BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

27-10-2024 -- Pieter DAEMS -- 590,6 punten

Database gegevens:

Datum: 27-10-2024 Type proef: VV
Toestel: ASH 26 E Immatriculatie: D-KWHB
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: KACK
Afstand: 175.7 km Score: 590,6 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Zou het nu echt de laatste van het seizoen zijn? Deze ochtend moesten we er even in geloven om toch te monteren, maar uurtje later werd duidelijk dat het een leuke dag ging worden. En eindelijk ook eens boven het ouderlijk huis aan Herentals geraakt met een zwever. Merci, wederom, Tim voor de fijne dag in de ASH26.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2024-10-27-FLA-8NL-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 27-10-2024
Weerkaart: Weerkaart van 27-10-2024



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   27/10/2024
Piloot:         PIETER DAEMS
Zweefvliegtuig: D-KWHB
Toestel type:   ASH 26    Klasse: 18 METER
Logger type:    Flarm  s/n: 8nl
Logger file:    2024-10-27-FLA-8NL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  474

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:11:29
Duurvlucht     : 03:04:06
Vrije vlucht   :  175.7 km
Fasttrack      :   90.1 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°11.001'N   5°13.697'E
    tijd: 11:22:48 UTC
    alti: -49 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.415'N   5°11.838'E = 243° 2.4 km van vertrek
    tijd: 11:30:11 UTC
    alti: 994 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.789'N   5°13.006'E = 244° 0.9 km van vertrek
    tijd: 14:34:17 UTC
    alti: -59 m
Afstand take-off tot landing: 0.9
Totale vluchtduur: 03:11:29
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
    Start :  51°11.782'N   5°23.787'E  @ 11:58:38 UTC,   573 m
    punt 1:  51°09.387'N   4°51.624'E  @ 13:00:26 UTC,   556 m
    punt 2:  51°12.340'N   5°21.754'E  @ 13:24:29 UTC,   560 m
    punt 3:  51°10.381'N   4°49.946'E  @ 13:47:58 UTC,   623 m
    punt 4:  51°09.453'N   5°24.696'E  @ 14:12:13 UTC,   697 m
    Finish:  51°08.891'N   5°03.632'E  @ 14:26:25 UTC,   516 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   37.7 km 263° @  36.6 km/h
    been 2:   35.5 km  81° @  88.7 km/h
    been 3:   37.2 km 265° @  95.1 km/h
    been 4:   40.5 km  92° @ 100.3 km/h
    been 5:   24.6 km 268° @ 103.9 km/h
Afgelegde afstand:                   175.7 km
Duur:                                02:27:47
Gemiddelde snelheid:                 71.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.4 km
Starthoogte:                         421.0 m
Finishhoogte:                        516.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -95 m
Totale score afstand:                175.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°11.213'N   5°17.882'E =  85° 4.9 km van vertrek
    tijd:    12:37:25 UTC
    alti:    429 m
Finishpunt
    pos.:    51°10.789'N   5°13.006'E = 244° 0.9 km van vertrek
    tijd:    14:34:17 UTC
    alti:    -59 m
Grootste afstand in 2 uur: 180.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    90.1 km/h
Hoogteverlies:             488 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 459.6 km  GELDIG
    vertrek: 1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E
    start:   1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  122VEL   50°52.217'N   5°37.483'E    44.7 km 141°
    punt 2:  077MEG   51°29.240'N   4°44.200'E    92.6 km 318°
    punt 3:  122VEL   50°52.217'N   5°37.483'E    92.6 km 138°
    punt 4:  077MEG   51°29.240'N   4°44.200'E    92.6 km 318°
    punt 5:  122VEL   50°52.217'N   5°37.483'E    92.6 km 138°
    finish:  1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E    44.7 km 321°
    landing: 1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1EBKH    @ 13:32:18 UTC,   583 m
    punt 1:  122VEL   niet gerond
    afbreekpunt: 51°09.393'N   5°24.629'E  @ 14:12:09 UTC, 693 m : 9.5 km 14.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        9.5 km
Duur van de proef:        00:39:51
Gemiddelde snelheid:      14.3 km/h
Start hoogte:             360 m
Hoogte passeren start:    583 m
Hoogte aan break-punt:    693 m
Hoogteverlies over proef: -333 m
Totale score afstand:     9.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:30:11 UTC
    einde: 14:34:17 UTC
    duur:  03:04:06

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     360 m @ 12:38:54 UTC
    hoog punt:     697 m @ 14:12:11 UTC
    hoogtewinst:   337 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:47:56  bearing 38.7°
    Tweede punt: 14:12:09  bearing 66.0°
    Totale hoek: 27.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7679

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs