BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

16-01-2025 -- Wim AKKERMANS & JELLE VANDEBEECK -- 3373,5 punten

Database gegevens:

Datum: 16-01-2025 Type proef: OP
Toestel: Arcus M Immatriculatie: D-KOPS
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Wim AKKERMANS Club: KACK
Afstand: 899.6 km Score: 3373,5 pt
Vertrekpunt: ZZZZ (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JELLE VANDEBEECK
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gecontroleerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-01-16-LXV-AX1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 16-01-2025
Weerkaart: Weerkaart van 16-01-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   16/01/2025
Piloot:         WIM AKKERMANS
Zweefvliegtuig: D-KOPS
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: ax1
Logger file:    2025-01-16-LXV-AX1-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:28:02
Duurvlucht     : 08:19:35
Vrije vlucht   : 1002.2 km
Fasttrack      :  149.9 kmh
Opgegeven proef:  899.6 km
Driehoek       :  434.7 km
Hoogtewinst    : 2947.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    ZZZZ  -Onbekend-        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 23°19.883'S  17°56.260'E
    tijd: 09:26:11 UTC
    alti: 1335 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 23°20.762'S  17°56.382'E = 173° 1.6 km van vertrek
    tijd: 09:34:37 UTC
    alti: 1978 m
Landingspunt 
    pos.: 23°19.604'S  17°57.015'E =  68° 1.4 km van vertrek
    tijd: 17:54:13 UTC
    alti: 1360 m
Afstand take-off tot landing: 1.4
Totale vluchtduur: 08:28:02
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 8.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  23°20.789'S  17°55.927'E  @ 09:37:02 UTC,  1910 m
    punt 1:  22°44.388'S  20°40.118'E  @ 12:35:29 UTC,  3137 m
    punt 2:  22°32.257'S  20°46.642'E  @ 12:48:15 UTC,  3563 m
    punt 3:  24°30.718'S  17°11.120'E  @ 15:48:41 UTC,  3579 m
    punt 4:  23°28.244'S  18°19.683'E  @ 17:12:44 UTC,  3894 m
    punt 5:  23°29.671'S  18°33.464'E  @ 17:20:41 UTC,  3457 m
    Finish:  23°19.263'S  17°51.268'E  @ 17:48:59 UTC,  1824 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  288.4 km  77° @  97.0 km/h
    been 2:   25.0 km  26° @ 117.6 km/h
    been 3:  427.0 km 238° @ 142.0 km/h
    been 4:  163.8 km  45° @ 116.9 km/h
    been 5:   23.6 km  96° @ 178.2 km/h
    been 6:   74.4 km 285° @ 157.7 km/h
Afgelegde afstand:                   1002.2 km
Duur:                                08:11:57
Gemiddelde snelheid:                 122.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 8.6 km
Starthoogte:                         1894.0 m
Finishhoogte:                        1824.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          70 m
Totale score afstand:                1002.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    22°56.264'S  20°16.650'E =  80° 243.6 km van vertrek
    tijd:    13:16:42 UTC
    alti:    3324 m
Finishpunt
    pos.:    24°09.804'S  17°39.535'E = 197° 96.4 km van vertrek
    tijd:    15:16:42 UTC
    alti:    2320 m
Grootste afstand in 2 uur: 299.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   149.9 km/h
Hoogteverlies:             1004 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1005.0 km  GELDIG
    vertrek:                                  0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KIRIPOTIB                       23°20.081'S  17°56.502'E
    punt 1:  TURNPOINT 1                     22°32.283'S  20°46.566'E   303.8 km  74°
    punt 2:  MALTAHOEHE 9 KAL LANDING SITE   24°30.654'S  17°11.287'E   426.6 km 238°
    punt 3:  TURNPOINT 2                     23°33.942'S  18°44.315'E   189.3 km  57°
    finish:  KIRIPOTIB                       23°20.081'S  17°56.502'E    85.3 km 287°
    landing:                                  0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   KIRIPOTIB                       @ 09:49:40 UTC,  2275 m
    punt 1:  TURNPOINT 1                     @ 12:48:19 UTC,  3541 m :  303.8 km  102.0 km/h
    punt 2:  MALTAHOEHE 9 KAL LANDING SITE   @ 15:48:44 UTC,  3565 m :  426.6 km  141.9 km/h
    punt 3:  TURNPOINT 2                     niet gerond
    afbreekpunt: 23°29.691'S  18°33.456'E  @ 17:20:40 UTC, 3457 m : 169.2 km 110.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        899.6 km
Duur van de proef:        07:31:00
Gemiddelde snelheid:      119.7 km/h
Start hoogte:             1611 m
Hoogte passeren start:    2275 m
Hoogte aan break-punt:    3457 m
Hoogteverlies over proef: -1846 m
Totale score afstand:     899.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  191.2 km
Been 1:  121.7 km
Been 2:  121.7 km
Totaal:  434.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:34:37 UTC
    einde: 17:54:12 UTC
    duur:  08:19:35

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1611 m @ 09:41:14 UTC
    hoog punt:    4558 m @ 16:15:54 UTC
    hoogtewinst:  2947 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 23866

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs