BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-01-2025 -- Jelle VANDEBEECK & WIM AKKERMANS -- 2919,3 punten

Database gegevens:

Datum: 10-01-2025 Type proef: VV
Toestel: Arcus M Immatriculatie: D-KOPS
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Jelle VANDEBEECK Club: BZC
Afstand: 875.8 km Score: 2919,3 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: WIM AKKERMANS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-01-10-LXV-AX1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-01-2025
Weerkaart: Weerkaart van 10-01-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/01/2025
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KOPS
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ax1
Logger file:    2025-01-10-LXV-AX1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:55:07
Duurvlucht     : 06:45:14
Vrije vlucht   :  875.8 km
Fasttrack      :  159.0 kmh
Opgegeven proef:  568.5 km
Driehoek       :  752.8 km
Hoogtewinst    : 2901.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 23°19.868'S  17°56.307'E
    tijd: 10:38:30 UTC
    alti: 1328 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 23°19.337'S  17°56.939'E =  48° 1.5 km van vertrek
    tijd: 10:48:22 UTC
    alti: 1884 m
Landingspunt 
    pos.: 23°19.605'S  17°57.012'E =  68° 1.3 km van vertrek
    tijd: 17:33:37 UTC
    alti: 1339 m
Afstand take-off tot landing: 1.3
Totale vluchtduur: 06:55:07
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 9.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  23°19.457'S  17°57.162'E  @ 10:48:43 UTC,  1869 m
    punt 1:  23°02.708'S  16°27.141'E  @ 12:32:22 UTC,  3731 m
    punt 2:  22°39.152'S  16°30.784'E  @ 12:53:20 UTC,  3705 m
    punt 3:  25°21.479'S  16°27.902'E  @ 14:59:23 UTC,  4384 m
    punt 4:  23°29.473'S  16°44.754'E  @ 16:18:15 UTC,  4216 m
    punt 5:  23°15.612'S  18°07.809'E  @ 17:18:30 UTC,  2354 m
    Finish:  23°19.511'S  17°55.037'E  @ 17:28:05 UTC,  1952 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  156.7 km 281° @  90.7 km/h
    been 2:   43.9 km   8° @ 125.7 km/h
    been 3:  299.7 km 181° @ 142.7 km/h
    been 4:  208.7 km   8° @ 158.8 km/h
    been 5:  143.8 km  80° @ 143.2 km/h
    been 6:   22.9 km 252° @ 143.6 km/h
Afgelegde afstand:                   875.8 km
Duur:                                06:39:22
Gemiddelde snelheid:                 131.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Starthoogte:                         1877.0 m
Finishhoogte:                        1952.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -75 m
Totale score afstand:                875.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    24°39.089'S  16°23.093'E = 227° 215.4 km van vertrek
    tijd:    14:30:43 UTC
    alti:    4647 m
Finishpunt
    pos.:    23°28.540'S  17°02.629'E = 260° 92.8 km van vertrek
    tijd:    16:30:43 UTC
    alti:    4021 m
Grootste afstand in 2 uur: 317.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   159.0 km/h
Hoogteverlies:             626 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1014.7 km  GELDIG
    vertrek:                              0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KIRIPOTIB 30                23°19.700'S  17°56.783'E
    punt 1:  HEFNER                      23°06.783'S  16°41.500'E   130.6 km 280°
    punt 2:  DUWISIB CASTLE              25°16.217'S  16°32.333'E   239.4 km 184°
    punt 3:  ROAD GERBAUD EAST           23°27.367'S  16°46.050'E   202.3 km   7°
    punt 4:  LANGVERWACHT (KAT B 2000)   25°00.023'S  18°31.999'E   247.8 km 134°
    finish:  KIRIPOTIB 30                23°19.700'S  17°56.783'E   194.6 km 342°
    landing:                              0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KIRIPOTIB 30                @ 10:49:05 UTC,  1840 m
    punt 1:  HEFNER                      @ 12:44:11 UTC,  4402 m :  130.6 km   68.1 km/h
    punt 2:  DUWISIB CASTLE              @ 14:59:10 UTC,  4395 m :  239.4 km  106.4 km/h
    punt 3:  ROAD GERBAUD EAST           niet gerond
    afbreekpunt: 23°29.407'S  16°45.797'E  @ 16:18:52 UTC, 4153 m : 198.5 km 149.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        568.5 km
Duur van de proef:        05:29:47
Gemiddelde snelheid:      103.4 km/h
Start hoogte:             1840 m
Hoogte passeren start:    1840 m
Hoogte aan break-punt:    4153 m
Hoogteverlies over proef: -2313 m
Totale score afstand:     568.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  280.9 km
Been 1:  283.7 km
Been 2:  188.2 km
Totaal:  752.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:48:22 UTC
    einde: 17:33:36 UTC
    duur:  06:45:14

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1780 m @ 10:49:32 UTC
    hoog punt:    4681 m @ 14:30:37 UTC
    hoogtewinst:  2901 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 13427

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs