22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-06-2023 -- Luc LAMMERANT -- 1368,8 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Contact Dutchmill & Langen info, XPDR 7000
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 10/06/2023 Piloot: LUC LAMMERANT Zweefvliegtuig: D-KECA Toestel type: PIK 20E Klasse: 15-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75m Logger file: 2023-06-10-LXV-75M-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 411 SAMENVATTING Vluchttijd : 05:16:13 Duurvlucht : 05:06:55 Vrije vlucht : 355.9 km Fasttrack : 81.3 kmh Opgegeven proef: 115.4 km Driehoek : 214.8 km Hoogtewinst : 1154.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZW Zwartberg BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°00.742'N 5°31.516'E tijd: 11:19:49 UTC alti: 77 m Ontkoppelpunt pos.: 50°57.978'N 5°35.039'E = 141° 6.6 km van vertrek tijd: 11:29:07 UTC alti: 1065 m Landingspunt pos.: 51°00.788'N 5°31.496'E = 345° 0.1 km van vertrek tijd: 16:36:02 UTC alti: 86 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 05:16:13 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 9.3 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°57.636'N 5°34.877'E @ 11:30:37 UTC, 1077 m punt 1: 51°23.861'N 4°51.225'E @ 12:24:33 UTC, 2061 m punt 2: 51°09.606'N 5°08.741'E @ 12:49:43 UTC, 1475 m punt 3: 51°25.958'N 6°17.284'E @ 14:14:29 UTC, 1743 m punt 4: 50°58.780'N 5°23.089'E @ 15:11:51 UTC, 1868 m punt 5: 51°15.266'N 5°01.475'E @ 15:44:11 UTC, 2026 m Finish: 51°00.066'N 5°33.199'E @ 16:22:46 UTC, 611 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 70.4 km 314° @ 78.3 km/h been 2: 33.4 km 142° @ 79.6 km/h been 3: 85.3 km 69° @ 60.3 km/h been 4: 80.8 km 232° @ 84.5 km/h been 5: 39.6 km 321° @ 73.5 km/h been 6: 46.5 km 127° @ 72.3 km/h Afgelegde afstand: 355.9 km Duur: 04:52:09 Gemiddelde snelheid: 73.1 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 7.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.3 km Starthoogte: 1043.0 m Finishhoogte: 611.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 432 m Totale score afstand: 355.9 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°15.231'N 5°50.755'E = 40° 35.0 km van vertrek tijd: 13:46:51 UTC alti: 2041 m Finishpunt pos.: 51°13.317'N 5°05.182'E = 307° 38.6 km van vertrek tijd: 15:46:51 UTC alti: 1811 m Grootste afstand in 2 uur: 162.7 km Beste snelheid in 2 uur: 81.3 km/h Hoogteverlies: 230 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 281.3 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ZWARTBERG-GENK 51°00.850'N 5°31.350'E punt 1: WEELDE AERO 51°24.050'N 4°58.130'E 57.9 km 318° punt 2: KESSENICH 51°09.030'N 5°49.530'E 65.9 km 115° punt 3: LOENHOUT 51°24.200'N 4°40.950'E 84.6 km 290° finish: ZWARTBERG-GENK 51°00.850'N 5°31.350'E 72.9 km 126° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ZWARTBERG-GENK @ 11:40:37 UTC, 2066 m punt 1: WEELDE AERO @ 12:24:37 UTC, 2056 m : 57.9 km 78.9 km/h punt 2: KESSENICH niet gerond afbreekpunt: 51°09.390'N 5°42.349'E @ 14:51:47 UTC, 1964 m : 57.5 km 23.5 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 115.4 km Duur van de proef: 03:11:10 Gemiddelde snelheid: 36.2 km/h Start hoogte: 1043 m Hoogte passeren start: 2066 m Hoogte aan break-punt: 1964 m Hoogteverlies over proef: -921 m Totale score afstand: 115.4 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 87.8 km Been 1: 66.9 km Been 2: 60.1 km Totaal: 214.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:29:07 UTC einde: 16:36:02 UTC duur: 05:06:55 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1043 m @ 11:29:27 UTC hoog punt: 2197 m @ 15:39:13 UTC hoogtewinst: 1154 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:30:43 bearing 84.7° Tweede punt: 12:24:31 bearing 24.9° Totale hoek: -59.9° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 8706 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||