BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-03-2025 -- Tom CONINGS -- 272,6 punten

Database gegevens:

Datum: 08-03-2025 Type proef: VV
Toestel: LS 8 18m Immatriculatie: D-7940
Handicapfactor: 114 Klasse: Open/Ren
Piloot: Tom CONINGS Club: ALB
Afstand: 77.7 km Score: 272,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Even invliegen, klaar voor het seizoen!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Xpndr 7000, uitluisteren KB

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-03-08-LXV-8I2-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-03-2025
Weerkaart: Weerkaart van 08-03-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/03/2025
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type:   LS 8    Klasse: STANDARD
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8i2
Logger file:    2025-03-08-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:37:34
Duurvlucht     : 03:34:39
Vrije vlucht   :   77.7 km
Fasttrack      :   47.4 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.237'N   5°22.206'E
    tijd: 12:41:35 UTC
    alti: 44 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.470'N   5°24.919'E =  82° 3.2 km van vertrek
    tijd: 12:44:30 UTC
    alti: 630 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.604'E =  91° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:19:09 UTC
    alti: 65 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 03:37:34
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  51°00.048'N   5°37.230'E  @ 13:31:02 UTC,  1070 m
    punt 1:  50°56.342'N   5°14.406'E  @ 13:52:31 UTC,  1114 m
    punt 2:  50°59.297'N   5°37.782'E  @ 14:37:27 UTC,  1111 m
    Finish:  50°59.387'N   5°18.824'E  @ 15:18:50 UTC,  1136 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   27.6 km 256° @  77.1 km/h
    been 2:   27.9 km  78° @  37.3 km/h
    been 3:   22.2 km 271° @  32.2 km/h
Afgelegde afstand:                   77.7 km
Duur:                                01:47:48
Gemiddelde snelheid:                 43.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 17.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.5 km
Starthoogte:                         630.0 m
Finishhoogte:                        1136.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -506 m
Totale score afstand:                77.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°59.825'N   5°27.500'E =  64° 6.9 km van vertrek
    tijd:    13:23:48 UTC
    alti:    1304 m
Finishpunt
    pos.:    50°57.567'N   5°22.832'E = 150° 1.4 km van vertrek
    tijd:    15:23:48 UTC
    alti:    914 m
Grootste afstand in 2 uur: 94.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    47.4 km/h
Hoogteverlies:             390 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:44:30 UTC
    einde: 16:19:09 UTC
    duur:  03:34:39

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     630 m @ 12:44:30 UTC
    hoog punt:    1560 m @ 13:47:04 UTC
    hoogtewinst:   930 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4648

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs