CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-06-2023 -- Siger ZEISCHKA -- 836,5 punten

Database gegevens:

Datum: 24-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Discus 2cT 18m Immatriculatie: D-KVFF
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Siger ZEISCHKA Club: DAC
Afstand: 238.4 km Score: 836,5 pt
Vertrekpunt: EBDT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Kleine Brogel uitgeluisterd, crossing beek approved (xpdr 7000)

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-24-NAV-55B-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 24-06-2023



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/06/2023
Piloot:         SIGER ZEISCHKA
Zweefvliegtuig: D-KVFF
Toestel type:   DISCUS 2CT    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 55b
Logger file:    2023-06-24-NAV-55B-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:16:09
Duurvlucht     : 04:10:12
Vrije vlucht   :  238.4 km
Fasttrack      :   87.3 kmh
Hoogtewinst    : 1523.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBDT  Diest        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°00.334'N   5°04.022'E
    tijd: 10:47:05 UTC
    alti: -79 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.041'N   5°03.334'E = 236° 1.0 km van vertrek
    tijd: 10:47:42 UTC
    alti: 317 m
Landingspunt 
    pos.: 50°22.500'N   4°55.562'E = 188° 70.8 km van vertrek
    tijd: 16:03:14 UTC
    alti: 180 m
Afstand take-off tot landing: 70.8
Totale vluchtduur: 05:16:09
Motorgebruik
    aantal keren: 3
    totale motortijd: 44.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°48.755'N   5°56.016'E  @ 11:23:14 UTC,  1885 m
    punt 1:  50°42.207'N   6°25.969'E  @ 13:01:30 UTC,  1334 m
    punt 2:  50°24.919'N   6°27.460'E  @ 13:31:50 UTC,  1805 m
    punt 3:  50°01.413'N   5°34.187'E  @ 14:16:30 UTC,  1464 m
    punt 4:  49°46.132'N   5°13.122'E  @ 14:48:46 UTC,  1651 m
    punt 5:  49°55.482'N   5°04.707'E  @ 15:05:26 UTC,  1775 m
    Finish:  50°13.215'N   5°12.313'E  @ 15:29:50 UTC,   920 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   37.3 km 109° @  22.7 km/h
    been 2:   32.1 km 177° @  63.5 km/h
    been 3:   76.9 km 236° @ 103.3 km/h
    been 4:   37.9 km 222° @  70.5 km/h
    been 5:   20.1 km 330° @  72.2 km/h
    been 6:   34.1 km  15° @  83.9 km/h
Afgelegde afstand:                   238.4 km
Duur:                                04:06:36
Gemiddelde snelheid:                 58.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 64.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 87.9 km
Starthoogte:                         1885.0 m
Finishhoogte:                        920.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          965 m
Totale score afstand:                238.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°37.527'N   6°26.845'E = 113° 106.1 km van vertrek
    tijd:    13:14:06 UTC
    alti:    1785 m
Finishpunt
    pos.:    50°02.976'N   5°12.063'E = 175° 106.8 km van vertrek
    tijd:    15:14:06 UTC
    alti:    1375 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.3 km/h
Hoogteverlies:             410 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:23:14 UTC
    einde: 15:33:26 UTC
    duur:  04:10:12

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     634 m @ 12:12:18 UTC
    hoog punt:    2157 m @ 13:37:34 UTC
    hoogtewinst:  1523 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:23:14  bearing 95.0°
    Tweede punt: 14:53:38  bearing 159.6°
    Totale hoek: 64.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4561

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs