CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

25-06-2023 -- Glenn HOSTENS & SAM CUYVERS -- 1233,9 punten

Database gegevens:

Datum: 25-06-2023 Type proef: OP
Toestel: Duo Discus Immatriculatie: D-2410
Handicapfactor: 112 Klasse: Open/Ren
Piloot: Glenn HOSTENS Club: KVDW
Afstand: 276.4 km Score: 1233,9 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: SAM CUYVERS
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste keer samen met Sam, was tof! Wel chance gehad om in de lucht te geraken: onze sleper was op herstelling en een Piper Pawnee van Saint-Hubert kwam ons redden waarvoor dank! Helaas was zijn bandje kapot gegaan na onze sleep, dus wij hadden nog net geluk. Niet zo'n makkelijke start, was zoeken voor de eerste pomp omhoog maar na een goeie 20 min konden we toch vertrekken op 1400 m in het blauw. De wolkjes waren al zichtbaar in de Kempen dus we konden er naartoe jagen in het blauw in de hoop om ze te bereiken. Lukte aardig goed en een halfuur later konden we smullen van de eerste stevige pomp onder ne cumul vlak voor Zwartberg. Jammer genoeg waren er ook redelijk veel grote blauwe gaten waar we door moesten. Vanaf Venlo toch een beetje rond gevlogen naar het keerpunt om onder de wolkjes te blijven. Keerpunt lag redelijk in het blauw en op de terugweg werd het toch eventjes spannend. Kleine plukjes waren in de verte zichtbaar die ook weer snel verdwenen. Daarachter waren er terug grote dikke cumuli. Maar dan moesten we eerst over het dode blauwe gat geraken. Gelukkig een pomp gevonden onder een verdwijnend plukje en zo vonden we weer de aansluiting op de mooie cumuli :) Achter Venlo toch maar eventjes Beek opgeroepen om niet weer door het blauw te moeten want daar hingen uiteindelijk 3 plukjes. In de kempen onder de laatste wolkjes op final glide geraakt dus wij weer gelukkig: proef gelukt en terug geraakt :) Was wel weer heel warm die 30 graden haha

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

GGA actief, para Meeuwen uitgeluisterd, XPDR 7000 in NL, Niederhein TMZ & RMZ, crossing Beek approved by TWR tot FL60

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/295552
Igc-file: 2023-06-25-LXV-A23-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 25-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 25-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   25/06/2023
Piloot:         GLENN HOSTENS
Zweefvliegtuig: D-2410
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: a23
Logger file:    2023-06-25-LXV-A23-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:28:18
Duurvlucht     : 04:24:18
Vrije vlucht   :  299.1 km
Fasttrack      :   85.8 kmh
Opgegeven proef:  276.4 km
Hoogtewinst    : 1367.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.961'N   4°57.639'E
    tijd: 12:02:35 UTC
    alti: 27 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.592'N   4°57.050'E = 195° 2.6 km van vertrek
    tijd: 12:06:35 UTC
    alti: 694 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.772'N   4°57.496'E = 206° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:30:53 UTC
    alti: 49 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:28:18
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.607'N   4°56.890'E  @ 12:06:42 UTC,   692 m
    punt 1:  51°18.859'N   6°08.940'E  @ 13:42:45 UTC,  1411 m
    punt 2:  51°33.281'N   6°14.530'E  @ 14:01:07 UTC,  1528 m
    punt 3:  51°31.958'N   6°32.656'E  @ 14:13:20 UTC,  1225 m
    punt 4:  51°25.696'N   6°05.472'E  @ 14:52:32 UTC,  1590 m
    punt 5:  51°11.625'N   5°57.691'E  @ 15:13:10 UTC,  1225 m
    Finish:  50°46.667'N   4°56.865'E  @ 16:28:15 UTC,   202 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  104.4 km  53° @  65.2 km/h
    been 2:   27.5 km  14° @  89.9 km/h
    been 3:   21.1 km  97° @ 103.6 km/h
    been 4:   33.5 km 250° @  51.3 km/h
    been 5:   27.6 km 199° @  80.3 km/h
    been 6:   84.9 km 237° @  67.8 km/h
Afgelegde afstand:                   299.1 km
Duur:                                04:21:33
Gemiddelde snelheid:                 68.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte:                         694.0 m
Finishhoogte:                        202.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          492 m
Totale score afstand:                299.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°48.287'N   5°03.296'E =  70° 7.1 km van vertrek
    tijd:    12:38:09 UTC
    alti:    1319 m
Finishpunt
    pos.:    51°25.832'N   6°10.942'E =  49° 111.9 km van vertrek
    tijd:    14:38:10 UTC
    alti:    776 m
Grootste afstand in 2 uur: 171.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    85.8 km/h
Hoogteverlies:             543 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 276.4 km  GELDIG
    vertrek:                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GOETSENHOVEN    50°46.900'N   4°57.467'E
    punt 1:  KAMP-LINTFORT   51°31.733'N   6°32.167'E   138.2 km  52°
    finish:  GOETSENHOVEN    50°46.900'N   4°57.467'E   138.2 km 234°
    landing:                  0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GOETSENHOVEN    @ 12:32:05 UTC,  1344 m
    punt 1:  KAMP-LINTFORT   @ 14:13:08 UTC,  1222 m :  138.2 km   82.1 km/h
    finish:  GOETSENHOVEN    @ 16:25:02 UTC,   449 m :  138.2 km   62.9 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        276.4 km
Duur van de proef:        03:52:57
Gemiddelde snelheid:      71.2 km/h
Start hoogte:             521 m
Hoogte passeren start:    1344 m
Hoogte passeren finish:   449 m
Hoogteverlies over proef: 72 m
Totale score afstand:     276.4 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   24.3 km
Been 1:   24.3 km
Been 2:   38.1 km
Totaal:   86.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:06:35 UTC
    einde: 16:30:53 UTC
    duur:  04:24:18

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     521 m @ 12:13:08 UTC
    hoog punt:    1888 m @ 13:18:21 UTC
    hoogtewinst:  1367 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:06:40  bearing 115.6°
    Tweede punt: 14:01:07  bearing 58.6°
    Totale hoek: -57.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10210

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs