Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
14-08-2019 -- Elke VAN HOEYMISSEN -- 1054,2 punten
Database gegevens:
Datum: |
14-08-2019 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
Discus/bM/bT |
Immatriculatie: |
D-KBEW |
Handicapfactor: |
107 |
Klasse: |
Motor |
Piloot: |
Elke VAN HOEYMISSEN |
Club: |
KAC |
Afstand: |
282 km |
Score: |
1054,2 pt |
Vertrekpunt: |
LFMR (buitenland) |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
JA |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Gevalideerd |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen: | EW Serienummer: | |
Een vlucht met letterlijk hoogtes en laagtes vandaag! Na 2 nodige rustdagen hadden we zin om er 'in te vliegen'... helaas werd mijn enthousiasme afgestraft in de vallei van St Crepin. Toen ik daar voor 14u aankwam, was er ginds nog geen zwever te bespeuren. Alle bakken van St Crepin stonden nog ad grond, de bries was hier blijkbaar ad latere kant vandaag. Damn, daar hing ik dan aan Prachaval... te wachten en te wachten tot 't eindelijk kon beginnen. Tegen 15u30 dan toch uiteindelijk wat hoogte kunnen nemen en om 16u waren we dan écht pas goed vertrokken met +4000m. Met die hoogte voelde ik me meer dan comfortabel om tot Plampinet te vliegen en naar Bardonecchia eens te piepen. Op de terugweg richting Parcours één vd corridors id Ecrins genomen en via de Guillaume dan de sprong naar Pic du Morgon en de Dormillouse gemaakt. Doorgevlogen tot aan de Coupe en dan weer terug terug gekeerd met als bedoeling weer opklimmen richting Tête de l'Estrop om naar Barcelo te steken via Col d'Allos...althans dat was het plan. Laag gesukkeld bij Cheval Blanc en niet meer 'door durven gaan' bij die hoogte (wou mijn 'lokaal' Marcoux niet kwijt spelen). Toen JP op de radio hoorde dat ik ginder 'laag' geraakt was, is hij mij met de duo discus - al remkleppend trekkend - dan komen zoeken om mij terug op weg te helpen (dikke merci JP!!!) en een mogelijke buitenlanding op Marcoux te vermijden. Terug afgezet aan 't Parcours bij Tête de l'Estrop en dan weer mijn vlucht alleen vervolgd. Nog beetje de vallei van Barcelo afgevlogen en na meer dan 6u vliegen weer veilig geland. In ieder geval een bijzonder leerrijke vlucht geweest (incl. bemoedigende debriefing met JP achteraf)! |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt
IGC File gegevens:
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen... |