BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

14-01-2025 -- Jelle VANDEBEECK & WIM AKKERMANS -- 3250,7 punten

Database gegevens:

Datum: 14-01-2025 Type proef: VV
Toestel: Arcus M Immatriculatie: D-KOPS
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Jelle VANDEBEECK Club: BZC
Afstand: 975.2 km Score: 3250,7 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: WIM AKKERMANS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-01-14-LXV-AX1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 14-01-2025
Weerkaart: Weerkaart van 14-01-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   14/01/2025
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KOPS
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ax1
Logger file:    2025-01-14-LXV-AX1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:11:12
Duurvlucht     : 07:02:54
Vrije vlucht   :  975.2 km
Fasttrack      :  176.9 kmh
Opgegeven proef:  574.8 km
Driehoek       :  661.2 km
Hoogtewinst    : 3071.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 23°19.607'S  17°57.024'E
    tijd: 10:38:13 UTC
    alti: 1363 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 23°19.569'S  17°55.694'E = 272° 2.3 km van vertrek
    tijd: 10:46:30 UTC
    alti: 2088 m
Landingspunt 
    pos.: 23°19.704'S  17°56.723'E = 251° 0.5 km van vertrek
    tijd: 17:49:25 UTC
    alti: 1383 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 07:11:12
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 8.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  23°19.903'S  17°55.625'E  @ 10:47:11 UTC,  2041 m
    punt 1:  22°03.922'S  19°04.179'E  @ 12:34:17 UTC,  3550 m
    punt 2:  24°23.831'S  19°36.182'E  @ 14:11:27 UTC,  4424 m
    punt 3:  22°36.179'S  19°25.657'E  @ 15:22:46 UTC,  4258 m
    punt 4:  22°22.450'S  19°13.422'E  @ 15:32:19 UTC,  4196 m
    punt 5:  23°23.537'S  19°36.948'E  @ 16:17:28 UTC,  4980 m
    Finish:  23°20.573'S  17°53.547'E  @ 17:44:33 UTC,  1753 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  182.9 km  40° @ 102.5 km/h
    been 2:  263.9 km 168° @ 163.0 km/h
    been 3:  199.5 km 355° @ 167.9 km/h
    been 4:   32.9 km 320° @ 206.7 km/h
    been 5:  119.7 km 161° @ 159.1 km/h
    been 6:  176.3 km 271° @ 121.5 km/h
Afgelegde afstand:                   975.2 km
Duur:                                06:57:22
Gemiddelde snelheid:                 140.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.2 km
Starthoogte:                         2052.0 m
Finishhoogte:                        1753.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          299 m
Totale score afstand:                975.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    23°51.299'S  19°33.750'E = 110° 174.6 km van vertrek
    tijd:    13:52:17 UTC
    alti:    4562 m
Finishpunt
    pos.:    22°53.598'S  19°25.750'E =  73° 158.9 km van vertrek
    tijd:    15:52:17 UTC
    alti:    3724 m
Grootste afstand in 2 uur: 353.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   176.9 km/h
Hoogteverlies:             838 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1001.6 km  GELDIG
    vertrek:                            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KIRIPOTIB                 23°20.081'S  17°56.502'E
    punt 1:  DRIMIOPSIS LANDING SITE   22°03.993'S  19°04.006'E   181.9 km  40°
    punt 2:  TURNPOINT 1               24°23.695'S  19°36.207'E   263.6 km 168°
    punt 3:  TURNPOINT 2               22°54.323'S  18°55.642'E   178.8 km 337°
    punt 4:  TURNPOINT 3               24°11.023'S  19°23.523'E   149.3 km 162°
    punt 5:  TURNPOINT 4               23°08.232'S  18°55.175'E   125.5 km 337°
    finish:  KIRIPOTIB                 23°20.081'S  17°56.502'E   102.4 km 257°
    landing:                            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KIRIPOTIB                 @ 10:57:13 UTC,  2628 m
    punt 1:  DRIMIOPSIS LANDING SITE   @ 12:34:16 UTC,  3550 m :  181.9 km  112.4 km/h
    punt 2:  TURNPOINT 1               @ 14:11:31 UTC,  4400 m :  263.6 km  162.7 km/h
    punt 3:  TURNPOINT 2               niet gerond
    afbreekpunt: 22°44.268'S  19°22.520'E  @ 15:47:05 UTC, 4321 m : 129.2 km 81.1 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        574.8 km
Duur van de proef:        04:49:52
Gemiddelde snelheid:      119.0 km/h
Start hoogte:             1962 m
Hoogte passeren start:    2628 m
Hoogte aan break-punt:    4321 m
Hoogteverlies over proef: -2359 m
Totale score afstand:     574.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  186.5 km
Been 1:  264.9 km
Been 2:  209.8 km
Totaal:  661.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:46:30 UTC
    einde: 17:49:24 UTC
    duur:  07:02:54

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1962 m @ 10:51:01 UTC
    hoog punt:    5033 m @ 16:17:02 UTC
    hoogtewinst:  3071 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 23365

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs