22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef24-06-2023 -- Bert VAN EYKEN -- 1885,9 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Beek 2x + TMA Luxemburg, met de zwever tussen de 747's van Luxair, de approach controller was duidelijk op zijn gemak met zwevers.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 24/06/2023 Piloot: BERT VAN EYKEN Zweefvliegtuig: OO-ZTO Toestel type: VENTUS CT 17.6M Klasse: Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 2ox Logger file: 2023-06-24-LXV-2OX-01.IGC Motor detectie: ENL + MOP MOP sensor: ENL Threshold: 500 SAMENVATTING Vluchttijd : 08:08:34 Duurvlucht : 06:21:06 Vrije vlucht : 542.2 km Fasttrack : 98.2 kmh Driehoek : 434.0 km Hoogtewinst : 1677.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBDT Diest BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°00.335'N 5°04.016'E tijd: 10:07:48 UTC alti: -80 m Ontkoppelpunt pos.: 51°00.060'N 5°03.227'E = 241° 1.1 km van vertrek tijd: 10:08:30 UTC alti: 332 m Landingspunt pos.: 51°00.268'N 5°03.980'E = 199° 0.1 km van vertrek tijd: 18:16:22 UTC alti: -47 m Afstand take-off tot landing: 0.1 Totale vluchtduur: 08:08:34 Motorgebruik aantal keren: 8 totale motortijd: 24.4 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°39.659'N 6°11.266'E @ 11:00:35 UTC, 856 m punt 1: 50°26.728'N 6°23.989'E @ 11:31:11 UTC, 914 m punt 2: 49°34.459'N 4°40.492'E @ 13:25:38 UTC, 1185 m punt 3: 49°28.320'N 6°36.141'E @ 15:03:37 UTC, 1809 m punt 4: 50°26.895'N 6°18.252'E @ 16:12:58 UTC, 1908 m punt 5: 50°05.042'N 6°32.988'E @ 16:45:23 UTC, 2212 m Finish: 50°36.968'N 6°17.331'E @ 17:21:18 UTC, 728 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 28.3 km 148° @ 55.5 km/h been 2: 157.1 km 233° @ 82.3 km/h been 3: 140.0 km 94° @ 85.7 km/h been 4: 110.7 km 349° @ 95.8 km/h been 5: 44.1 km 157° @ 81.7 km/h been 6: 62.0 km 343° @ 103.6 km/h Afgelegde afstand: 542.2 km Duur: 06:20:43 Gemiddelde snelheid: 85.5 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 87.8 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 96.4 km Starthoogte: 808.0 m Finishhoogte: 728.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 80 m Totale score afstand: 542.2 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 49°27.926'N 5°59.696'E = 159° 183.7 km van vertrek tijd: 14:39:09 UTC alti: 2064 m Finishpunt pos.: 50°06.173'N 6°31.792'E = 134° 144.3 km van vertrek tijd: 16:39:09 UTC alti: 1886 m Grootste afstand in 2 uur: 196.4 km Beste snelheid in 2 uur: 98.2 km/h Hoogteverlies: 178 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 831.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: ST345 50°45.733'N 6°03.067'E punt 1: HOPPSTAEDTEN WE 49°36.650'N 7°11.200'E 151.6 km 147° punt 2: WP345 48°59.450'N 8°42.733'E 130.6 km 121° punt 3: WP453 47°51.700'N 8°04.533'E 134.1 km 201° punt 4: PFORZHEIM 48°53.517'N 8°41.850'E 123.5 km 22° punt 5: SCHWARZENBACH SO 49°35.517'N 7°01.900'E 144.1 km 303° finish: ST345 50°45.733'N 6°03.067'E 147.8 km 332° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: ST345 @ 10:48:18 UTC, 1044 m punt 1: HOPPSTAEDTEN WE niet gerond afbreekpunt: 50°40.622'N 6°10.927'E @ 10:56:23 UTC, 589 m : 12.9 km 96.1 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 12.9 km Duur van de proef: 00:08:05 Gemiddelde snelheid: 96.1 km/h Start hoogte: 917 m Hoogte passeren start: 1044 m Hoogte aan break-punt: 589 m Hoogteverlies over proef: 328 m Totale score afstand: 12.9 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 164.7 km Been 1: 139.6 km Been 2: 129.7 km Totaal: 434.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:00:12 UTC einde: 17:21:18 UTC duur: 06:21:06 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 775 m @ 11:33:30 UTC hoog punt: 2452 m @ 15:55:31 UTC hoogtewinst: 1677 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:08:14 bearing 101.2° Tweede punt: 13:25:36 bearing 174.7° Totale hoek: 73.5° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 12220 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||