BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-02-2025 -- Pieter DAEMS -- 1078,0 punten

Database gegevens:

Datum: 26-02-2025 Type proef: VV
Toestel: ASH 26 E Immatriculatie: D-KWHB
Handicapfactor: 119 Klasse: Motor
Piloot: Pieter DAEMS Club: KACK
Afstand: 320.7 km Score: 1078,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Verlofdagje meer dan waard. Het seizoen is alvast goed gestart! Merci, Tim, dat ik wederom van jouw 26 mocht genieten.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB van QRA. Golf 1 geactiveerd (bevestigd door Brussel) omwille van geen vliegverkeer in KB vandaag. XPDR 7000 ALT in TMZ. Contact met Beek approach bij crossen TMA Beek richting Venlo (met dank aan de controleur om de wolkenstraat te mogen volgen).

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-02-26-FLA-8NL-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-02-2025
Weerkaart: Weerkaart van 26-02-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/02/2025
Piloot:         PIETER DAEMS
Zweefvliegtuig: D-KWHB
Toestel type:   ASH 26    Klasse: 18 METER
Logger type:    Flarm  s/n: 8nl
Logger file:    2025-02-26-FLA-8NL-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:37:44
Duurvlucht     : 03:34:39
Vrije vlucht   :  320.7 km
Fasttrack      :  110.8 kmh
Driehoek       :  205.0 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.999'N   5°13.708'E
    tijd: 11:23:08 UTC
    alti: -15 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.516'N   5°12.548'E = 236° 1.6 km van vertrek
    tijd: 11:26:13 UTC
    alti: 521 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.741'N   5°12.965'E = 241° 1.0 km van vertrek
    tijd: 15:00:52 UTC
    alti: -2 m
Afstand take-off tot landing: 1.0
Totale vluchtduur: 03:37:44
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.1 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.638'N   5°12.717'E  @ 11:27:35 UTC,   590 m
    punt 1:  50°52.129'N   5°37.207'E  @ 12:06:03 UTC,   623 m
    punt 2:  51°25.562'N   6°24.205'E  @ 12:52:18 UTC,   912 m
    punt 3:  51°13.258'N   5°01.282'E  @ 13:47:29 UTC,   847 m
    punt 4:  51°16.023'N   5°43.116'E  @ 14:13:51 UTC,   750 m
    punt 5:  51°07.258'N   5°28.066'E  @ 14:35:57 UTC,   827 m
    Finish:  51°11.705'N   5°11.156'E  @ 14:56:23 UTC,   351 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   44.7 km 140° @  69.7 km/h
    been 2:   82.7 km  41° @ 107.3 km/h
    been 3:   99.0 km 257° @ 107.6 km/h
    been 4:   49.0 km  84° @ 111.4 km/h
    been 5:   23.9 km 227° @  64.9 km/h
    been 6:   21.4 km 293° @  62.8 km/h
Afgelegde afstand:                   320.7 km
Duur:                                03:28:48
Gemiddelde snelheid:                 92.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Starthoogte:                         519.0 m
Finishhoogte:                        351.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          168 m
Totale score afstand:                320.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.473'N   5°40.415'E = 124° 37.8 km van vertrek
    tijd:    12:15:36 UTC
    alti:    644 m
Finishpunt
    pos.:    51°14.442'N   5°41.898'E =  79° 33.4 km van vertrek
    tijd:    14:15:36 UTC
    alti:    601 m
Grootste afstand in 2 uur: 221.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   110.8 km/h
Hoogteverlies:             43 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 459.6 km  GELDIG
    vertrek: 1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E
    start:   1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  122VEL   50°52.217'N   5°37.483'E    44.7 km 141°
    punt 2:  077MEG   51°29.240'N   4°44.200'E    92.6 km 318°
    punt 3:  122VEL   50°52.217'N   5°37.483'E    92.6 km 138°
    punt 4:  077MEG   51°29.240'N   4°44.200'E    92.6 km 318°
    punt 5:  122VEL   50°52.217'N   5°37.483'E    92.6 km 138°
    finish:  1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E    44.7 km 321°
    landing: 1EBKH    51°10.852'N   5°13.245'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   1EBKH    @ 13:57:44 UTC,  1038 m
    punt 1:  122VEL   niet gerond
    afbreekpunt: 51°07.438'N   5°28.953'E  @ 14:35:24 UTC, 837 m : 14.8 km 23.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        14.8 km
Duur van de proef:        00:37:40
Gemiddelde snelheid:      23.5 km/h
Start hoogte:             477 m
Hoogte passeren start:    1038 m
Hoogte aan break-punt:    837 m
Hoogteverlies over proef: -360 m
Totale score afstand:     14.8 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   67.5 km
Been 1:   80.1 km
Been 2:   57.4 km
Totaal:  205.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:26:13 UTC
    einde: 15:00:52 UTC
    duur:  03:34:39

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     477 m @ 12:44:03 UTC
    hoog punt:    1124 m @ 13:41:42 UTC
    hoogtewinst:   647 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:06:03  bearing 92.2°
    Tweede punt: 13:47:25  bearing 46.3°
    Totale hoek: -45.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4113

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs