°55.342'N 5°41.839'E @ 11:19:19 UTC, 399 m : 43.9 km 42.9 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 43.9 km Duur van de proef: 01:01:19 Gemiddelde snelheid: 42.9 km/h Start hoogte: 487 m Hoogte passeren start: 504 m Hoogte aan break-punt: 399 m Hoogteverlies over proef: 88 m Totale score afstand: 43.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 117.2 km Been 1: 143.8 km Been 2: 111.2 km Totaal: 372.2 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:42:46 UTC einde: 16:56:18 UTC duur: 05:13:32 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 444 m @ 12:22:30 UTC hoog punt: 2750 m @ 13:16:13 UTC hoogtewinst: 2306 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 14:30:04 bearing 154.2° Tweede punt: 16:55:01 bearing 84.4° Totale hoek: -69.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 11253 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||