CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-06-2023 -- Christiaan BIELEN & PIETER DEAMS -- 3047,9 punten

Database gegevens:

Datum: 16-06-2023 Type proef: OP
Toestel: Arcus T Immatriculatie: D-KKCR
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Christiaan BIELEN Club: KACK
Afstand: 731.5 km Score: 3047,9 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: PIETER DEAMS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

All X and Hights cleared By Atc XPDR 7000 6101 6104

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-16-NAV-4RB-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 16-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/06/2023
Piloot:         RUBEN SNYERS
Zweefvliegtuig: D-4108
Toestel type:   DISCUS    Klasse: TWEEZITTER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4rb
Logger file:    2023-06-16-NAV-4RB-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:47:04
Duurvlucht     : 07:43:53
Vrije vlucht   :  778.1 km
Fasttrack      :  117.4 kmh
Opgegeven proef:  731.5 km
Driehoek       :  653.8 km
Hoogtewinst    : 2055.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.714'N   5°12.844'E
    tijd: 09:57:28 UTC
    alti: -8 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.560'N   5°13.295'E = 119° 0.6 km van vertrek
    tijd: 10:00:39 UTC
    alti: 499 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.782'N   5°13.083'E =  66° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:44:32 UTC
    alti: 13 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:47:04
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.689'N   5°12.681'E  @ 10:04:36 UTC,   848 m
    punt 1:  49°37.172'N   6°50.527'E  @ 12:27:13 UTC,  2134 m
    punt 2:  51°21.087'N   6°01.550'E  @ 14:17:13 UTC,  1745 m
    punt 3:  51°54.499'N   7°24.619'E  @ 15:20:16 UTC,  2053 m
    punt 4:  50°57.956'N   5°26.745'E  @ 17:00:38 UTC,  1921 m
    punt 5:  51°19.450'N   4°55.959'E  @ 17:27:38 UTC,  1064 m
    Finish:  51°09.354'N   5°14.310'E  @ 17:41:02 UTC,   443 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  208.6 km 146° @  87.7 km/h
    been 2:  201.2 km 344° @ 109.7 km/h
    been 3:  114.1 km  57° @ 108.6 km/h
    been 4:  172.2 km 233° @ 102.9 km/h
    been 5:   53.6 km 318° @ 119.2 km/h
    been 6:   28.4 km 131° @ 127.2 km/h
Afgelegde afstand:                   778.1 km
Duur:                                07:36:26
Gemiddelde snelheid:                 102.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.0 km
Starthoogte:                         499.0 m
Finishhoogte:                        443.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          56 m
Totale score afstand:                778.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°58.663'N   6°43.127'E = 141° 170.9 km van vertrek
    tijd:    12:51:00 UTC
    alti:    2499 m
Finishpunt
    pos.:    51°41.163'N   6°57.181'E =  64° 133.5 km van vertrek
    tijd:    14:51:00 UTC
    alti:    1241 m
Grootste afstand in 2 uur: 234.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   117.4 km/h
Hoogteverlies:             1258 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 731.5 km  GELDIG
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL                51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  STOLBERG DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    87.4 km 121°
    punt 2:  KELL                     49°37.333'N   6°50.483'E   133.8 km 162°
    punt 3:  MAASBREE                 51°21.369'N   6°02.592'E   201.0 km 344°
    punt 4:  NOTTULN                  51°54.400'N   7°24.330'E   112.5 km  56°
    punt 5:  WINTERSLAG               50°59.200'N   5°28.700'E   168.6 km 233°
    finish:  KEIHEUVEL                51°10.852'N   5°13.245'E    28.2 km 320°
    landing:                           0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KEIHEUVEL                @ 10:04:52 UTC,   819 m
    punt 1:  STOLBERG DIEPENLINCHEN   @ 11:07:33 UTC,  1161 m :   87.4 km   83.7 km/h
    punt 2:  KELL                     @ 12:27:13 UTC,  2134 m :  133.8 km  100.8 km/h
    punt 3:  MAASBREE                 @ 14:17:10 UTC,  1751 m :  201.0 km  109.7 km/h
    punt 4:  NOTTULN                  @ 15:20:14 UTC,  2057 m :  112.5 km  107.0 km/h
    punt 5:  WINTERSLAG               @ 16:56:18 UTC,  1263 m :  168.6 km  105.3 km/h
    finish:  KEIHEUVEL                @ 17:17:27 UTC,  1657 m :   28.2 km   79.9 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        731.5 km
Duur van de proef:        07:12:35
Gemiddelde snelheid:      101.5 km/h
Start hoogte:             499 m
Hoogte passeren start:    819 m
Hoogte passeren finish:   1657 m
Hoogteverlies over proef: -1158 m
Totale score afstand:     731.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  248.1 km
Been 1:  183.1 km
Been 2:  222.6 km
Totaal:  653.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:00:39 UTC
    einde: 17:44:32 UTC
    duur:  07:43:53

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     499 m @ 10:00:39 UTC
    hoog punt:    2554 m @ 12:03:03 UTC
    hoogtewinst:  2055 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:27:21  bearing 129.5°
    Tweede punt: 17:27:37  bearing 33.5°
    Totale hoek: -96.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 30429

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs