CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-06-2023 -- Joris GERNAEY & NICK FREMAU -- 1652,7 punten

Database gegevens:

Datum: 27-06-2023 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: PH-1615
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Joris GERNAEY Club: LV
Afstand: 508.2 km Score: 1652,7 pt
Vertrekpunt: EHZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: NICK FREMAU
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Nick wilde graag eens open klasse vliegen. Het weer was inhomogeen. Erg goeie lucht massa, maar veel afscherming door dikke cirrostratus en middelhoge bewolking. Waar de zon toch op de grond kwam was er sterk stijgen. Door de wind (+30kmh) was er oplijning.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Xpdr on during entire flight. SQ7000 in Dutch TMZs. No para activity at Reine nor Hoogeveen.

Blog/fotos:
Igc-file: 2023-06-27-LXV-AE5-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-06-2023
Weerkaart: Weerkaart van 27-06-2023



IGC File gegevens:

Scoring versie: 20.02

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/06/2023
Piloot:         JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1615
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ae5
Logger file:    2023-06-27-LXV-AE5-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:32:21
Duurvlucht     : 05:20:02
Vrije vlucht   :  508.2 km
Fasttrack      :  112.7 kmh
Driehoek       :  329.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EHZZ  Terlet        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 52°03.937'N   5°55.412'E
    tijd: 09:33:05 UTC
    alti: 31 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 52°02.484'N   5°57.560'E = 138° 3.6 km van vertrek
    tijd: 09:36:51 UTC
    alti: 490 m
Landingspunt 
    pos.: 52°03.743'N   5°55.400'E = 182° 0.4 km van vertrek
    tijd: 15:05:26 UTC
    alti: 39 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 05:32:21
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 1.0 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  52°09.953'N   5°31.377'E  @ 10:11:55 UTC,   922 m
    punt 1:  52°14.102'N   7°26.761'E  @ 11:16:42 UTC,  1061 m
    punt 2:  52°00.064'N   6°16.434'E  @ 12:08:51 UTC,  1108 m
    punt 3:  52°46.364'N   6°32.554'E  @ 13:07:08 UTC,  1078 m
    punt 4:  52°49.879'N   5°47.887'E  @ 13:39:15 UTC,   914 m
    punt 5:  52°42.163'N   6°43.342'E  @ 14:03:22 UTC,  1319 m
    Finish:  52°03.743'N   5°55.400'E  @ 15:05:26 UTC,    39 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  131.7 km  86° @ 122.0 km/h
    been 2:   84.4 km 252° @  97.1 km/h
    been 3:   87.8 km  12° @  90.4 km/h
    been 4:   50.6 km 278° @  94.6 km/h
    been 5:   64.0 km 103° @ 159.2 km/h
    been 6:   89.6 km 218° @  86.7 km/h
Afgelegde afstand:                   508.2 km
Duur:                                04:53:31
Gemiddelde snelheid:                 103.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 29.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte:                         652.0 m
Finishhoogte:                        39.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          613 m
Totale score afstand:                508.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    52°11.377'N   5°34.770'E = 301° 27.3 km van vertrek
    tijd:    10:16:38 UTC
    alti:    1078 m
Finishpunt
    pos.:    52°06.925'N   6°19.641'E =  78° 28.2 km van vertrek
    tijd:    12:16:38 UTC
    alti:    1074 m
Grootste afstand in 2 uur: 225.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   112.7 km/h
Hoogteverlies:             4 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 608.8 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KONINGSWEG A50 A   52°02.317'N   5°55.867'E
    punt 1:  OERLINGHAUSEN      51°55.950'N   8°39.717'E   188.0 km  93°
    punt 2:  REKEN A31 BAB035   51°48.467'N   6°59.017'E   116.4 km 264°
    punt 3:  OERLINGHAUSEN      51°55.950'N   8°39.717'E   116.4 km  82°
    finish:  KONINGSWEG A50 A   52°02.317'N   5°55.867'E   188.0 km 275°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KONINGSWEG A50 A   @ 10:19:08 UTC,   984 m
    punt 1:  OERLINGHAUSEN      niet gerond
    afbreekpunt: 52°14.046'N   7°26.761'E  @ 11:16:45 UTC, 1064 m : 98.1 km 102.2 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        98.1 km
Duur van de proef:        00:57:37
Gemiddelde snelheid:      102.2 km/h
Start hoogte:             652 m
Hoogte passeren start:    984 m
Hoogte aan break-punt:    1064 m
Hoogteverlies over proef: -412 m
Totale score afstand:     98.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  113.6 km
Been 1:  123.6 km
Been 2:   92.2 km
Totaal:  329.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:45:24 UTC
    einde: 15:05:26 UTC
    duur:  05:20:02

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     652 m @ 09:49:29 UTC
    hoog punt:    1556 m @ 11:53:28 UTC
    hoogtewinst:   904 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 16342

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2023 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs