CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2023 -- Siger ZEISCHKA -- 1440,7 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Discus 2cT 18m Immatriculatie: D-KVFF
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Siger ZEISCHKA Club: DAC
Afstand: 410.6 km Score: 1440,7 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Crossing Beek Approved, XPDR 7000

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-17-LXV-67F-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2023
Piloot:         SIGER ZEISCHKA
Zweefvliegtuig: D-KVFF
Toestel type:   DISCUS 2C    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 67f
Logger file:    2023-06-17-LXV-67F-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  476

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:34:54
Duurvlucht     : 05:08:08
Vrije vlucht   :  410.6 km
Fasttrack      :   89.8 kmh
Hoogtewinst    : 2178.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.080'N   5°03.379'E
    tijd: 11:20:21 UTC
    alti: 14 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.327'N   5°04.182'E =  64° 1.0 km van vertrek
    tijd: 11:20:55 UTC
    alti: 364 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.245'N   5°03.893'E =  63° 0.7 km van vertrek
    tijd: 16:55:15 UTC
    alti: 22 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 05:34:54
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 13.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°04.517'N   5°10.200'E  @ 11:27:19 UTC,   691 m
    punt 1:  50°28.592'N   6°47.227'E  @ 12:50:54 UTC,  1361 m
    punt 2:  49°59.345'N   6°54.226'E  @ 13:40:13 UTC,  2329 m
    punt 3:  50°29.545'N   6°27.287'E  @ 14:20:42 UTC,  2131 m
    punt 4:  50°15.244'N   6°09.383'E  @ 14:48:00 UTC,  2064 m
    punt 5:  50°16.332'N   5°10.040'E  @ 15:43:48 UTC,  1876 m
    Finish:  50°45.575'N   5°04.322'E  @ 16:34:11 UTC,   651 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  132.1 km 120° @  94.8 km/h
    been 2:   54.9 km 171° @  66.7 km/h
    been 3:   64.5 km 330° @  95.6 km/h
    been 4:   34.0 km 219° @  74.6 km/h
    been 5:   70.6 km 272° @  75.9 km/h
    been 6:   54.6 km 353° @  65.1 km/h
Afgelegde afstand:                   410.6 km
Duur:                                05:06:52
Gemiddelde snelheid:                 80.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 26.9 km
Starthoogte:                         691.0 m
Finishhoogte:                        651.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          40 m
Totale score afstand:                410.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°24.225'N   6°47.967'E = 118° 139.9 km van vertrek
    tijd:    13:04:43 UTC
    alti:    1556 m
Finishpunt
    pos.:    50°16.196'N   5°40.503'E = 152° 92.4 km van vertrek
    tijd:    15:04:43 UTC
    alti:    1321 m
Grootste afstand in 2 uur: 179.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    89.8 km/h
Hoogteverlies:             235 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:27:19 UTC
    einde: 16:35:27 UTC
    duur:  05:08:08

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     691 m @ 11:27:19 UTC
    hoog punt:    2869 m @ 13:52:06 UTC
    hoogtewinst:  2178 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:27:19  bearing 67.8°
    Tweede punt: 15:52:33  bearing 146.5°
    Totale hoek: 78.7°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8045

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs