CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-04-2023 -- Dries VAN GESTEL -- 1351,1 punten

Database gegevens:

Datum: 10-04-2023 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 408.7 km Score: 1351,1 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Even de (traditionele) twijfel om wel te vliegen, ze voorspelde veel cirrus, en traditionaal knijpt die de thermiek goed af. Maar er stond ook westenwind. Rond 12u kwam er even een opening in de bovenbewolking en toch maar beslist om te vliegen. Daarvoor zijn we hier tenslotte, fietsen of lopen is de bijzaak. Eens in de lucht was de cirrus er weer, het ging dus wat meer dynamische worden. Gekozen om eerste het parcours eens te proberen en dat werkte behoorlijk. Eerste keer gedraaid bij coupe zuid en dormillouse en dat wat toch wat te vroeg. De volgende keren beide wat verder door. De Cu bij puimaisson hadden duidelijk te leiden onder de cirrus. Er was wel Cu maar die gaven helemaal niet zo goed. Dus toch maar niet door gegaan. Op het einde was het plan om nog wat meer noord te gaan van lac neuf coleur maar me gewoon laten vangen in de valllei van barcelonnete. Begon daarvoor al bij 3 evech waar toch niet de oversteek via col d'allos deed. Was de perfecte dag om gewoon te worden om te racen langs de helling met de 29.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/Qzka26RgVSdyZSYm6
Igc-file: 2023-04-10-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-04-2023
Weerkaart: Weerkaart van 10-04-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/04/2023
Piloot:         DRIES VAN GESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2023-04-10-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:01:06
Duurvlucht     : 04:54:56
Vrije vlucht   :  408.7 km
Fasttrack      :  103.2 kmh
Driehoek       :  142.6 km
Hoogtewinst    : 1683.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.212'N   6°36.820'E
    tijd: 11:38:43 UTC
    alti: 1059 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°24.403'N   6°40.083'E =  63° 4.9 km van vertrek
    tijd: 11:44:53 UTC
    alti: 1933 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.228'N   6°36.663'E = 278° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:39:49 UTC
    alti: 1066 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:01:06
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.532'N   6°41.058'E  @ 11:55:08 UTC,  2890 m
    punt 1:  43°58.453'N   6°14.264'E  @ 12:41:12 UTC,  2160 m
    punt 2:  44°24.776'N   6°22.956'E  @ 13:10:15 UTC,  2475 m
    punt 3:  43°50.501'N   6°14.553'E  @ 13:47:58 UTC,  1689 m
    punt 4:  44°38.567'N   6°24.362'E  @ 14:58:18 UTC,  2977 m
    punt 5:  43°55.773'N   6°19.125'E  @ 15:37:38 UTC,  2200 m
    Finish:  44°26.103'N   6°37.980'E  @ 16:30:22 UTC,  2279 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   63.1 km 215° @  82.1 km/h
    been 2:   50.1 km  13° @ 103.5 km/h
    been 3:   64.5 km 190° @ 102.5 km/h
    been 4:   90.0 km   8° @  76.8 km/h
    been 5:   79.6 km 185° @ 121.4 km/h
    been 6:   61.5 km  24° @  70.0 km/h
Afgelegde afstand:                   408.7 km
Duur:                                04:35:14
Gemiddelde snelheid:                 89.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 5.6 km
Starthoogte:                         1933.0 m
Finishhoogte:                        2279.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -346 m
Totale score afstand:                408.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    43°53.756'N   6°13.918'E = 209° 62.5 km van vertrek
    tijd:    13:58:20 UTC
    alti:    2024 m
Finishpunt
    pos.:    44°16.833'N   6°32.067'E = 208° 13.4 km van vertrek
    tijd:    15:58:20 UTC
    alti:    2600 m
Grootste afstand in 2 uur: 206.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   103.2 km/h
Hoogteverlies:             -576 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   62.6 km
Been 1:   39.9 km
Been 2:   40.0 km
Totaal:  142.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:44:53 UTC
    einde: 16:39:49 UTC
    duur:  04:54:56

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1670 m @ 14:05:06 UTC
    hoog punt:    3353 m @ 14:34:13 UTC
    hoogtewinst:  1683 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3238

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs