22-09-2022 -- De charronline-website werd verhuisd naar een nieuwe server. En tegelijkertijd werd seizoen 2023 geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef17-06-2023 -- Jan DIELENS & PETER VAN CALSTER -- 1225,4 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Heel de vlucht contact Brussels Info, contact Sint-Truiden en uitgeluisterd Florennes.
IGC File gegevens: Scoring versie: 20.02 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 17/06/2023 Piloot: JAN DIELENS Zweefvliegtuig: D-4108 Toestel type: DUO DISCUS Klasse: DOUBLESEATER Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 8iu Logger file: 2023-06-17-NAV-8IU-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:50:09 Duurvlucht : 04:46:47 Vrije vlucht : 343.1 km Fasttrack : 87.3 kmh Opgegeven proef: 201.1 km Driehoek : 105.0 km Hoogtewinst : 1838.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 51°10.725'N 5°12.865'E tijd: 10:30:24 UTC alti: 18 m Ontkoppelpunt pos.: 51°12.471'N 5°15.471'E = 43° 4.4 km van vertrek tijd: 10:33:46 UTC alti: 584 m Landingspunt pos.: 51°10.804'N 5°13.068'E = 58° 0.3 km van vertrek tijd: 15:20:33 UTC alti: 34 m Afstand take-off tot landing: 0.3 Totale vluchtduur: 04:50:09 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 51°12.480'N 5°15.346'E @ 10:33:51 UTC, 600 m punt 1: 50°59.722'N 5°21.402'E @ 11:04:38 UTC, 1347 m punt 2: 49°48.562'N 4°51.835'E @ 12:57:39 UTC, 1472 m punt 3: 49°55.390'N 5°12.655'E @ 13:24:33 UTC, 1807 m punt 4: 50°32.145'N 5°00.921'E @ 14:11:22 UTC, 1472 m punt 5: 51°02.232'N 5°24.751'E @ 15:05:18 UTC, 1114 m Finish: 51°11.426'N 5°12.843'E @ 15:16:21 UTC, 367 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 24.7 km 163° @ 48.1 km/h been 2: 136.5 km 195° @ 72.5 km/h been 3: 28.0 km 63° @ 62.4 km/h been 4: 69.6 km 349° @ 89.1 km/h been 5: 62.4 km 26° @ 69.4 km/h been 6: 22.0 km 321° @ 119.4 km/h Afgelegde afstand: 343.1 km Duur: 04:42:30 Gemiddelde snelheid: 72.9 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.4 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.3 km Starthoogte: 584.0 m Finishhoogte: 367.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 217 m Totale score afstand: 343.1 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 50°12.438'N 5°02.242'E = 187° 108.8 km van vertrek tijd: 12:30:29 UTC alti: 2354 m Finishpunt pos.: 50°46.537'N 5°14.406'E = 178° 44.9 km van vertrek tijd: 14:30:29 UTC alti: 953 m Grootste afstand in 2 uur: 174.6 km Beste snelheid in 2 uur: 87.3 km/h Hoogteverlies: 1401 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 580.5 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: K3_LEOPOLDSBURG 51°07.817'N 5°13.217'E punt 1: PUSSEMANGE 49°48.720'N 4°52.280'E 148.7 km 190° punt 2: SCHLEIDEN 50°31.090'N 6°28.310'E 138.7 km 55° punt 3: PUSSEMANGE 49°48.720'N 4°52.280'E 138.7 km 236° finish: KEIHEUVEL 51°10.852'N 5°13.245'E 154.3 km 9° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: K3_LEOPOLDSBURG @ 10:55:26 UTC, 1595 m punt 1: PUSSEMANGE @ 12:57:48 UTC, 1437 m : 148.7 km 72.9 km/h punt 2: SCHLEIDEN niet gerond afbreekpunt: 50°50.146'N 5°21.439'E @ 14:48:55 UTC, 1332 m : 52.4 km 28.3 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 201.1 km Duur van de proef: 03:53:29 Gemiddelde snelheid: 51.7 km/h Start hoogte: 584 m Hoogte passeren start: 1595 m Hoogte aan break-punt: 1332 m Hoogteverlies over proef: -748 m Totale score afstand: 201.1 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 46.2 km Been 1: 29.4 km Been 2: 29.4 km Totaal: 105.0 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:33:46 UTC einde: 15:20:33 UTC duur: 04:46:47 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 584 m @ 10:33:46 UTC hoog punt: 2422 m @ 13:37:10 UTC hoogtewinst: 1838 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 10:33:52 bearing 57.4° Tweede punt: 12:57:45 bearing 167.4° Totale hoek: 110.0° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 11099 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||