CHARRON 2022 Challenge
01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef26-03-2022 -- Geert DE PALMENAER -- 616,0 punten
Scoring versie: 19.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 26/03/2022
Piloot: GEERT DE PALMENAER
Zweefvliegtuig: D-2575
Toestel type: VENTUS C Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pu3
Logger file: 2022-03-26-LXV-PU3-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 353
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:02:16
Duurvlucht : 03:58:35
Vrije vlucht : 177.1 km
Fasttrack : 59.3 kmh
Hoogtewinst : 1288.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZR Zoersel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°15.900'N 4°45.287'E
tijd: 12:37:25 UTC
alti: -139 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°17.768'N 4°44.439'E = 344° 3.6 km van vertrek
tijd: 12:41:06 UTC
alti: 403 m
Landingspunt
pos.: 51°15.900'N 4°45.188'E = 270° 0.1 km van vertrek
tijd: 16:39:41 UTC
alti: -129 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:02:16
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°14.508'N 4°41.360'E @ 12:55:15 UTC, 976 m
punt 1: 51°20.474'N 5°02.106'E @ 13:31:14 UTC, 853 m
punt 2: 51°11.856'N 5°22.081'E @ 14:04:21 UTC, 1017 m
punt 3: 51°22.981'N 4°30.537'E @ 14:59:57 UTC, 823 m
punt 4: 51°19.078'N 5°01.929'E @ 16:27:13 UTC, 958 m
Finish: 51°15.542'N 4°44.011'E @ 16:38:22 UTC, 5 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 26.5 km 65° @ 44.2 km/h
been 2: 28.2 km 124° @ 51.1 km/h
been 3: 63.4 km 289° @ 68.4 km/h
been 4: 37.2 km 101° @ 25.5 km/h
been 5: 21.8 km 253° @ 117.5 km/h
Afgelegde afstand: 177.1 km
Duur: 03:43:07
Gemiddelde snelheid: 47.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.6 km
Starthoogte: 286.0 m
Finishhoogte: 5.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 281 m
Totale score afstand: 177.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°14.839'N 4°42.686'E = 237° 3.6 km van vertrek
tijd: 12:51:33 UTC
alti: 675 m
Finishpunt
pos.: 51°25.888'N 4°33.411'E = 323° 23.1 km van vertrek
tijd: 14:51:33 UTC
alti: 789 m
Grootste afstand in 2 uur: 118.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 59.3 km/h
Hoogteverlies: -114 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 220.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E
punt 1: ACHEL ABDIJ 51°16.600'N 5°30.933'E 53.2 km 88°
punt 2: OPGLABBEEK KERK 51°02.700'N 5°35.283'E 26.3 km 169°
punt 3: BAVEL A58 AB013 51°33.367'N 4°51.117'E 76.6 km 318°
punt 4: DESSEL KERK 51°14.533'N 5°06.867'E 39.4 km 152°
finish: ZOERSEL OOSTMALL 51°15.883'N 4°45.200'E 25.3 km 276°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZOERSEL OOSTMALL @ 12:58:03 UTC, 751 m
punt 1: ACHEL ABDIJ niet gerond
afbreekpunt: 51°11.938'N 5°22.062'E @ 14:04:27 UTC, 1027 m : 39.7 km 35.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 39.7 km
Duur van de proef: 01:06:24
Gemiddelde snelheid: 35.9 km/h
Start hoogte: 286 m
Hoogte passeren start: 751 m
Hoogte aan break-punt: 1027 m
Hoogteverlies over proef: -741 m
Totale score afstand: 39.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 42.2 km
Been 1: 27.1 km
Been 2: 27.4 km
Totaal: 96.6 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 12:41:06 UTC
einde: 16:39:41 UTC
duur: 03:58:35
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 286 m @ 12:42:46 UTC
hoog punt: 1574 m @ 13:53:40 UTC
hoogtewinst: 1288 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 14:06:51 bearing 61.8°
Tweede punt: 15:00:00 bearing 1.8°
Totale hoek: -60.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4554
| |||||||||||||||||||||