22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef17-06-2023 -- Mattijs CUPPENS & RUBEN MICHAUX -- 1089,6 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Goetsenhoven Gliding Area actief. Florennes uitgeluisteren 124.380. Brussels Control opgeroepen 128.2 voor stuk tussen Maas en LFA G2/5. Clearance tot FL80 voor traject naar het zuiden, FL75 voor de terugvlucht. Transponder 7000 gedurende hele vlucht.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 17/06/2023 Piloot: RUBEN MICHAUX Zweefvliegtuig: D-2410 Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a23 Logger file: 2023-06-17-LXV-A23-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:43:24 Duurvlucht : 04:38:54 Vrije vlucht : 305.1 km Fasttrack : 85.9 kmh Driehoek : 246.1 km Hoogtewinst : 2213.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°46.771'N 4°57.125'E tijd: 10:58:03 UTC alti: 45 m Ontkoppelpunt pos.: 50°47.316'N 5°00.632'E = 76° 4.2 km van vertrek tijd: 11:02:33 UTC alti: 570 m Landingspunt pos.: 50°46.880'N 4°57.425'E = 60° 0.4 km van vertrek tijd: 15:41:27 UTC alti: 53 m Afstand take-off tot landing: 0.4 Totale vluchtduur: 04:43:24 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°47.789'N 4°57.174'E @ 11:09:45 UTC, 810 m punt 1: 49°49.412'N 5°05.042'E @ 13:13:44 UTC, 2090 m punt 2: 50°05.580'N 5°47.918'E @ 14:00:21 UTC, 2266 m punt 3: 50°23.998'N 5°37.623'E @ 14:23:11 UTC, 1782 m punt 4: 50°15.009'N 5°13.029'E @ 15:04:14 UTC, 2199 m punt 5: 50°24.082'N 5°03.859'E @ 15:13:02 UTC, 1732 m Finish: 50°49.313'N 4°58.861'E @ 15:34:40 UTC, 590 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 108.6 km 175° @ 52.6 km/h been 2: 59.4 km 59° @ 76.4 km/h been 3: 36.3 km 340° @ 95.3 km/h been 4: 33.6 km 240° @ 49.1 km/h been 5: 20.0 km 327° @ 136.6 km/h been 6: 47.1 km 353° @ 130.8 km/h Afgelegde afstand: 305.1 km Duur: 04:24:55 Gemiddelde snelheid: 69.1 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.1 km Starthoogte: 570.0 m Finishhoogte: 590.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -20 m Totale score afstand: 305.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 49°57.081'N 5°28.382'E = 158° 99.3 km van vertrek tijd: 13:39:47 UTC alti: 2335 m Finishpunt pos.: 50°45.987'N 4°56.818'E = 194° 1.5 km van vertrek tijd: 15:39:47 UTC alti: 179 m Grootste afstand in 2 uur: 171.8 km Beste snelheid in 2 uur: 85.9 km/h Hoogteverlies: 2156 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 402.6 km NIET GELDIG Declaratie na begin van vlucht vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: GOETSENHOVEN 50°46.950'N 4°57.450'E punt 1: MENUCHENET 49°51.200'N 5°05.550'E 103.8 km 175° punt 2: DAHLEMER-BINZ 50°24.370'N 6°31.730'E 119.7 km 58° punt 3: ST. HUBERT-PRIV 50°02.150'N 5°24.270'E 90.2 km 243° finish: GOETSENHOVEN 50°46.950'N 4°57.450'E 88.9 km 339° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 68.9 km Been 1: 68.9 km Been 2: 108.3 km Totaal: 246.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:02:33 UTC einde: 15:41:27 UTC duur: 04:38:54 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 428 m @ 11:15:00 UTC hoog punt: 2641 m @ 13:42:25 UTC hoogtewinst: 2213 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 13:13:49 bearing 160.3° Tweede punt: 15:34:42 bearing 104.0° Totale hoek: -56.2° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 7802 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||