CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2023 -- Bert VAN EYKEN -- 2805,9 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Ventus cT 17.6m Immatriculatie: OO-ZTO
Handicapfactor: 115 Klasse: Motor
Piloot: Bert VAN EYKEN Club: DAC
Afstand: 806.7 km Score: 2805,9 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Beek, TMZ Hahn, R117 niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-17-FLA-4CI-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2023
Piloot:         BERT VAN EYKEN
Zweefvliegtuig: OO-ZTO
Toestel type:   VENTUS 17.6    Klasse: 18M
Logger type:    Flarm  s/n: 4ci
Logger file:    2023-06-17-FLA-4CI-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 10:41:28
Duurvlucht     : 08:53:56
Vrije vlucht   :  806.7 km
Fasttrack      :  116.4 kmh
Driehoek       :  528.4 km
Hoogtewinst    : 1813.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.077'N   5°03.374'E
    tijd: 08:06:15 UTC
    alti: 12 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.371'N   5°04.160'E =  59° 1.1 km van vertrek
    tijd: 08:06:59 UTC
    alti: 408 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.329'N   5°03.773'E =  45° 0.7 km van vertrek
    tijd: 18:47:43 UTC
    alti: 21 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 10:41:28
Motorgebruik
    aantal keren: 5
    totale motortijd: 60.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°46.687'N   6°00.040'E  @ 08:45:48 UTC,  1883 m
    punt 1:  49°32.640'N   6°44.176'E  @ 10:20:16 UTC,  2102 m
    punt 2:  48°59.352'N   8°44.504'E  @ 11:40:12 UTC,  1672 m
    punt 3:  47°45.319'N   8°06.950'E  @ 13:10:52 UTC,  2420 m
    punt 4:  48°52.089'N   8°34.175'E  @ 14:23:00 UTC,  2246 m
    punt 5:  50°21.222'N   6°30.143'E  @ 17:24:20 UTC,  1389 m
    Finish:  50°36.145'N   6°35.309'E  @ 17:39:44 UTC,   422 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  147.0 km 159° @  93.4 km/h
    been 2:  158.5 km 112° @ 118.9 km/h
    been 3:  144.8 km 199° @  95.8 km/h
    been 4:  128.2 km  15° @ 106.7 km/h
    been 5:  222.7 km 319° @  73.7 km/h
    been 6:   28.3 km  12° @ 110.4 km/h
Afgelegde afstand:                   829.6 km
Duur:                                08:53:56
Gemiddelde snelheid:                 93.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 70.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 116.8 km
Starthoogte:                         1883.0 m
Finishhoogte:                        422.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          1461 m
Totale score afstand:                806.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°13.187'N   6°38.251'E = 127° 141.7 km van vertrek
    tijd:    09:38:08 UTC
    alti:    2216 m
Finishpunt
    pos.:    48°59.010'N   8°43.179'E = 129° 345.4 km van vertrek
    tijd:    11:38:08 UTC
    alti:    1620 m
Grootste afstand in 2 uur: 232.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   116.4 km/h
Hoogteverlies:             596 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  148.7 km
Been 1:  148.0 km
Been 2:  231.8 km
Totaal:  528.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:45:48 UTC
    einde: 17:39:44 UTC
    duur:  08:53:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1186 m @ 09:00:40 UTC
    hoog punt:    2999 m @ 13:19:24 UTC
    hoogtewinst:  1813 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 08:45:48  bearing 96.7°
    Tweede punt: 13:10:48  bearing 141.7°
    Totale hoek: 44.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 46628

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs