CHARRON.beta: Hall of fame - B VV - B VVall - B OP - Charronde - Speed.Charron - Δ.Charron - Verste buitenlanding
BERICHT VAN DE JURY

01-10-2021 -- Seizoen 2022 werd geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-04-2022 -- Jo SCHOETERS & ANDY VAN HELDEN -- 1507,0 punten

Database gegevens:

Datum: 03-04-2022 Type proef: VV
Toestel: Arcus M Immatriculatie: D-KLWO
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Jo SCHOETERS Club: KACK
Afstand: 452.1 km Score: 1507,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: ANDY VAN HELDEN
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Plan voor vandaag was Borkenberge - Venlo - Daun en terug naar huis. We rekenden erop dat er een sneeuwbuienlijn zou ontwikkelen op het been Venlo-Borkenberge - Venlo. Uiteindelijk stond die lijn er ook maar helaas waren we wat traag in de ochtend waardoor de lijn al te ver naar het luchtruim van Dusseldorf schoof. 20 km voor Borkenberge toch maar gekeerd om niet onverhoopt tegen het luchtruim gedrukt te worden. Met heel veel geluk onder de lagere trappen tot Grefrath kunnen komen. Daar vreemd genoeg nog een bel die ons redde. Daarna door de volle sneeuwbuien naar huis, na iedere wand van sneeuw kwam er gelukkig weer wat stijgen en konden we onverwacht toch thuiskomen. Eenmaal daar nog even een Kempen-jojo gedaan. Koud maar voldaan!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Niederrhein SQ + Freq, Para Grefrath pausiert wegens weersomstandigheden op dat ogenblik.

Blog/fotos:
Igc-file: 2022-04-03-LXV-7UO-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-04-2022
Weerkaart: Weerkaart van 03-04-2022



IGC File gegevens:

Scoring versie: 19.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/04/2022
Piloot:         MONIKA OSWALD
Zweefvliegtuig: D-KLWO
Toestel type:   ARCUS M    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 7uo
Logger file:    2022-04-03-LXV-7UO-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:17:10
Duurvlucht     : 06:10:18
Vrije vlucht   :  452.1 km
Fasttrack      :   87.1 kmh
Opgegeven proef:  140.1 km
Driehoek       :  254.9 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.992'N   5°13.696'E
    tijd: 09:29:05 UTC
    alti: -67 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°10.392'N   5°12.219'E = 237° 2.0 km van vertrek
    tijd: 09:35:57 UTC
    alti: 966 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.815'N   5°13.096'E = 245° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:46:15 UTC
    alti: -48 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 06:17:10
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 6.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°10.419'N   5°12.139'E  @ 09:36:01 UTC,   959 m
    punt 1:  51°49.167'N   7°01.788'E  @ 11:29:43 UTC,  1074 m
    punt 2:  51°12.010'N   5°12.232'E  @ 13:32:31 UTC,   694 m
    punt 3:  50°56.654'N   5°12.192'E  @ 13:57:39 UTC,   753 m
    punt 4:  50°52.517'N   5°37.287'E  @ 14:22:35 UTC,  1095 m
    punt 5:  51°22.560'N   4°58.887'E  @ 15:27:43 UTC,   952 m
    Finish:  51°08.353'N   5°13.882'E  @ 15:41:23 UTC,   437 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  145.8 km  60° @  77.0 km/h
    been 2:  144.3 km 242° @  70.5 km/h
    been 3:   28.5 km 180° @  68.0 km/h
    been 4:   30.4 km 104° @  73.2 km/h
    been 5:   71.5 km 322° @  65.9 km/h
    been 6:   31.6 km 146° @ 138.7 km/h
Afgelegde afstand:                   452.1 km
Duur:                                06:05:22
Gemiddelde snelheid:                 74.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 4.9 km
Starthoogte:                         966.0 m
Finishhoogte:                        437.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          529 m
Totale score afstand:                452.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°13.936'N   5°46.446'E =  82° 38.5 km van vertrek
    tijd:    10:14:35 UTC
    alti:    988 m
Finishpunt
    pos.:    51°22.354'N   6°25.205'E =  75° 85.8 km van vertrek
    tijd:    12:14:35 UTC
    alti:    531 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.2 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.1 km/h
Hoogteverlies:             457 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 546.1 km  GELDIG
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BALEN-KEIHEUVEL   51°10.850'N   5°13.250'E
    punt 1:  BORKENBERGE       51°46.719'N   7°17.120'E   158.1 km  64°
    punt 2:  VENLO             51°21.833'N   6°12.900'E    87.4 km 238°
    punt 3:  DAUN-SENHELD      50°10.550'N   6°51.467'E   139.7 km 161°
    finish:  BALEN-KEIHEUVEL   51°10.850'N   5°13.250'E   160.9 km 315°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN-KEIHEUVEL   @ 09:37:37 UTC,   881 m
    punt 1:  BORKENBERGE       niet gerond
    afbreekpunt: 51°48.788'N   7°01.857'E  @ 11:30:03 UTC, 1073 m : 140.1 km 74.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        140.1 km
Duur van de proef:        01:52:26
Gemiddelde snelheid:      74.8 km/h
Start hoogte:             881 m
Hoogte passeren start:    881 m
Hoogte aan break-punt:    1073 m
Hoogteverlies over proef: -192 m
Totale score afstand:     140.1 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   84.8 km
Been 1:   71.4 km
Been 2:   98.7 km
Totaal:  254.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:35:57 UTC
    einde: 15:46:15 UTC
    duur:  06:10:18

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     518 m @ 12:14:19 UTC
    hoog punt:    1460 m @ 14:29:39 UTC
    hoogtewinst:   942 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:22:27  bearing 91.8°
    Tweede punt: 15:18:35  bearing 32.9°
    Totale hoek: -58.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6839

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2022 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs