03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-01-2025 -- Jelle VANDEBEECK & WIM AKKERMANS -- 2919,3 puntenDatabase gegevens: Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik: Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens: 155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 10/01/2025 Piloot: WIM AKKERMANS Zweefvliegtuig: D-KOPS Toestel type: ARCUS M Klasse: DOUBLESEATER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: ax1 Logger file: 2025-01-10-LXV-AX1-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 300 SAMENVATTING Vluchttijd : 06:55:07 Duurvlucht : 06:45:14 Vrije vlucht : 875.8 km Fasttrack : 159.0 kmh Opgegeven proef: 568.5 km Driehoek : 752.8 km Hoogtewinst : 2901.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek ZZZZ -Onbekend- BeNeLux: NEE Vertrekpunt pos.: 23°19.868'S 17°56.307'E tijd: 10:38:30 UTC alti: 1328 m Ontkoppelpunt pos.: 23°19.337'S 17°56.939'E = 48° 1.5 km van vertrek tijd: 10:48:22 UTC alti: 1884 m Landingspunt pos.: 23°19.605'S 17°57.012'E = 68° 1.3 km van vertrek tijd: 17:33:37 UTC alti: 1339 m Afstand take-off tot landing: 1.3 Totale vluchtduur: 06:55:07 Motorgebruik aantal keren: 1 totale motortijd: 9.9 min VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 23°19.457'S 17°57.162'E @ 10:48:43 UTC, 1869 m punt 1: 23°02.708'S 16°27.141'E @ 12:32:22 UTC, 3731 m punt 2: 22°39.152'S 16°30.784'E @ 12:53:20 UTC, 3705 m punt 3: 25°21.479'S 16°27.902'E @ 14:59:23 UTC, 4384 m punt 4: 23°29.473'S 16°44.754'E @ 16:18:15 UTC, 4216 m punt 5: 23°15.612'S 18°07.809'E @ 17:18:30 UTC, 2354 m Finish: 23°19.511'S 17°55.037'E @ 17:28:05 UTC, 1952 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 156.7 km 281° @ 90.7 km/h been 2: 43.9 km 8° @ 125.7 km/h been 3: 299.7 km 181° @ 142.7 km/h been 4: 208.7 km 8° @ 158.8 km/h been 5: 143.8 km 80° @ 143.2 km/h been 6: 22.9 km 252° @ 143.6 km/h Afgelegde afstand: 875.8 km Duur: 06:39:22 Gemiddelde snelheid: 131.6 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.6 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.3 km Starthoogte: 1877.0 m Finishhoogte: 1952.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: -75 m Totale score afstand: 875.8 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 24°39.089'S 16°23.093'E = 227° 215.4 km van vertrek tijd: 14:30:43 UTC alti: 4647 m Finishpunt pos.: 23°28.540'S 17°02.629'E = 260° 92.8 km van vertrek tijd: 16:30:43 UTC alti: 4021 m Grootste afstand in 2 uur: 317.9 km Beste snelheid in 2 uur: 159.0 km/h Hoogteverlies: 626 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 1014.7 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: KIRIPOTIB 30 23°19.700'S 17°56.783'E punt 1: HEFNER 23°06.783'S 16°41.500'E 130.6 km 280° punt 2: DUWISIB CASTLE 25°16.217'S 16°32.333'E 239.4 km 184° punt 3: ROAD GERBAUD EAST 23°27.367'S 16°46.050'E 202.3 km 7° punt 4: LANGVERWACHT (KAT B 2000) 25°00.023'S 18°31.999'E 247.8 km 134° finish: KIRIPOTIB 30 23°19.700'S 17°56.783'E 194.6 km 342° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: KIRIPOTIB 30 @ 10:49:05 UTC, 1840 m punt 1: HEFNER @ 12:44:11 UTC, 4402 m : 130.6 km 68.1 km/h punt 2: DUWISIB CASTLE @ 14:59:10 UTC, 4395 m : 239.4 km 106.4 km/h punt 3: ROAD GERBAUD EAST niet gerond afbreekpunt: 23°29.407'S 16°45.797'E @ 16:18:52 UTC, 4153 m : 198.5 km 149.4 km/h Proef NIET GELUKT Afgelegde afstand: 568.5 km Duur van de proef: 05:29:47 Gemiddelde snelheid: 103.4 km/h Start hoogte: 1840 m Hoogte passeren start: 1840 m Hoogte aan break-punt: 4153 m Hoogteverlies over proef: -2313 m Totale score afstand: 568.5 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 280.9 km Been 1: 283.7 km Been 2: 188.2 km Totaal: 752.8 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 10:48:22 UTC einde: 17:33:36 UTC duur: 06:45:14 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 1780 m @ 10:49:32 UTC hoog punt: 4681 m @ 14:30:37 UTC hoogtewinst: 2901 m MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Aantal loggerpunten gereduceerd Rekentijd 13427 Deze proef wissen uit de database Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... | |||||||||||||||||||||