CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

02-04-2022 -- Benjamin HEYLEN -- 239,0 punten

Database gegevens:

Datum: 02-04-2022 Type proef: VV
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Benjamin HEYLEN Club: ALB
Afstand: 68.7 km Score: 239,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Na wat overtuigingskracht van Tom C toch de Ventus opgebouwd voor een - we zien wel wat het geeft - vluchtje. Na de sleep bijna afgezopen maar toch een rommelig belletje kunnen vinden. Tussen de sneeuwbuien door was het de ene keer niet altijd even makkelijk een belletje rond te draaien, en de andere keer vlieg je onder wat ontwikkeling door en moet je aardig op het gas om niet in de basis te worden gezogen. Dan hang je in de buurt van Alken onder een mooi straatje en bedenk je je dat je tegen ca 45kmu wind weer naar huis moet, vlieg je bijna tegen een muur van sneeuw virgae aan. Na een klein ommetje kwam ik uiteindelijk ruimschoots lokaal van Kiewit, doch helaas in dode lucht en was het afzuipen dan toch een feit. De zichtbaarheid was soms echt pover, daarom heel blij met mijn CanopyFlash van AeroFlash.de

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-02-LXV-6FZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 02-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 02-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   02/04/2022
Piloot:         BEN HEYLEN
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6fz
Logger file:    2022-04-02-LXV-6FZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:06:01
Duurvlucht     : 02:03:10
Vrije vlucht   :   68.7 km
Fasttrack      :   46.0 kmh
Hoogtewinst    : 1147.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.198'E
    tijd: 11:44:44 UTC
    alti: -12 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.516'N   5°23.850'E =  39° 3.1 km van vertrek
    tijd: 11:47:35 UTC
    alti: 643 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.228'N   5°22.749'E =  91° 0.6 km van vertrek
    tijd: 13:50:45 UTC
    alti: -13 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 02:06:01
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
    Start :  51°00.897'N   5°23.714'E  @ 12:22:49 UTC,  1093 m
    punt 1:  50°49.614'N   5°15.466'E  @ 12:46:20 UTC,  1328 m
    punt 2:  51°01.702'N   5°24.735'E  @ 13:15:22 UTC,   995 m
    Finish:  50°51.237'N   5°18.570'E  @ 13:26:50 UTC,  1015 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.0 km 205° @  58.8 km/h
    been 2:   24.9 km  26° @  51.5 km/h
    been 3:   20.7 km 200° @ 108.3 km/h
Afgelegde afstand:                   68.7 km
Duur:                                01:04:01
Gemiddelde snelheid:                 64.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 13.7 km
Starthoogte:                         264.0 m
Finishhoogte:                        1015.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -751 m
Totale score afstand:                68.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°55.863'N   5°22.313'E = 178° 4.4 km van vertrek
    tijd:    12:12:01 UTC
    alti:    1215 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.228'N   5°22.749'E =  91° 0.6 km van vertrek
    tijd:    13:50:45 UTC
    alti:    -13 m
Grootste afstand in 2 uur: 92.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    46.0 km/h
Hoogteverlies:             1228 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 240.2 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZONHOVEN         51°00.728'N   5°22.287'E
    punt 1:  WEELDE 07        51°22.870'N   4°54.250'E    52.5 km 322°
    punt 2:  WEZEL            51°11.467'N   5°13.109'E    30.5 km 134°
    punt 3:  NEEROETERN       51°05.321'N   5°41.585'E    35.1 km 109°
    punt 4:  ZUTENDAAL KERK   50°55.900'N   5°34.400'E    19.4 km 206°
    punt 5:  TURNHOUT AFRIT   51°17.900'N   4°57.220'E    59.6 km 314°
    finish:  ZONHOVEN         51°00.728'N   5°22.287'E    43.2 km 137°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    643 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:47:35 UTC
    einde: 13:50:45 UTC
    duur:  02:03:10

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     264 m @ 11:55:45 UTC
    hoog punt:    1411 m @ 12:39:29 UTC
    hoogtewinst:  1147 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:46:19  bearing 98.4°
    Tweede punt: 13:15:28  bearing 77.3°
    Totale hoek: -21.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4589

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs