22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef16-06-2023 -- Dirk ROGGEMAN & SUPPLY RONALD -- 1359,2 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: cleared FL55 by Belga Radar op terugweg naar EBMO in Belgisch luchtruim
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 16/06/2023 Piloot: D ROGGEMAN Zweefvliegtuig: D-KFFP Toestel type: ASG 32MI Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6p7 Logger file: 2023-06-16-LXV-6P7-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:30:02 Duurvlucht : 04:24:34 Vrije vlucht : 365.2 km Fasttrack : 96.9 kmh Opgegeven proef: 326.2 km Hoogtewinst : 1848.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBMO Moorsele BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°50.939'N 3°08.650'E tijd: 11:05:55 UTC alti: -37 m Ontkoppelpunt pos.: 50°51.031'N 3°07.621'E = 278° 1.2 km van vertrek tijd: 11:11:23 UTC alti: 751 m Landingspunt pos.: 50°51.057'N 3°08.788'E = 36° 0.3 km van vertrek tijd: 15:35:57 UTC alti: -24 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 04:30:02 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 5.5 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°51.165'N 3°07.552'E @ 11:12:07 UTC, 809 m punt 1: 50°42.086'N 3°32.687'E @ 11:35:37 UTC, 1090 m punt 2: 49°49.644'N 4°13.751'E @ 12:57:43 UTC, 2377 m punt 3: 49°41.920'N 4°45.123'E @ 13:16:05 UTC, 1650 m punt 4: 50°02.152'N 3°54.695'E @ 14:10:10 UTC, 2097 m punt 5: 50°42.968'N 3°29.006'E @ 15:10:01 UTC, 1442 m Finish: 50°51.446'N 3°07.870'E @ 15:29:18 UTC, 537 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 34.0 km 120° @ 86.8 km/h been 2: 108.8 km 153° @ 79.5 km/h been 3: 40.3 km 111° @ 131.7 km/h been 4: 71.1 km 302° @ 78.9 km/h been 5: 81.6 km 338° @ 81.8 km/h been 6: 29.4 km 303° @ 91.5 km/h Afgelegde afstand: 365.2 km Duur: 04:17:11 Gemiddelde snelheid: 85.2 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km Starthoogte: 751.0 m Finishhoogte: 537.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 214 m Totale score afstand: 365.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°04.283'N 4°01.750'E = 144° 106.9 km van vertrek tijd: 12:38:08 UTC alti: 1823 m Finishpunt pos.: 50°28.053'N 3°38.860'E = 140° 55.4 km van vertrek tijd: 14:38:08 UTC alti: 1069 m Grootste afstand in 2 uur: 193.7 km Beste snelheid in 2 uur: 96.9 km/h Hoogteverlies: 754 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 326.2 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: 1MOOR 50°51.150'N 3°08.850'E punt 1: 40FRM2 49°56.967'N 4°08.967'E 123.1 km 144° punt 2: 4CHAR 49°47.100'N 4°38.600'E 39.9 km 117° punt 3: 40FRM 50°01.110'N 4°01.810'E 51.1 km 301° finish: 1MOOR 50°51.150'N 3°08.850'E 112.0 km 326° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: 1MOOR @ 11:16:29 UTC, 1306 m punt 1: 40FRM2 @ 12:50:29 UTC, 1986 m : 123.1 km 78.6 km/h punt 2: 4CHAR @ 13:16:27 UTC, 1561 m : 39.9 km 92.3 km/h punt 3: 40FRM @ 14:00:10 UTC, 1780 m : 51.1 km 70.2 km/h finish: 1MOOR @ 15:22:48 UTC, 872 m : 112.0 km 81.3 km/h Proef GELUKT Afgelegde afstand: 326.2 km Duur van de proef: 04:06:19 Gemiddelde snelheid: 79.5 km/h Start hoogte: 751 m Hoogte passeren start: 1306 m Hoogte passeren finish: 872 m Hoogteverlies over proef: -121 m Totale score afstand: 326.2 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:11:23 UTC einde: 15:35:57 UTC duur: 04:24:34 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 751 m @ 11:11:23 UTC hoog punt: 2599 m @ 13:31:38 UTC hoogtewinst: 1848 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:16:01 bearing 171.8° Tweede punt: 15:24:48 bearing 269.2° Totale hoek: 97.4° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 12341 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||