BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-03-2025 -- Ruben SNYERS & CHRIS BIELEN -- 291,0 punten

Database gegevens:

Datum: 02-03-2025 Type proef: VV
Toestel: Arcus T Immatriculatie: D-KKCR
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Ruben SNYERS Club: KACK
Afstand: 87.3 km Score: 291,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: CHRIS BIELEN
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste vluchtje van het seizoen samen met de LC, 85 en 88

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-03-02-LXV-6NM-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-03-2025
Weerkaart: Weerkaart van 02-03-2025



IGC File gegevens:

312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/03/2025
Piloot:         CHRIS BIELEN
Zweefvliegtuig: D-KKCR
Toestel type:   ARCUS T    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6nm
Logger file:    2025-03-02-LXV-6NM-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:09:31
Duurvlucht     : 02:29:07
Vrije vlucht   :   87.3 km
Fasttrack      :   41.8 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.713'N   5°12.881'E
    tijd: 11:24:50 UTC
    alti: -151 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.935'N   5°13.587'E =  63° 0.9 km van vertrek
    tijd: 11:25:28 UTC
    alti: 183 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.824'N   5°13.127'E =  54° 0.4 km van vertrek
    tijd: 14:34:21 UTC
    alti: -137 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:09:31
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 9.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  51°10.072'N   5°12.264'E  @ 11:41:18 UTC,   249 m
    punt 1:  51°23.543'N   4°58.586'E  @ 12:24:18 UTC,   438 m
    punt 2:  51°07.250'N   5°11.411'E  @ 13:26:10 UTC,   274 m
    Finish:  51°14.413'N   5°28.549'E  @ 13:57:40 UTC,   179 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   29.6 km 328° @  41.3 km/h
    been 2:   33.7 km 154° @  32.7 km/h
    been 3:   24.0 km  56° @  45.7 km/h
Afgelegde afstand:                   87.3 km
Duur:                                02:16:22
Gemiddelde snelheid:                 38.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 19.5 km
Starthoogte:                         213.0 m
Finishhoogte:                        179.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          34 m
Totale score afstand:                87.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°11.596'N   5°09.865'E = 295° 3.9 km van vertrek
    tijd:    11:57:46 UTC
    alti:    489 m
Finishpunt
    pos.:    51°14.323'N   5°28.592'E =  70° 19.5 km van vertrek
    tijd:    13:57:46 UTC
    alti:    179 m
Grootste afstand in 2 uur: 83.6 km
Beste snelheid in 2 uur:    41.8 km/h
Hoogteverlies:             310 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 171.4 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   KEIHEUVEL        51°10.852'N   5°13.245'E
    punt 1:  VENLO AERO       51°21.750'N   6°12.950'E    72.3 km  73°
    punt 2:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    73.2 km 234°
    finish:  KEIHEUVEL        51°10.852'N   5°13.245'E    25.8 km 335°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:31:07 UTC
    einde: 14:00:14 UTC
    duur:  02:29:07

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:      56 m @ 13:16:06 UTC
    hoog punt:     576 m @ 13:42:18 UTC
    hoogtewinst:   520 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:24:20  bearing 31.9°
    Tweede punt: 13:16:22  bearing 64.2°
    Totale hoek: 32.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5350

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs