CHARRON.beta: Hall of fame - BEL VV klassement - BEL VVall klassement - BEL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-08-2019 -- Dries VAN GESTEL -- 2315,7 punten

Database gegevens:

Datum: 08-08-2019 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 642.6 km Score: 2315,7 pt
Vertrekpunt: LFNF (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laatste kans om mijn 750 te proberen want het verlof zit er zo goed als op. Bij de briefing werden de ambities wat getemperd. De Morienne ging niet zo goed zijn. Zoals zo vaak was het plateau blok aan het moraal-been en dus zoals zo vaak relatief achteraan gestart (niet wat je moet doen als je een grote proef wil vliegen). Plateau ging niet zo heel snel, als ik me niet vergis had ik bij puimasson iets van 49kmu. Eens aan de bergen ging het al een stuk beter. Zonder problemen naar Briancon en toen hoorde ik Gunther aan Point Ronce zitten. Plafont was stuk hoger dan voorspeld en dus ook er maar in gedoken. Turbulente thermiek maar het werkte het wel. Bij Col Carro 4000m en het was nog voor 16u dus maar door gevlogen. Achter de Nomenon gedraaid en met persoonlijk record van verste noordelijk punt met ~1km scherper gesteld. Aan de grivola leek er was golf te zitten. Bij golf kan je je ook goed mispakken dus daar maar beslist om terug te daaien. Materhorn en de oversteek van Aosta, ook al was het het doel van het verlof, zal toch voor volgende jaar zijn. De terugweg zonder probleem en dus nog tijd over. Op dat moment was het doel om er +600km van te maken. In 1 steek van plampinet naar Beyne en de snelheid ging naar +100kmu over de proef. Terug in het noorde werkte de guiame en tete de lucy niet zoals ik hoopte. Nog even een andere oplossing moeten zoeken en gevonden. Geslaagde vakantie met net geen 6000km overland, 52% van de vakantiedagen gevlogen (je kon veel meer maar het is ook gewoon vakantie), 3 keer +600km, maar 1 keer preventief afgebouwd voor onweer,... geen 750 dus ik moet volgend jaar terug komen ;)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

poging zo goed mogelijk door de aangeduide corridors te gaan, niet altijd even simpel

Blog/fotos: https://photos.app.goo.gl/rMxtqtCgBu7k3PNo6
Igc-file: 2019-08-08-LXN-GT1-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-08-2019
Weerkaart: Weerkaart van 08-08-2019



IGC File gegevens:

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2019 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs